درمان خانگی سیاتیک و رهایی از دردهای ناحیه کمر و پا با توصیه های طبیعی

درمان خانگی سیاتیک و رهایی از دردهای ناحیه کمر و پا با توصیه های طبیعی


منبع: آرگا

150

1399/2/10

11:09


در نظر داشته باشید که سیاتیک می تواند برای هر فردی پیش بیاید و هر فردی را درگیر کند. در این مقاله شما را با راه های درمان این درد آشنا می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

یکی از راه هایی که می توان کمردرد و یا سیاتیک را درمان کرد استفاده از روش های طبیعی می باشد. در واقع یکی از بهترین روش های درمانی جهان درمان به صورت طبیعی است و می تواند نتیجه بهتری داشته باشد. در ادامه راه های درمان طبیعی سیاتیک را برای شما بازگو می کنیم.

درمان خانگی سیاتیک

درمان طبیعی سیاتیک پا و کمر

قبل از این که به راه های درمان برسیم بهتر است درباره سیاتیک اطلاعاتی را به شما بدهیم. در واقع سیاتیک بزرگ ترین عصب بدن می باشد و از قسمت پایینی کمر تا پا ها ادامه دارد و اگر در این عصب اختلال ایجاد شود می تواند برای شما مضر باشد و درد های شدید و غیر قابل تحمل را ایجاد کند. این درد اغلب در زانو ها و کمر ایجاد می شود و نشانه هایی را به همراه دارد و همچنین می تواند مانع از انجام  فعالیت ها و جنبش شما می شود. این درد را می توانید با روش های طبیعی و ورزش کردن از بین ببرید. در ادامه درمان خانگی سیاتیک را برای شما مطرح می کنیم.

سرکه سیب و نمک

در نظر داشته باشید که درد عصبی سیاتیک با هر فشار و قدرتی که باشد را می توانید با این روش در ده دقیقه درمان کنید.

نحوه استفاده :

  • هر شب قبل از خواب محلولی از نمک و سرکه آماده کنید.
  • ۱۰ دقیقه پاهای خود را در آن قرار بدهید و بعد از ده دقیقه پا های خود را خشک کنید.
  • در نظر داشته باشید که باید پا های خود را گرم نگه دارید و هرگز پا برهنه نباشید.
  • باید بدانید که این درد در شب اول کاهش پیدا می کند و در روز های آتی می توانید تاثیرات این روش را به خوبی احساس کنید

استفاده از سرکه و نمک برای درمان سیاتیک

گیاهان دارویی

در نظر داشته باشید که علاوه بر سرکه و نمک راه های دیگری هم برای درمان وجود دارد که آن هم استفاده از گیاهان دارویی می باشد.

زردچوبه

در واقع باید گیاهانی با مزاج گرم مانند زرد چوبه، دارچین و عسل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. در واقع زردچوبه با شیر گرم می تواند درمان سیاتیک باشد فقط کافی است برای استفاده از این ماده غذایی پر ارزش آن را درون شیر داغ، کره یا روغن نارگیل بریزید و میل کنید.

سیاه دانه

سیاه دانه را با کمی عسل مخلوط کنید و به صورت موضعی مصرف کنید. این درمان کمی زمان بر می باشد ولی یکی از راه هایی است که می توانید به طور قطعی سیاتیک خود را درمان کنید. این درمان را باید تا دو ماه ادامه بدهید. البته در نظر داشته باشید که می توانید از این  ماده به عنوان ضماد هم استفاده کنید و آن را روی کمر خود قرار بدهید.

نکته : اگر می دانید و اطمینان دارید که یکی از دلایل اصلی درد های سیاتیک شما تنش ها و فشار های عصبی می باشد پس بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که خاصیت آرامبخش دارنند مانند گیاه اسطوخودوس و علف گربه. در واقع این گیاهان می توانند برای تسکین اعصاب مفید باشند و عضلات را شل می کنند و همزمان می توانند درد های سیاتیک را کاهش بدهند.

بابونه

افرادی که سیاتیک دارند بهتر است از چای و دمنوش بابونه غافل نشوند. این افراد می توانند هنگامی که درد سیاتیک آن ها گرفت روزی سه بار از این چایی مصرف کنند.

درمان سیاتیک با بابونه

روغن های گیاهی

اگر به این روش از درمان عادت کرده اید و می توانید از روغن های گیاهی استفاده کنید یکی از بهترین گزینه ها برای درمان خانگی سیاتیک انتخاب کرده اید. روغن کنجد یکی از بهترین روغن ها برای درمان درد است. اگر از این روغن با کمی پودر جوز برای درمان سیاتیک استفاده کنید قطعا می توانید سیاتیک خود را در کمتر از ۱۵ دقیقه درمان کرده و از درد شدید رهایی یابید. می توانید برای کاهش درد کمی روغن سقز و بادام تلخ را مخلوط کنید و به محل درد بمالید.

دانه شنبلیله

در نظر داشته باشید که دانه شنبلیله خواص بسیار زیادی دارد و می تواند علاوه بر این درد، دردهای دیگری مانند آرتریت و رماتوئید را نیز درمان کند. برای استفاده از این دانه می توانید آن ها را آسیاب کنید و با کمی شیر مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. بعد از جوشیدن می توانید شعله را خاموش کنید.و پس از کمی خنک شدن می توانید محلول را روی محل درد بمالید و پس از چند ساعت بشویید.

نکته : در نظر داشته باشید که می توانید از ماساژ درمانی هم برای کاهش درد های سیاتیک استفاده کنید تا علاوه بر تسکین درد بتوانید جریان خون خود را نیز افزایش داده و گرفتگی و درد را کاهش دهید.

روش های درمان خانگی سیاتیک

در نظر داشته باشید که در دنیای امروزی استفاده از روش های خانگی کاربردی ندارد زیرا می توانید با استفاده از روش های پزشکی به سادگی این درد را درمان کنید. در ادامه راه هایی را برای این کار به شما پیشنهاد می دهیم.

درمان خانگی سیاتیک

  • محدود کردن حرکات کمر که می توانید از یک کمربند یا یک پارچه برای این کار استفاده کنید.
  • باید بدانید که دیسک پاره شده می توان باعث این درد سیاتیک شده و ستون مهره ها را تحریک می کند برای همین فردی که دارای سیاتیک می باشد باید از خم شدن بیش از حد جلوگیری کند و در تخت خواب به صورت جنینی بخوابد.برای این افراد استراحت بیش از ۴۸ ساعت توصیه نمی شود. این افراد باید بسیار دقت داشته باشند و در هنگام پوشیدن و در آوردن لباس ها با احتیاط این کار را انجام دهند.
  • استفاده از وسایل گرمایشی موجود در منزل می تواند درد سیاتیک را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد و مواد سمی که توسط دیسک پاره شده در کانال نخاعی پخش شده است راحت جذب می شوند. می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید ولی مراقب باشید که پوست خود را نسوزانید. در واقع حداکثر زمانی که می توانید از این وسایل استفاده کنید حدودا ۳۰ دقیقه است.
  • می توانید از آب سرد و گرم استفاده کنید. در واقع در موارد خیلی حاد از کمپرس آب سرد یخ استفاده می شود. امروزه از مواد ژلاتینی وسایل کمپرس می سازند که می تواند گرما و سرما را تا مدت بسیار زیادی در خود نگه دارد و برای درمان بسیار موثر هستند.
  • می توانید از مسکن هایی مانند ژل دیکلوفناک و پیروکسیکام برای ماساژ استفاده کنید. در واقع این ژل ها می توانند درد شما را تسکین دهد.

ترک سیگار می تواند موجب کاهش درد سیاتیکی شود

  • استفاده از مسکن های سبک مانند استامینوفن و آسپیرین که برای خرید نیازی به نسخه پزشک ندارند می تواند درد های سطحی را کاهش دهند. البته به افرادی که نمی توانند درد را تحمل کنند و یا درد آن ها بیش از ۲۴ ساعت طول می کشد توصیه می شود به پزشک مراجعه شود.
  • می توانید از قرص های ضد التهاب برای کاهش درد های سیاتیک استفاده کنید.
  • در منزل می توانید از حرکات کششی برای کاهش درد سیاتیک استفاده کنید.
  • کم کردن وزن با رژیم غذایی اورنیش می تواند در درمان سیاتیک مفید باشد. در واقع با کم کردن وزن می توانید وزن متحمله بر ستون فقرات را کاهش دهید و به درمان سیاتیک بپردازید. باید   بدانید که شکم بزرگ می تواند فشار را بر روی ستون فقرات افزایش دهد.
  • همانطور که می دانید سیگار می تواند باعث مسدود شدن رگ ها شود که همین امر سبب می شود سیاتیک شما با درد های شدیدی همراه باشد. یکی از راه های درمان خانگی سیاتیک ترک سیگار است. در واقع این امر می تواند باعث بهبود ترک خوردگی های دیسک کمر شود. در نظر داشته بشید که عوارض سیگار کشیدن بسیار زیاد می باشد و می تواند باعث جلوگیری از جوش خوردن دیسک ها شود و درد را تا مدت زیادی به شما تحمیل می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو