چند روز بعد از نزديكي بي بي چك نشون ميده

منبع: اوما

251

1399/3/7

20:00


چند روز بعد از نزديكي بي بي چك نشون ميده

وقتی شما مخاطب عزیز اوما و همسرتان تصمیم به فرزنددار شدن می گیرید و برای آن اقدام می کنید، قطعا بی صبرانه منتظر نتیجه هستید تا ببینید آیا مادر شده اید یا خیر؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام لقاح حدود ده روز طول می کشد. به همین دلیل ممکن است شما در صورت گرفتن تست بی بی چک زودتر از ده روز بعد از نزدیکی با پاسخ منفی روبرو شوید با اینکه موفق به بارداری شده اید.

در این مطلب به شما می گوییم چند روز بعد از نزدیکی بی بی چک نتیجه دقیق را به شما نشان می دهد. پس با اوما همراه باشید و تا پایان مطلب را بخوانید:

چند روز بعد از نزدیکی متوجه بارداری می شوم؟

توصیه پزشکان اوما این است که با اینکه می دانیم عجله و شوق و ذوق دارید لطفا کمی صبور باشد و در بهترین زمان استفاده از بی بی چک یک تست صحیح انجام دهید که پاسخ آن معتبر باشد. در این زمان میزان هورمون بارداری یعنی هورمون گنادوتروپین به خوبی افزایش پیدا کرده و تست شما دقیق تر است. با اینکه تست های خانگی کمی متفاوت هستند اما بهترین زمان برای انجام بیشتر آن ها یکی دو روز پس از به تاخیر افتادن پریود شما می باشد. اگر سیکل قاعدگی شما منظم است و مطمئن هستید که در زمان تخمک گذاری نزدیکی داشته اید باید ده الی 14 روز بعد از آن صبر کرده و سپس تست انجام دهید تا نتیجه دقیق دریافت کنید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم ، برای استفاده از بی بی چک یا آزمایش خون بارداری، شما باید تعداد روزها را بعد از تخمک گذاری بشمارید نه بعد از نزدیکی.

چند هفته پس از نزدیکی جنسی می توانم تست بارداری انجام دهم؟

همان طور که در بالا توضیح دادیم معمولا تست بارداری ده تا 14 روز پس از نزدیکی جنسی انجام می شود. تست بارداری خانگی با تشخیص هورمون گنادوتروپین در ادرار بارداری را مشخص می کند. پس این هورمون پس از بارداری خانم ترشح می شود. با این حال این طور نیست که به محض بارور شدن تخمک میزان آن به حدی زیاد شود که در آزمایش نشان دهد و تا دو هفته پس از تخمک گذاری و بارداری به مقدار کافی ترشح نمی شود.

در نتیجه اگر بعد از نزدیکی خیلی زود تست را انجام دهید نتیجه تست منفی می شود. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که شرایط بارداری برای هر فرد کاملا منحصر به فرد است. بنابراین ممکن است در برخی افراد در همان ابتدا هم هورمون گنادوتروپین زیادی در خون ترشح شود و تست نتیجه مثبت را نشان دهد. منتها توضیحی که ما خدمت شما اومایی های عزیز دادیم به صورت کلی است که برای اکثر افراد اتفاق می افتد. گاهی نیز در موارد نادر ممکن است تست های خانگی بصورت کاذب مثبت شوند و به همین دلیل مطمئن ترین راه برای مشخص شدن بارداری انجام آزمایش خون است.

در برخی افراد نیز حتی بعد از 14 روز هم انجام تست هنوز زود است زیرا بارداری چند روز پس از تخمک گذاری و لقاح در رحم انجام می شود. چون اسپرم می تواند نهایت تا 5 روز در رحم زن زنده بماند و ما نمی دانیم دقیقا چه زمانی تخمک را بارور می کند تا از همان زمان 14 روز را تشخیص دهیم. بنابراین ممکن است دیرتر هورمون های بارداری ترشح شوند. 

توجه توجه:

اگر در روز 14 تست را انجام دادید اما نتیجه آن منفی بود و علائم هفته اول بارداری را در خود مشاهده کردید بهتر است چند روز صبر کنید و دوباره تست را انجام دهید. اگر دوباره تست منفی شد اما پریود شما به تاخیر افتاد به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش خون از وضعیت خود مطمئن شوید.

 

9123-2

در صورت پریودی نامنظم چه زمانی می توانم آزمایش بارداری انجام دهم؟

خانم هایی که پریودی نامنظمی دارند برای تشخیص بارداری بیشتر دچار مشکل و سردرگمی می شوند. زیرا نمی توانند به درستی زمان تخمک گذاری خود را تشخیص دهند. البته در صورت عدم توانایی در تشخیص روزهای تخمک گذاری گروه سلامت اوما با ساخت اپلیکیشن اوما این کار را برای شما ممکن کرده است و حتی با داشتن سیکل نامنظم هم می توانید روزهای تخمک گذاری را با این اپلیکیشن تشخیص دهید. شما اومایی عزیز می توانید این اپلیکیشن را از صفحه دانلود اپلیکیشن اوما دانلود کنید.

علائم بدن که در هفته های اول بارداری اتفاق می افتد نیز به شما کمک می کند تا بارداری خود را تشخیص دهید. اگر دو تا سه هفته پس از نزدیکی جنسی نامطمئن علائم خاصی مشاهده کردید بهتر است به سرعت تست بارداری انجام دهید. برخی علائم اولیه رایج در بارداری شامل خستگی، حالت تهوع، سوزش سینه و تکرر ادرار می باشند. همچنین اشتهای شما نیز در این روزها افزایش می یابد. در این زمان تست بارداری خانگی حتی اگر پریودی شما نامنظم باشد هم حضور هورمون گنادوتروپین را در بدن تشخیص می دهد .    

سخن آخر

 در افراد دارای سیکل قاعدگی منظم بهترین زمان برای تست صبر کردن تا حدود 14 روز بعد از روز تخمک گذاری نه رابطه جنسی است. در افراد دارای پریود نامنظم اگر اولین تست چند روز بعد از نزدیکی جنسی منفی باشد، اما پریودی شما به تاخیر افتاده است و علائم بارداری را مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کرده و آزمایش خون انجام دهید. آزمایش خون نتایج دقیقی در اختیار شما قرار می دهد و گاهی اوقات برای افرادی که پریودی نامنظم دارند، تنها راه برای تشخیص بارداری می باشد. در واقع این افراد در اکثر مواقع زمانی متوجه بارداری خود می شوند که چند هفته از بارداریشان گذشته است. با کنترل شرایط بدن می توانید این مشکل را حل کنید و علائم اولیه بارداری را تشخیص دهید. 

 Ashley Marcin. When You Should Take a Pregnancy Test. on March 7, 2017

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو