اکسیژن تراپی پوست صورت با روش های طبیعی رایگان در خانه

اکسیژن تراپی پوست صورت با روش های طبیعی رایگان در خانه


منبع: آرگا

186

1399/2/18

10:41


اکسیژن تراپی پوست، روند بسیار آرام و ملایمی دارد و عوارضی مثل قرمزی، تحریک، تورم، احساس سوزش ایجاد نمی کند و این روش برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند بسیار مناسب است. همچنین از این روش برای جوانسازی پوست صورت نیز استفاده می کنند.

اکسیژن تراپی یکی از بهترین روش های تجویز برای افرادی است که تجربه کمبود سطح اکسیژن را دارند. ما در این مقاله به این موضوع بیشتر می پردازیم. و روش های طبیعی آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه ما باشید.

اکسیژن تراپی پوست صورت با روش های طبیعی

اکسیژن تراپی برای تغذیه پوست و افزایش تولید کلاژن طراحی شده است و به افرادی که تجربه کمبود اکسیژن دارند کمک بسیار زیادی می کند. از دیگر مزایای این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سردرد
  • کاهش تحریک پذیری
  • کاهش تورم مچ پا
  • کاهش خستگی

همچنین اکسیژن تراپی موجب رشد بهتر کودکانی می شود که درگیر مشکلات ریوی شده اند.

این وسیله شامل دستگاهی است که برای اسپری کردن مولکول های اکسیژن متمرکز در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) استفاده می شود که این اکسیژن همراه با ویتامین ها، مواد مغذی، عصاره مفید گیاهان به صورت و گردن شخص تزریق می شود و بسیاری از افراد مشهور دنیا برای داشتن پوستی نرم و شفاف و سالم از این شیوه استفاده می کنند.

مزایای اکسیژن تراپی برای پوست

فواید اکسیژن تراپی در جوانسازی پوست

از مزایای اکسیژن تراپی می توان به ترمیم و جوانسازی پوست و ترمیم آن استفاده نمود. از دیگر مزایای اکسیژن درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اکسیژن تراپی پوست را سم زدایی می کند

افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند، برای بازسازی و جوانسازی پوست به اکسیژن تراپی نیاز دارند. یکی از موارد ضروری برای پوست اکسیژن است و کمبود آن موجب تیره شدن و نفوذ میکروب به درون پوست می گردد. همچنین اکسیژن تراپی به پوست کمک می کند تا از اکسیژن و مواد مغذی و ویتامین های تزریق شده در آن استفاده کند و همین امر سبب سم زدایی پوست می شود و به بازسازی و ترمیم سلول های کمک فراوانی خواهد کرد.

سلول های جدید پوست را افزایش می دهد

اکسیژن نقش بسیار مهمی در بازسازی سلول ها دارد. و اکسیژن تراپی، سرعت رشد سلول های جدید در پوست را افزایش می دهد. افرادی که دارای جوش و آکنه هستند و یا روند بهبودی زخم های آنها طولانی مدت می باشد، می توانند از این روش درمانی برای بهبود یافتن سریعتر زخم و آکنه استفاده کنند.

 سبب تقویت کلاژن سازی می شود

 کلاژن پروتئینی است که باعث استحکام سلول های پوست می شود، با افزایش سن، کلاژن نیز ضعیف و تولید آن در پوست کمتر می شود و همین امر سبب ایجاد چین و چروک در پوست خواهد شد. یکی از مهمترین مزایای اکسیژن تراپی صورت، افزایش و تقویت کلاژن پوست است که به کاهش خطوط چین و چین چروک های پوست کمک فراوانی می کند.

اکسیژن درمانی سبب درخشان شدن پوست می شود

اکسیژن تراپی، ناخالصی های اپیدرم را از بین می برد و میزان اکسیژن پوست را افزایش می دهد. اکسیژن تراپی، پوست را مرطوب می کند و به بسته شدن منافذ پوست کمک فراوانی می کند. همچنین برای پوست های خشک بسیار مفید می باشد.

آشنایی با مزایای فراوان اکسیژن درمانی

در اکسیژن تراپی دوره نقاهت وجود ندارد

معمولا در سایر روش های درمانی پوست، شخص باید یک دوره نقاهت را سپری کند اما در این روش دوره نقاهتی وجود ندارد و شخص می تواند بلافاصله بعد از اکسیژن تراپی صورت  از کرم و لوسیون استفاده کند.

این روش باعث درمان جوش و آکنه می شود

اکسیژن تراپی به کوچک شدن منافذ پوست کمک زیادی می کند و از ورود گرد و غبار به پوست جلوگیری می کند .

اکسیژن درمانی فاقد عوارض جانبی می باشد

اکسیژن تراپی پوست، روند بسیار آرامی دارد و عوارضی مانند قرمزی، تحریک، تورم، احساس سوزش ایجاد نمی کند و این روش برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند بسیار مناسب است.

روش های درمانی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد که در طولانی مدت باعث مشکلات پوستی می شود، همچنین درد فراوانی دارد. استفاده از اکسیژن تراپی، باعث می شود این مشکلات به حداقل برسد و حتی بعد از این روش، سوزش یا سرخی بر روی پوست ایجاد نمی شود.

از مزایای استفاده از اکسیژن تراپی برای جوانسازی پوست موارد زیر را می توان یادآور شد:

  • افرادی که دارای زخم هایی هستند که در کوتاه مدت بهبود نمی یابد، از این روش می توانند استفاده کنند.
  • افرادی که دارای حساسیت پوستی و خشکی پوست هستند بهترین تجویز برای آنها استفاده از اکسیژن تراپی می باشد.
  • اکسیژن تراپی باعث کاهش چین و چروک صورت می شود.
  • بیماران مبتلا به بیماری های پوستی، مانند سوختگی های شدید یا پیوندهای پوستی نیز می توانند از اکسیژن تراپی استفاده کنند.

فواید اکسیژن تراپی

اکسیژن تراپی چگونه انجام می شود؟

این روش درمانی پوست شامل ۳ مرحله است

  • درمان نوری

در این مرحله از نور برای تزریق اکسیژن به پوست استفاده می شود و این دستگاه به آرامی روی پوست حرکت داده می شود و همین امر سبب تسکین و آرام شدن پوست می شود.

  • تزریق سرم

این مرحله مهمترین مرحله در کل فرآینند اکسیژن تراپی می باشد. سرم دارای اسید هیالورونیک، ویتامین ها، مواد معدنی و بسیاری از آنتی اکسیدان ها است. این مواد سبب درخشندگی، محکم شدن و انسجام پوست و از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط روی پوست می شود.

  •  ماساژ

آخرین مرحله در اکسیژن تراپی پوست ماساژ درمانی است. در این مرحله پوست صورت به وسیله کرم های تغذیه کننده پوست و لوسیون ها ماساژ داده می شود.

اکسیژن تراپی روش بسیار محبوبی برای بازسازی پوست است اما هزینه آن نسبتا زیاد است. در ادامه به شما چند روش خانگی برای درمان و جوانسازی پوست را معرفی خواهیم کرد.

مزایای اکسیژن تراپی در جوانسازی پوست

روش های اکسیژن تراپی پوست در خانه

۱. پودر جو دو سر، بادام و نوعی خاک رس به نام کِلِی

مواد لازم:

  • ۳ قاشق غذاخوری آب
  • ۱ قاشق غذاخوری خمیر بادام
  • ۲ قطره پراکسید هیدروژن
  • ۱ قاشق غذاخوری خاک رس سفید
  • ۱ قاشق چایخوری پودر گل رز خشک شده

دستور تهیه:

  1. تمامی مواد، به غیر از پراکسید هیدروژن را در مخلوط کن ترکیب کنید. تا یک خمیر غلیظ درست شود.
  2. در این مرحله پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3.  با حرکت دایره ای آن را روی صورت خود ماساژ دهید.
  4. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، سپس آن را با آب بشویید.

نقش اکسیژن درمانی در جوانسازی پوست

۲. یک بسته جو دو سر، بادام و نوعی خاک رس به نام بنتونیت

  • ۴ قاشق غذاخوری آب
  • ۲ قطره پراکسید هیدروژن
  • ۴ قطره گلاب
  • ۸ فنجان جو دو سر
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر بنتونیت
  • ۵ قاشق غذاخوری پودر بادام

دستور تهیه:

  1. تمام پودرها را باهم ترکیب کنید و گلاب را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد.
  2. در این مرحله باید پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3. مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.
  4. مرطوب کننده به صورت خود بمالید.

تمام کسانی که به دنبال اکسیژن تراپی برای جوانسازی پوست خود هستند، می توانند به مراکز اکسیژن درمانی مراجعه کنند و اگر تمایل داشته باشند در خانه از این شیوه استفاده کنند. علاوه بر تهیه دستگاه اکسیژن خانگی، می توانند از تغذیه مناسب و ماسک میوه در جهت جوانسازی صورت خود استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو