آیا ایمپلنت، در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟ [آپدیت 2023]✔️

منبع: تالاب

2

1402/8/7

17:42


ما در این مقاله سعی کردیم مطالب جامع و کاملی در ارتباط با ایمپلنت دندان […]

آیا ایمپلنت، در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟ [آپدیت 2023]✔️

ما در این مقاله سعی کردیم مطالب جامع و کاملی در ارتباط با ایمپلنت دندان در اختیارتان قرار دهیم.

 

امروزه ایمپلنت دندان، مواجه شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار برای ما راحت کرده است. متاسفانه مشکل از دست دادن یک یا چندین دندان، برای بسیاری از انسان ها سخت و در مواردی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل مختلف این احتمال که با عارضه بی دندانی رو به رو شویم وجود دارد. این همان مشکلی است که تا چندی پیش درمانی جز استفاده از دندان های مصنوعی نداشت. عیب دندان های مصنوعی هم این بود که این دندان ها به دلیل شکل ظاهری و مشکلات بعدی که داشت، رضایت مریض را جلب نمی کرد. ایمپلنتولوژی حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی های روز دنیا و مورد تایید بهترین متخصص ایمپلنت در تهران نیز هست. گذاشتن ایمپلنت دندان در فک، درمانی نه چندان سخت است که عوارضی درپی ندارد.

 

ایمپلنت های دندانی همان نقش دندان های اصلی را تا پایان عمر برای بیمار ایفا می کنند. از بین تمام روش های گوناگون جایگزین ریشه دندان، ایمپلنت های دندان جایگزینی کامل به شمار می روند، زیرا هم ریشه و هم تاج دندان را شامل می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب جامع و کاملی در ارتباط با ایمپلنت دندان در اختیارتان قرار دهیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت الودرمان (alodarman.com) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا، دندانپزشکا، ایران دنتال، جراحا و تاپتنا کمک بگیرید.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک پایه تیتانیومی مناسب و سازگار با سلول های بدن است. از این ایمپلنت ها به عنوان جایگزین مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندانی که از دست رفته اند استفاده می شود. پس از قرارگیری ایمپلنت توسط بهترین متخصص ایمپلنت در ایران در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. این فرآیند جوش خوردن به طور معمول 3 تا 4 ماه طول می کشد، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد. همانطور که می دانید فقدان یک یا چند دندان تاثیر چشمگیری در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس آن ها دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را هم به فرد برمی گرداند. خوب است بدانید کاشت ایمپلنت در بانوان از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی قابل انجام است.

 

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان

در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی و شرح افرادی بپردازیم که ممانعتی برای انجام ایمپلنت دندان ندارند:

  • در صورتی که کلیه دندان های فک جلو و یا فک عقب از دست رفته باشد.
  • در صورتی که یکی از دندان های جلو از بین رفته باشد و فاصله ایجاد شده از دندان های کناری آن طبیعی باشد.
  • اگر بیشتر از یک دندان از بین رفته باشد و فاصله بین دندان های کناری طبیعی باشد.
  • درصورتی که یک یا بیشتر از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها از یک طرف، دندان طبیعی باشد.
  • کسانی که قادر نیستند از دندان های مصنوعی استفاده کنند.
  • کسانی که می خواهند گفتارشان را بهبود ببخشند.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان

خوب است بدانید ایمپلنت دندان محدودیت سنی خاصی ندارد و هر فردی که بتواند بهداشت دهان خود را رعایت کند، می تواند دندان هایش را ایمپلنت کند. اگر شخص به سن رشد رسیده باشد، می تواند در ازای دندانی که از دست داده است، از ایمپلنت استفاده کند. مثلا اگر کودکی که در سن کودکی دندان دائمی خود را در اثر حادثه از دست داده باشد می تواند بعد از سن ۱۶ سالگی، از ایمپلنت استفاده کند. البته همانطور که اشاره کردیم هر فردی می تواند دندان خود را ایمپلنت کند ولی در مورادی که در ادامه این مطلب به آن اشاره می کنیم اجازه ایمپلنت دندان ندارد.

 

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟

  • افرادی که دچار عفونت دندان هستند باید بدانند ایمپلنت دندان نه تنها درمانشان نمی کند، بلکه دردسرهای بعدی هم برایشان به وجود می آورد. این افراد نخست باید نسبت به رفع عفونت دندان خود اقدام کنند.
  • در مورد افراد مبتلا به دیابت، انجام ایمپلنت باید با احتیاط های ویژه ای انجام گیرد.
  • افرادی که مرتب دخانیات مصرف می کنند، بهتر است برای انجام ایمپلنت مدتی سیگار را ترک کنند و یا تاجایی که می توانند مقدار مصرف دخانیاتشان را کاهش دهند.
  • کسانی که داروهای ضد انعقاد خون یا آسپرین مصرف می کنند تحت نظر پزشک معالج خود باید ۵ تا ۷ روز قبل از انجام جراحی داروهای خود را قطع کنند.
  • کسانی که تحت‌ رادیوتراپی در ناحیه فک و صورت قرارگرفته اند و بیمارانی که طولانی‌مدت تحت‌درمان بیس‌فسفونات بوده‌اند، نمی توانند ایمپلنت انجام دهند.
  • یکی از مواردی که پزشکان به شدت با انجام ایمپلنت دندان مخالف اند، دوران بارداری است و تا حد امکان از انجام این کار در دوران بارداری پرهیز می کنند.

 

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

در این قسمت سعی داریم به شرح برخی مزایا و معایب ایمپلنت دندان بپردازیم:

  • افزایش زیبایی: همانطور که می دانید جای خالی دندان ها می تواند چهره ای نامناسب را به وجود آورد استفاده از ایمپلنت دندان می تواند زیبایی از دست رفته را برای شما جبران کرده و اعتماد به نفستان را بهبود بخشد.
  • سرعت بالا در کاشت: ایمپلنت دندان یک روش سریع برای جایگزینی دندان های از دست رفته است و در صورتی که مشکل کلی در سلامت جسمانی و استخوان های فک وجود نداشته باشد به سرعت می توان آن ها را جایگزین کرد.
  • طول عمر بالا: یکی از بهترین مزایای ایمپلنت طول عمر بالای آن است به حدی که اگر بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت کنید بدون هیچ مشکلی تا آخر عمر می تواند کارایی لازم را برای شما داشته باشد.
  • حفظ سلامتی دهان و دندان
  • ثابت بودن ایمپلنت

 

در مورد معایب این روش باید بگوییم عوارض ایمپلنت دندان می تواند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد که بیشتر از این عوارض به دلیل مراجعه به افراد غیرمتخصص بروز پیدا می کند. بنابراین انتخاب پزشکی متخصص در کاهش میزان عوارض تاثیر چشمگیری دارد. افزون بر این رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان هم عامل دیگری است که شما را هر چه سریعتر از شر عوارض ایمپلنت دندان خلاص می کند. از عوارض ایمپلنت دندان به موارد زیر اشاره می کنیم:

 

  • بروز عفونت در محل کاشت
  • احتمال آسیب به سایر دندان ها
  • آسیب عصبی که می تواند باعث درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن لثه ها، لب ها و چانه شود.
  • مشکلات سینوسی هنگام ایمپلنت در فک بالا از حفره های سینوس بیرون می زند.

 

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

کلام آخر

خیلی از افراد با گذشت زمان بنا به دلایل مختلف همچون پیری، کشیدن دندان و… دندان های طبیعی خود را از دست می دهند. این اتفاق علاوه بر این که ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند می کند، قادر است در صحیح جویدن و غذا خوردن شما هم تاثیر منفی بگذارد. بسیاری از مردم به دنبال یک روش دائمی برای این دندان های از دست رفته هستند که پیشنهاد متخصصان دندانپزشکی، ایمپلنت دندان است. شما با مراجعه به پزشکان متخصص و متبحر همواره می توانید ایمپلنتی با کمترین میزان عوارض و بیشترین بازدهی داشته باشید. از اینکه مارا تا پایان مقاله همراهی کردید سپاس گزاریم. ما سعی کردیم مطالب جامعی در مورد ایمپلنت دندان در اختیارتان قرار دهیم. برای اطلاعات بیشتر به سایت الودرمان (alodarman.com) مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو