10 ماده غذایی برای مقابله با بوی بد دهان

10 ماده غذایی برای مقابله با بوی بد دهان


منبع: مینویسم

87

1399/3/18

16:14


10 ماده غذایی برای مبارزه با بوی بد دهان

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

در یک مصاحبه کاری یا هنگامی که به ددار فرد خاصی میروید بوی بد دهان شما می تواند باعث ناراحت کردن فرد مقابلتان شود و شما را خجالت زده کند اما با تغییر رژیم غذایی خود میتوانید این بوی بد را از بین ببرید.

بهداشت خوب دندان بهترین روش برای جلوگیری از بوی بد دهان است، اما غذایی که می خورید نیز می تواند تأثیر عمده ای بر این مورد داشته باشد.
آنچه باعث بوی بد دهان می شود عمیق تر از غذاهای بد بو است. باکتری های موجود در دهان شما به جای بوی موجود در خود مواد غذایی، ترکیبات گوگردی را ایجاد می کنند که باعث بوی بد دهان می شوند ،زیرا ذرات مواد غذایی باقی مانده و سلول های مرده را تجزیه می کنند.
با استفاده از این روش های درمانی ساده برای بوی بد دهان، می توانید به پاک کردن آن باکتریها کمک کنید

غذاهایی که با بوی بد دهان مبارزه می کنند :

۱٫ میوه و سبزیجات خام

رفع بوی بد دهان با میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات تازه، از جمله سیب، گلابی، هویج و کرفس به تولید بزاق کمک می کنند که باکتری های تولید کننده بوی بد دهن در دهان شما را پاک می کنند. علاوه بر این، آن ها سرشار از فیبر هستند، بنابراین همانگونه که می خورید مانند مسواک طبیعی عمل می کنند. اگر شما سیب را انتخاب می کنید، یک مقدار سه برابر پیشگیری از بوی بد دهان دریافت خواهید کرد:
یک مطالعه در ژورنال علوم غذایی نشان داد که سیب به خنثی کردن بوی بد دهان ناشی از سیر خام کمک می کند.


مطالب مرتبط :

← رژیم غذایی ۸ هفته ای با میوه ها و سبزیجات


۲٫ ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک شامل باکتری های خوبی است و می تواند به مبارزه با باکتری هایی که یکی از دلایل بوی بد دهان هستند، کمک کند. مطالعه ای از انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی نشان داد که شرکت کنندگانی که سه بار ماست بدون قند دو بار در روز به مدت شش هفته می خورند، دارای مقادیر کمتری از ترکیبات ایجاد کننده باکتری می باشند.

۳٫ جعفری و ریحان

جعفری برای مقابله با بوی بد دهان

هر دوی این گیاهان شامل پلی فنول می باشند، مواد شیمیایی طبیعی که مطالعات نشان داده اند که به عنوان داروهای ضد بوی بد دهان عمل می کنند. آن ها همچنین از نظر کلروفیل سنگین هستند (بیشتر در مورد زیر). اگر طعه سیر را میل می کنید اما نمی خواهید دهانتان بوی بد بگیرد، جعفری و ریحان یک ترکیب معطر و خوش طعم جایگزین خوشمزه ای را درست می کنند – و یک راه خوب برای رفع بوی بد دهان می باشند.

۴- گیلاس

مطالعات نشان داده اند كه گیلاس بوی ناشی از متیل مرکاپتان، ماده ای كه باعث ایجاد بوی بد دهان می شود و به صورت طبیعی در غذاها از جمله پیاز و برخی پنیرها وجود دارد، از بین می برد. کاهو نیز همان اثر را دارد.

۵- چای سبز

مطالعات نشان داده اند که کاتچین ها، آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در چای سبز به وفور می توانند در مبارزه با باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان کمک کنند. و مانند جعفری و ریحان، پلی فنول های چای سبز نیز بسیار مؤثر هستند.


مطالب مرتبط :

← فواید و خواص چای سبز


۶٫ آدامس بدون قند

جویدن آدامس برای رفع بوی بد دهان

جویدن آدامس کمک می کند تا هم مواد غذایی و هم سلول های مرده را از بین ببرید، این همان چیزی است که باکتری ها برای ایجاد بوی بد دهان لازم دارند. لثه های شیرین شده با قند می توانند باعث پوسیدگی بیشتر دندان ها شوند پس بعد از جویدن آدامس مسواک بزنید.

۷٫ مرکبات

قدرت درمانی ویتامین C کاملا مشهور است، و مانند هر جای دیگر در دهان شما نیز مؤثر است. مرکبات، خربزه ها و سایر مواد غذایی سرشار از ویتامین C به جلوگیری از التهاب لثه ناشی از زخم و سایر مشکلات بهداشت دهان کمک می کنند.

۸٫ کلروفیل

از نظر فنی کلروفیل غذا نیست، اما می توانید این رنگدانه را در سبزیجات سبز برگ (از جمله برخی از این لیست) یا به صورت مکمل در فروشگاه مواد غذایی محلی خود بیابید. کلروفیل بوی بد دهان را از بین نمی برد، اما به کمتر شدن آن کمک می کند.

۹٫ زنجبیل

زنجبیل شامل ترکیباتی می باشد که آنزیمی را در بزاق ما تحریک می کند که به تجزیه ترکیبات گوگرد در دهان کمک می کند. سعی کنید زنجبیل فشرده، آب لیمو و آب گرم را برای شستشوی آسان دهان در منزل ترکیب کنید.

۱۰٫ آب

نوشیدن آب برای از بین بردن بوی بد دهان

این مورد آسان اما مهم است. با مرطوب نگه داشتن دهان، به طور طبیعی ذرات مواد غذایی و سلول های مرده را بشویید

روش های دیگر برای جلوگیری از بوی بد دهان

۱٫ مرتب کننده یا سیم نگهدارنده دندان خود را تمیز کنید.

شما ممکن است مرتب کننده یا سیم نگهدارنده دندان داشته باشید. و اگر اینگونه است، تمیز نگه داشتن آن کمک بزرگی به از بین بردن بوی بد دهان شما میکند. آن ها را در صابون مایع و آب ملایم یا ترکیبی از سرکه و آب، به مدت ۲۰ دقیقه بخیسانید. خمیردندان را رد کنید، که می تواند به پلاستیک آسیب برساند. و قبل از هر بار گذاشتن آن ها، دندان های خود را مسواک زده و نخ دندان کنید.

۲٫ بعد از میان وعده ها مسواک بزنید.

بله، مسواک زدن و نخ دندان زدن دو بار در روز دندان های شما را سالم نگه می دارد، اما دو بار تنها توصیه حداقلی می باشد. برای رفع بوی بد دهان در طول روز، بعد از میان وعده ها نیز مسواک بزنید. هر جا که بروید، مسواک یکبار مصرف و مقداری نخ دندان همراه خود ببرید.

البته مبارزه با بوی بد دهان تنها یک قدم به سمت یک لبخند سالم تر و با اطمینان تر است.با رعایت بهداشت دهان و دندان خود مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و… میتوانید دهانی خوشبو و دندان هایی زیبا داشته باید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو