بعد از مثبت شدن کیت تخمک گذاری، کی اقدام کنم؟

منبع: اوما

148

1399/3/31

16:11


بعد از مثبت شدن کیت تخمک گذاری، کی اقدام کنم؟

یکی از مهم ترین مسائل برای افزایش احتمال بارداری تشخیص روزهای تخمک گذاری است. همان طور که در مقاله نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری اشاره کردیم این کیت میزان هورمون LH که دقیقا قبل از تخمک گذاری افزایش پیدا می کند را نشان می دهد. با توجه به اینکه این کیت فقط افزایش هورمون را مشخص می کند و نمی تواند زمان دقیق تخمک گذاری را نشان دهد سوالی که برای خانم های اومایی عزیز پیش می آید این است که بعد از مثبت شدن کیت کی اقدام کنم؟

با ما در این مقاله همراه باشید تا به طور کامل این مسئله را برای شما عزیزان روشن کنیم و نگرانی شما برطرف شود.

بهترین زمان برای اقدام به بارداری بعد از مثبت شدن کیت

برای به حداکثر رساندن شانس بارداری، روزی که نتیجه مثبت را دریافت کردید و تا سه روز بعد از آن، به طور مرتب رابطه جنسی داشته باشید. البته در خیلی از موارد پیشنهاد می شود که با مثبت شدن کیت یک شب درمیان به مدت ده شب اقدام داشته باشید. تخمک گذاری معمولا یک یا دو روز پس از افزایش سطح LH رخ می دهد، بنابراین داشتن رابطه جنسی برای سه روز پس از آزمایش مثبت، احتمال باردار شدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

چگونه مثبت شدن کیت تخمک گذاری به شناسایی روزهای باروری کمک می کند؟ 

خانم ها تنها چند روز در هر چرخه شانس باردار شدن را دارند زیرا تخمک تنها 24 ساعت بعد از آزاد شدن فعال است و اسپرم 3 الی 5 روز در بدن زن زندگی می کند. بنابراین این مدت معمولا 6 روز است که از 5 روز قبل از تخمک گذاری شروع می شود و تا پایان روز تخمک گذاری ادامه می یابد. 

البته بقای اسپرم به نوع و مقدار مخاط در داخل دهانه رحم و کیفیت اسپرم نیز بستگی دارد. چون نمی توانیم دقیقا زمان تخمک گذاری را مشخص کنیم با استفاده از کیت تخمک گذاری محدوده زمانی آن را مشخص نموده و با این کار احتمال بارداری افزایش می یابد. 

مطالعات نشان می دهد که افزایش سطح LH بین 24 تا 36 ساعت قبل از تخمک گذاری رخ می دهد و این افزایش LH یک نشانگر دقیق و قابل اعتماد از نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری است. بنابراین افزایش LH ادرار،  روز اوج باروری چرخه زن را مشخص می کند. در نتیجه مقاربت در این روزها با بیشترین احتمال بارداری همراه است.

 

7537-2

مثبت شدن کیت تخمک گذاری

در روزهای پیش از افزایش LH، میزان استرادیول به تدریج افزایش می یابد و به آستانه ای می رسد که موجب افزایش LH پیش از تخمک گذاری می شود. ردیابی  متابولیت استرادیول ادرار و هورمون LH، زنان را قادر می سازد تا روزهای باروری بالا را بشناسند و با شناخت این روزها احتمال بارداری افزایش می یابد.

داده ها نشان می دهد زنانی که از روزهای باروری خود آگاهی دارند در صورت سلامت کامل زودتر باردار می شوند. علاوه بر این، استرادیول ترشح مخاط دهانه رحم را تحریک می کند که برای زنده ماندن و انتقال اسپرم مطلوب است. افزایش استراستول در پلاسما همراه با افزایش مخاط دهانه رحم حامی اسپرم می باشند. از این رو، مقاربت در طول دوره باروری 6 روزه در محدوده تخمک گذاری منجر به افزایش احتمال بارداری می شود.

در اپلیکیشن اوما، در تقویم روزشمار، روزهای باروری و روز احتمالی تخمک گذاری در پریود منظم و نامنظم مشخص شده است. شما دوستان گرامی می توانید هم اکنون اپلیکیشن اوما را از صفحه دانلود اپلیکیشن اوما  دانلود نمایید و اطلاعات خوبی در رابطه با بخش های مختلف آن بدست آورید.

سخن آخر

استفاده از کیت های مشخص کننده تخمک گذاری برای تشخیص روزهای اوج باروری بخصوص برای افرادی که سیکل قاعدگی منظمی ندارند و در تشخیص این روز سردرگم می شوند بسیار مناسب است و طبق تجارب افراد استفاده کننده دقت نسبتا بالایی دارد و می تواند در بارداری سریع تر به شما عزیزان کمک کند. 

Nicole Galan, RN. LH Surge: Timing Ovulation for Fertility. on December 5, 2018

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو