هزینه ایمپلنت فک پایین چقدر است؟ (سال1402)

منبع: خبرنما

3

1402/8/6

10:34


داشتن دندان های مرتب و سفید و صدفی، آرزوی هر فردی می باشد زیرا تاثیر بسزایی بر زیبایی چهره  می گذارد و موجب افزایش اعتماد به نفس می شود. در این صورت افراد زمان خندیدن دیگر نگران ظاهر نامناسب دندان های خود نیستند و به راحتی لبخند خود را به دیگران هدیه می دهند. برخی […]

هزینه ایمپلنت فک پایین چقدر است؟ (سال1402)

داشتن دندان های مرتب و سفید و صدفی، آرزوی هر فردی می باشد زیرا تاثیر بسزایی بر زیبایی چهره  می گذارد و موجب افزایش اعتماد به نفس می شود. در این صورت افراد زمان خندیدن دیگر نگران ظاهر نامناسب دندان های خود نیستند و به راحتی لبخند خود را به دیگران هدیه می دهند. برخی مواقع در صورت از دست دادن دندان ها، جای خالی شان موجب آزار و اذیت زمان غذا خوردن می شود و در ضمن ظاهر نازیبایی را به وجود می آورد. بهترین و مناسب ترین روش برای درمان دندان های از دست رفته، کاشت ایمپلنت است. بهترین متخصص ایمپلنت در تهران می تواند با مهارت و به خوبی این ایمپلنت ها را در جای خالی بکارد. اگر شما نیز قصد انجام این روش را دارید، می توانید از متخصصان سایت های جراحا، دندانپزشکا، نوبت دات آی و … کمک بگیرید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت یک جایگزین برای دندان از دست رفته است که اخیرا به عنوان یک روش درمانی بسیار خوب برای پر کردن دندان ها می باشد. ایمپلنت دندانی میلی ای ریز به شکل پیچ است که در حین انجام این روش، در استخوان فک قرار داده می شود تا به استخوان هایی که در اطراف وجود دارند،  جوش داده شود و جهت حفظ کردن تاج دندان مصنوعی آماده گردد. در حقیقت پایه ای که ایمپلنت دارد، نقش ریشه دندان را دارد و روکش آن نقش تاج دندان را ایفا می کند. از این رو ایمپلنت هیچ گونه نیازی به تکیه کردن بر دندان های اطراف ندارد و درون فک ثابت می شود.

جنس اکثر ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم است، ولی ایمپلنت های دندان ساخته شده از زیرکونیا نیز قابل یافت است. تیتانیوم و زیرکونیا موادی می باشند که بدن با آن ها سازگاری دارد و آن ها را یک جزء خارجی نمی داند و از این رو واکنشی نشان نمی دهد. هم اکنون اکثر ایمپلنت دندان با موفقیت بسیار بالا همراه هستند و به این معنی است که یکی از موثرترین راه کارها در نظر گرفته می شود.

خطرات و عوارض کاشت ایمپلنت

احتمال بروز خطر و عوارض در هر یک از روش های جراحی وجود دارد، ولی در کل، روش کاشت ایمپلنت دندان بسیار ایمن و موفق است. با این وجود، مثل سایرر روش ها، ایمپلنت دندان می تواند باعث خونریزی، عفونت، تورم و کبودی خفیف بعد از جراحی شود. احتمال حساسیت کردن بیمار هم باید مد نظر باشد. استفاده از داروهای خاص و ابتلا به بیماری های زمینه ای می بایست پیش از جراحی به دقت بررسی شوند تا مشکلی ایجاد نشود.

بعد از قرار دادن ایمپلنت، احتمال شکسته شدن ایمپلنت بسیار کم است زیرا این نوع از پروتزها از مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردارند. ولی در طول جراحی، بسیار نادر است که ایمپلنت شکسته شود و فشار زیادی به ایمپلنت یا استخوان وارد کند و به ساختارهای اطراف (رگ های خونی، اعصاب یا فک) آسیب برساند. با برگزیدن بهترین متخصص ایمپلنت در ایران و پیروی از برنامه ریزی مناسب می توان از اکثر این موارد جلوگیری کرد.

خطرات و عوارض کاشت ایمپلنت

نکات مراقبتی بعد از کاشت ایمپلنت

پس از پایان یافتن کاشت ایمپلنت دندان باید به نکات مهمی توجه کرد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد:

  • در اولین ساعت های روز می بایست دراز بکشید و هرگز فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • کیسه ای یخ را روی صورت شان در ناحیه جراحی بگذارید و هر ده دقیقه آن را جا به جا کنید و به طور پی در پی هر ده دقیقه این روش را انجام دهید. یک الی دو روز روی صورت خود یخ بگذارید و پس از گذشت این بازه زمانی حوله گرم قرار دهید.
  • در صورتی که دردتان زیاد است، می توانید از برخی داروهایی مثل nuprin، advil، Tylenol و داروهای ضد درد کمک بگیرید.‌ البته برای مصرف این موارد باید از پزشک کمک گرفت.
  • شما می بایست به تغذیه تان بسیار اهمیت دهید به عنوان مثال نباید نوشیدنی های داغ مثل چایی بنوشید و یا غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند، استفاده نکنید.
  • هرگز نباید سیگار و مشروبات الکلی مصرف کنید.
  • تا دو روز نباید ورزش های شدید انجام دهید.

هزینه کاشت ایمپلنت چقدر است؟

برای کاشت ایمپلنت باید هزینه ای پرداخت شود و مقدار مبلغی که می بایست پرداخت شود به موارد متعددی بستگی دارد، به عنوان مثال می بایست تعداد دندان های هر فک مشخص شود. در صورتی که جای هالی دندان ها بیشتر باشد، ممکن است هزینه ها افزایش یابد.

در ضمن نوع و جنس ایمپلنتی که مورد استفاده قرار می گیرد بسیار موثر و تاثیرگذار است و هر چه جنس ایمپلنت بهتر باشد، هزینه های پرداختی نیز افزایشمی پیدا می کند. همچنین مهارت و تخصصی که جراح متخصص دارد، فاکتور بسیار مهمی در نظر گرفته می شود زیرا جراح های بسیار متبحر برای جراحی های خود هزینه های بیشتری اخذ می کنند. به طور کلی نمی توان هزینه دقیق ایمپلنت فک پایین یا بالا را بیان کرد زیرا باید این فاکتورها و عوامل در نظر گرفته می شوند. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید، می توانید از پزشکان سایت جراحا کمک بگیرید.

هزینه کاشت ایمپلنت چقدر است؟

کلام آخر

کاشت ایمپلنت روش بسیار خوب و موثری برای درمان دندان های از دست رفته می باشد. در صورت کاشت این ایمپلنت ها، دیگر جای خالی دندان ها به چشم نمی آید و ظاهر فرد بسیار زیباتر می شود. این روش مانند هر روش دیگری با عوارض و مزایایی همراه است که در این مقاله شرح دادیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم‌. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت جراحا یا jaraha.com شوید و انتقاد یا پیشنهادتان را در این سایت با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو