آشنایی با ۱۵ تا از زیباترین دیدنی های دوحه قطر و تفریحات جالب در آن

آشنایی با ۱۵ تا از زیباترین دیدنی های دوحه قطر و تفریحات جالب در آن


منبع: آرگا

156

1399/2/11

22:38


دوحه پایتخت ثروتمندنشین قطر است این منطقه به دلیل رشد و توسعه ای که در سال های اخیر داشته است محلی برای گشت و گزار تاجران و افراد ثروتمند است بسیاری از جاذبه های دوحه در میان آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند. سازه های معماری باشکوه و تاریخی که می توانید در اینجا مشاهده کنید بسیار جذاب و مهم هستند در این مناطق می توانید از جاذبه های مدرنو دیدنی های دیگر دیدن کنید.

یکی از مقاصد گردشگری مهم در خاورمیانه شهر دوحه است سفر به دوحه تجربه ای هیجان انگیز را در اختیار شما قرار می دهد تفریحات متعددی که در این منطقه وجود دارد هر ساله گردشگران ثروتمندی را از نقاط مختف دنیا به خود جذب می کند. امکان گردشگری و تاریخی زیادی در دوحه وجود دارند که شهرت این شهر را در دنیا بیشتر کرده اند سازه های مختلفی در دوحه وجود دارند که دارای ارزش تاریخی بسیار زیادی هستند فروشگاه ها، رستوران های مدرن و کافی شاپ ها از مهم ترین جاذبه هایی هستند که می توانید از آن دیدن کنید. یکی از جاذبه های مشهور در دوحه جزیره مصنوعی مروارید قطر است که ساخته بشری است و با این وجود از جذابیت های گردشگری بسیار زیادی برخوردار می باشد. بسیاری از ویلاها و هتل های لوکس و لاکچری در این منطقه با ارائه مدرن ترین امکانات و تفریحات برای علاقه مندان موجب شده است تا شهرت زیادی از این منطقه حاصل شود شما علاقه مندان در ادامه می توانید با مهم ترین جاذبه های این شهر آشنا شوید.

دیدنی های معروف دوحه:

همانطور که می دانید مکان های دیدنی قطر دارای جذابیت بسیار زیادی در دنیا هستند این کشور به دلیل ثروت و پیشرفت های زیادی در سال های اخیر داشته است یکی از مکان های تفریحی لاکچری در دنیا است دوحه شهری تاریخی و مدرن است که به دلیل تلفیق جاذبه های خود شناخته شده است.

 

۱-دهکده فرهنگی کاتارا:

این دهکده فرهنگی یکی از بهترین برای علاقه مندان به هنر و معماری می باشد که در شهر دوحه واقع شده است و دارای سالن های چند منظوره از جمله سالن اپرا، آمفی تئاتر، گالری هنر و … می باشد. این مکان همه روزه قابل بازدید است و شما بازدید کنندگان گرامی را با آداب و رسوم کشور قطر آشنا خواهد کرد.  این دهکده ی فرهنگی توسط دولت قطر اداره می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

بنای تاریخی دوحه

۲-ساحل کورنیش:

یکی دیگر از بهترین دیدنی های دوحه این ساحل تفریحی می باشد که در آن می توانید انواع تفریحات آبی را انجام دهید و از سفر خود لذت ببرید. معماری و ساخت این ساحل به شکل نعل اسب می باشد و فضای بسیار مدرن و جالبی دارد. این مکان فوق العاده می تواند هر بازدید کننده ای را مجذوب خود کند. اگر قصد سفر به کشور قطر را دارید ساحل کورنیش در شهر دوحه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی این کشور می باشد.

جاذبه های دوحه

۳-مروارید قطر :

این مکان بی نظیر یک جزیره مصنوعی بزرگ و ساخته شده به دست انسان می باشد که مساحت آن حدود ۴ میلیون متر مربع است. این جزیره مصنوعی که به مروارید قطر معروف است در منطقه تاجر نشین و پولدار شهر دوحه واقع شده است و تقریبا دسترسی به آن برای افراد با درآمد معمولی بسیار سخت می باشد. گردشگران می توانند با سفر به این جزیره از تفریحات لوکس ، غذاهای عالی و … این مکان دیدنی لذت ببرند. در این جزیره تعداد بسیار زیادی رستوران، کافه و تفریحات مختلف وجود دارد که می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما بسازد.

جزیره دوحه

۴-موزه هنر های اسلامی دوحه:

این موزه اسلامی بر روی یک جزیره مصنوعی در شهر دوحه قطر ساخته شده است و از مکان های بسیار مهم این شهر می باشد. موزه هنرهای اسلامی دارای معماری خاص و مدرن می باشد که طراحی ساخت آن توسط بهترین معماران خارجی  انجام شده است که مهم ترین آن ها معمار معروف آمریکایی چینی تبار یو مینگ پی می باشد. این مکان دیدنی دارای بخش های مختلفی از جمله کتابخانه،کافه،سالن تئاتر، رستوران و … می باشد که می تواند هر توریستی را مجذوب خود کند.

آشنایی با دیدنی های دوحه

۵-بازار دوحه:

یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های شهر دوحه بازار آن می باشد که روزانه توریست های خارجی زیادی به آنجا می روند تا از ادویه جات،صنایع دستی و لباس های محلی این بازار خرید کنند. در این مکان دیدنی روزانه در ساعاتی خاص نمایش های موسیقی و فرهنگی انجام می شود که از مزایای این بازار دیدنی  و آن را منحصر به فرد کرده است. همچنین در این بازار می توانید از غذاهای محلی و سنتی آن لذت ببرید و سفری خاطره انگیز داشته باشید.

بازار دوحه

۶-مسجد طلایی دوحه:

مسجدی فوق العاده دیدنی که کاشی کاری آن طلایی و با ظرافت تمام انجام شده است و هر بازدیدکننده ای را حیرت زده خواهد کرد. اگر قصد سفر به شهر دوحه قطر را دارید مسجد طلایی یکی از بهترین گزینه ها در طول سفر می باشد و از نماد های مهم کشور قطر است. داشتن چنین مسجدی در این کشور با سرمایه ای که دارد قطعا برای مردم قطر تعجب برانگیز نیست و برای آن ها یکی از مکان های دیدنی ساده خواهد بود ولی برای مسافران خارجی یک مکان فوق العاده می باشد. این مکان دیدنی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده دارد.

مسجد دوحه

۷-باغ وحش دوحه:

یکی دیگر از جذاب ترین مکان های دیدنی این شهر باغ وحش آن می باشد که انواع حیوانات سنتی و بیابانی در آن وجود دارد. فاصله ی این باغ وحش تا شهر چیزی حدود ۳۰ دقیقه با ماشین می باشد و یکی از مهم ترین و جالب ترین مکان های شهر دوحه است.  این مکان از جذابیت های خاصی برخوردار است و یک مکان دلنشین برای هر بازدیدکننده ای می باشد.

دیدنی های دوحه

۸-قلعه دوحه:

قلعه ای تاریخی که در محله ی قدیمی شهر واقع شده و در قرن نوزدهم از آن به عنوان پاسگاه پلیس استفاده می کردند. سال هاست که این قلعه به یک موزه مردم شناسی تبدیل شده و بازدیدکنندگان را با آداب و فرهنگ قطر آشنا می کنند. اگر قصد سفر به یک مکان تاریخی در طول سفر را دارید قلعه این شهر یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

دیدنی های دوحه برای علاقه مندان

۹-برج های برزان:

این برج های زیبا در شهر دوحه واقع شده است و از معماری خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد. بازدیدکنندگان می توانند برای بازدید از این برج ها همه روزه اقدام کنند و زیبایی آن لذت ببرند. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این برج ها به نوک آن ها بروید و از دیدن معماری آن لذت ببرید. دیدن دریا از نوک این برج ها چشم انداز فوق العاده ای دارد.

جاذبه های مدرن دوحه

۱۰-پارک آبی دوحه:

اگر علاقه مندان به تفریحات در آب و هیجان هستید این پارک آبی می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. این پارک آبی در منطقه ابو نخلا دوحه واقع شده است و مهم ترین پارک های آبی در خاورمیانه می باشد. قطعا در گرمای کشور قطر این پارک آبی می تواند گزینه مناسبی برای آبتنی و تفریح باشد این پارک یکی از دیدنی های دوحه به شمار می آید.

پارک آبی دوحه

۱۱-پارک اسپایر:

بزرگترین پارک در شهر دوحه پارک اسپایر است که تلفیق رنگی فوق العاده ای از گل و گیاهان در آن به چشم می خورد. در این پارک سرسبزی عجیب و زیبایی وجود دارید که در گرمای قطر بسیار تعجب آور است. اگر قصد سفر به شهر دوحه را دارید می توانید از این مکان دیدنی نیز بازدید نمایید. هر چند که این مکان به عنوان یک مکان دیدنی در فهرست آثار کشور قطر ثبت نشده است ولی قطعا می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود کند.

۱۲-ساحل التخیرا:

یک ساحل فوق العاده دیگر از بهترین ساحل های کشور قطر ساحل التخیرا می باشد که طول تقریبی آن حدود ۱۰ کیلومتر می باشد و دارای تفریحات آبی زیادی در خود می باشد. این ساحل یکی از بهترین مکان های تفریحی و سرگرمی در شهر دوحه است که همه روزه تعداد زیادی از مسافران به تفریح در آن می پردازند. این ساحل زیبا از دیدنی های دوحه است که دارای چشم انداز بی نظیر و کمیابی می باشد که یک روز عالی را برای شما می سازد.

استادیوم دوحه

۱۳-استادیوم بین المللی خلیفه:

استادیومی فوق العاده که از نظر زیبایی و معماری زبان زد مردم آسیا می باشد و رویداد های مهم ورزشی قطر و جهان در آن رخ داده است. یک استادیوم چند منظوره که همیشه در آسیا درخشیده و از مهم ترین مکان های ورزشی این کشور محسوب می شود. اگر قصد سفر به شهر دوحه را دارید این استادیوم بین المللی می تواند شما را مجذوب خودش کند. پیشنهاد می کنیم اگر در دوحه هستید یکبار به تماشای فوتبال در این استادیوم بنشینید.

دوحه را بشناسید

۱۴- موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی:

این موزه یکی از بناهای تاریخی و دیدنی های دوحه است که می توانید در دوحه از آن دیدن کنید آثار موجود در این موزه از سن ۱۰ سالگی توسط شیخ جمع آوری شده است و شامل کتب، بسته های سیگار و دیگر منسوجات می باشد ۱۵ هزار مجموعه اثر را می توانید در این موزه تماشا کنید.

زیبایی های دوحه

۱۵- صحراگردی در دوحه:

گشت و گذار در صحرای دوحه نیز از دیگر جذابیت هایی است که می توانید در سفر خود به این منطقه از آن لذت ببرید تورهای صحراگردی که در این منطقه برگزار می شوند با استفاده از ماشین های جیپ صورت می گیرند که لذت سرعت در کویر را نیز به همراه دارند.

برج های دوحه

جاذبه های گردشگری و توریستی در دوحه بسیار زیاد هستند آشنایی با کشور قطر و جاذبه های توریستی آن موجب می شود تا با یکی از شهرهای مهم ان با نام دوحه آشنا شوید در این بخش نیز اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار داده ایم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو