قبل از تزریق ژل چانه این مقاله را بخوانید

قبل از تزریق ژل چانه این مقاله را بخوانید


منبع: آرگا

206

1399/3/15

11:13


همانطور که می دانید امروزه اغلب افراد سعی دارند زیبایی صورت و چهره خود را چندین برابر کنند و به همین منظور به سراغ تزریق ژل چانه می روند که در این مقاله سعی داریم شما را با چگونگی انجام این روش و عوارض و فواید آن ها آشنا نماییم با ما همراه باشید.

قبل از تزریق ژل چانه این مقاله را بخوانید

همانطور که می دانید اصلاح فرم صورت از جمله خط چانه با تزریق بوتاکس و ژل می تواند نقش فراوانی در زیبایی چهره افراد داشته باشد و از آنجایی که چانه افراد با افزایش سن در مردان و زنان به تدریج با کمی تغییر همراه است این تغییر معمولا منجر به از بین رفتن استخوان در این ناحیه از صورت خواهد شد. به طور کلی چانه عمدتا دارای استخوان است و هر گونه تغییری در مقدار استخوان ها تاثیر فراوانی در شکل چانه خواهد داشت.

تزریق ژل چانه

بهتر است بدانید که در واقع چانه افراد می تواند تاثیر عمیقی در زیبایی وی داشته باشد و برای مثال یک صورت V شکل که اغلب با زیبایی و ظرافت همراه است ظاهری ایده آل برای بسیاری از افراد به شمار می آید اما تمامی افراد در هنگام تولد به یک اندازه از این امتیاز بهره مند نیستند و بدین ترتیب داشتن یک چانه پهن و کوتاه می تواند در صورت داشتن وزنی ایده آل از نظر ظاهری بسیار جذاب به نظر بیاید. از طرف دیگر داشتن یک چانه برجسته و باریک تر موجب خواهد شد که شما با ظاهری جالب تر و زیباتر به نظر برسید. به طور کلی امروزه پیشرفت های علمی و پزشکی در زمینه های زیبایی شناسی این امکان را به وجود آورده است که بتوانید شکل چانه خود را اصلاح کنید که همه این کار ها بدون استفاده از تیغ جراحی انجام خواهند شد و تزریق ژل چانه نیز یکی از این روش ها به شمار می آید و به همین منظور در ادامه به بیان دستورالعمل تزریق ژل پرداخته ایم:

چگونگی تزریق ژل چانه

پیش از عمل تزریق ژل چه اقداماتی بایستی انجام داد:

بهتر است بدانید که در واقع در جلسه مشاوره پیش از عمل پزشک یک معاینه کامل از صورت شما انجام خواهد داد که تمرکز اصلی آن بر روی ساختار و شکل صورت است. در این جلسه در مورد هدف ها و انتظارات شما از انجام این عمل نیز به صورت کامل بحث خواهد شد و ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف دارو های آسپرین، دوز های بالای ویتامین E و داروهای رقیق کننده خون را از یک تا دو هفته پیش از تزریق ژل به چانه متوقف کنید تا خطر خون مردگی در محل تزریق به حداقل برسد. توجه داشته باشید که در واقع پزشک تمامی اقداماتی را که بایستی پیش از عمل، در زمان انجام عمل و بعد از آن بایستی انجام دهید را به شما توضیح خواهد داد و همچنین به سوالاتی که در این زمینه دارید نیز پاسخ خواهد داد.

در زمان تزریق ژل چه اقداماتی انجام خواهد شد:

بهتر است بدانید که در ابتدا یکی از دو روش بی حس کردن شامل استفاده از کرم بی حسی با استفاده از بی حسی موضعی برای شما تعریف خواهد شد و سپس ماده مورد نظر را که مشابه ژل می باشد را در مقادیر خیلی کم توسط یک سوزن درون لایه میانی پوست تزریق خواهند کرد و توجه داشته باشید که نتایج تزریق بلافاصله پدیدار خواهد شد. بیمار نیز می تواند در هنگام انجام عمل با نگاه کردن در یک آینه و مشاهده نتایج و حجم به دست آمده نظر خود را بیان کند. بهتر است بدانید که زمان لازم برای انجام عمل تزریق بسته به حجم تزریق است و معمولا تزریق هر قسمت از بدن حدود ۱۰ الی ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد.

اقدامات لازم برای تزریق ژل چانه

در زمان عمل و بعد از آن چه انتظاراتی می توان داشت:

توجه داشته باشید که در واقع دفترچه راهنما که حاوی نکاتی در مورد اقدامات پس از عمل و یک سری از بسته های کوچک یخ که باید پس از تزریق بر روی محل فیلر بگذارید به شما داده می شود. همچنین گیاه دارویی تنباکوی کوهی که باعث تسریع در بهبودی پس از عمل می شود نیز موجود است و اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که دچار خون مردگی می شوید از این دارو به شما خواهند داد. اگرچه نتایج این عمل در همان لحظه قابل مشاهده خواهد بود اما ممکن است تا چندین روز کمی ورم در محل تزریق وجود داشته باشد و به طور کلی سه روز طول خواهد کشید تا بتوانید تغییرات ایجاد شده را احساس کنید و پس از گذشته دو هفته نیز با آثار نهایی عمل مواجه خواهید شد. به طور کلی نتایج عمل تزریق ژل تا حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه ماندگار خواهد بود و ژل تزریق شده به احتمال زیاد با گذر زمان تجزیه و پراکنده خواهد شد ولی به صورت کامل از بین نمی رود.

فواید تزریق ژل برای چانه:

بهتر است بدانید که در واقع تزریق ژل یک روش غیر جراحی و ایمن می باشد که معمولا برای اصلاح کاهش حجم صورت به دلیل پیری انجام می گیرد و اغلب از ژل چانه برای بازیابی توازن صورت، ایجاد تقارن و بهبود شکل اجزای مختلف صورت از قبیل چانه و گونه ها استفاده می شود. به طور کلی روش تزریق ژل چانه یکی از روش های نوین به شمار می آید که طی آن ژل به آرامی بر روی ناحیه هدف قرار می گیرد و دوره بهبودی آن نیز بسیار کوتاه می باشد و به همین منظور مورد استقبال اغلب افراد قرار گرفته است.

همچنین توجه داشته باشید اغلب روش های جراحی که برای زیباسازی چانه مورد استفاده قرار می گیرند شامل ایمپلنت چانه و پیوند استخوان، بافت یا چربی می باشد ولی ایمپلنت چانه به دلیل خطر زیادی که از نظر عفونت کردن پروتز ها دارد می تواند مشکل ساز باشد و به همین خاطر اغلب استفاده از روش تزریق ژل توصیه می شود زیرا هیچ گونه مشکلی را در پی نخواهد داشت.

 

مزیت های تزریق ژل به چانه

عوارض تزریق ژل:

توجه داشته باشید که کوتاهی و پر بودن صورت می تواند منجر به چاقی و گوشتی به نظر رسیدن صورت شود و با محو نمودن خط فک در اثر وجود این موارد فرد قادر به لذت بردن از زیبایی صورت خود نخواهد بود و بدین ترتیب عوارض تزریق ژل خود را نمایان خواهند ساخت.

به طور کلی اغلب افراد تمایل به داشتن یک صورت لاغرتر و خط فکی مشخص هستند زیرا این صورت در سراسر دنیا به عنوان صورتی جوان، زنانه و جذاب شناخته می شود و به همین خاطر ممکن است برخی از زنان جهت دستیابی به این ظاهر روش تزریق چانه را انتخاب کنند.

بهتر است بدانید در حالی که این روش فرآیندی محبوب برای دستیابی به صورت جذاب محسوب می شود اما با خطراتی نیز همراه است که در ادامه به بیان برخی از آن ها پرداخته ایم:

از آنجایی که این مواد باید به درون پوست تزریق شوند خطر ابتلا به عفونت و تورم وجود دارد.

امکان دارد نتیجه نهایی در اثر ضعف مهارت فرد متخصص مطابق با انتظارات فرد نباشد.

اگر بدن واکنش مناسبی به ماده تزریق شده نشان ندهد امکان تغییر پوست در فرد وجود دارد.

علاوه بر این موارد نیز امکان تشکیل توده های گره مانند در اثر تزریق این مواد وجود دارد.

عوارض تزریق ژل چانه

هزینه تزریق ژل:

بهتر است بدانید که در واقع هزینه تزریق ژل برای اصلاح فرم چانه و گونه به میزان ژل و همچنین کیفیت و برند می باشد و معمولا برای تزریق ژل گونه ها مجموعا حدود یک الی دو سی سی ژل هیالورونیک نیاز است و همچنین برای چانه نیز معمولا یک سی سی ژل هیالورونیک کفایت می کند.

توجه داشته باشید که در واقع قیمت تزریق ژل چانه و گونه بسته به برند آن متفاوت می باشد و به صورت میانگین برای هر سی سی بازه قیمت از ۲۵۰۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو