یکدست شدن رنگ پوست با چند ترفند خانگی جذاب

یکدست شدن رنگ پوست با چند ترفند خانگی جذاب


منبع: آرگا

150

1399/3/31

10:53


از دیر باز زیبایی و سلامتی پوست در بین خانم ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.به همین جهت در این مطلب به عوامل مرتبط با یکدست شدن پوست پرداخته ایم.

یکدست شدن رنگ پوست با چند ترفند خانگی جذاب

تغییر رنگ پیدا کردن پوست عوامل بسیاری بستگی دارد، که در این مطلب به بررسی آن ها  پرداخته شده است. قابل ذکر است که یکی از مزیت‌های طب سنتی این می باشد، که به علت اصلی بیماری ها توجه بسیاری می‌کند. به طور کلی در درمان بیماری‌ها باید منشا علت بروز هر یک بررسی شود.به این صورت مسئله اصلی را می توان پاک کرد و یا با استفاده از ماسک هایی که در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد، اقدام ب رفع آن ها کرد.

در این مطلب به علت بروز تغییر رنگ در پوست، و روش های درمان و ماست های مناسب برای یکدست شدن رنگ پوست پرداخته ایم.

روش های یکدست شدن رنگ پوست

علت بروز تغییر رنگ در پوست

به طور کلی خانم ها بیشتر از مردان نسبت به رنگ پوست خود حساس می‌باشند و دلشان می خواهد که پوستی نرم و یکدست داشته باشند. به طور قطع می توان بیان کرد که برخی از آن ها هیچ کاری برای داشتن پوست یک رنگ انجام نداده اند. هنگامی که این افراد به اطراف خود نگاه می کنند و به افرادی با پوست یک دست برخودرد می کنند ، با خود فکر می کنند که حتما این پوست یک دست و زیبای خود را از گذشتگانشان به صورت ژنتیکی به ارث برده اند. در حالی که قابل ذکر است این طور نیست، بلکه با استفاده از مراقبت های پوستی به این نتیجه دلخواه رسیده اند.

این امر درست می باشد که ژنتیک در داشتن پوست خوب و سالم بسیار موثر اس. اما قابل به ذکر است بیشتر این افراد برای داشتن پوستی صاف و یکرنگ تلاش بسیاری کرده اند، و به انواع روش های طبیعی برای رسیدن به یکدست شدن پوست خود کمک گرفته اند. همچنین در این رابطه طب سنتی بر این باور است که تغییر رنگ پوست به علل های داخلی بدن نیز بستگی دارد، که باید به خوبی شناسایی و بررسی شود.

یکدست شدن رنگ پوست

چرا رنگ پوست دو رنگ می شود؟

قابل به ذکر است که دو رنگ شدن پوست دارای انواع گوناگونی است. به این صورت که در برخی از این دورنگی های پوست مشاهده می شود، که از نوع خشکی و همراه با تیرگی است، که به مرور خاکستری می شود. بروز این دو رنگی ها ر می توان در نواحی پیشانی و اطراف لب، نواحی گیجگاهی و یا حتی در دیگر اعضای بدن مشاهده کرد. مواردی که گفته شد معمولاً منشا گرفته از وجود سودا در بدن می باشد، اگر به هر دلیلی در هر شرایطی زندگی کنید که هر روز ذهنتان با یک موضوع جدید و ناامیدی های بسیار مواجه می شود.

قابل به ذکر است که رفته‌رفته سودا در بدن انسان افزایش پیدا می‌کند. در نهایت مقدار بالا رفتن میزان سودا در بدن تنها به تغییر رنگ پوست منجر می شود. همچنین گفتنی است اگر پارچه تیره برای نواحی بکشید و مقداری رسوب بر روی آن مشاهده می‌شود، که از علائم وجود سودا می باشد.

طبق علم پزشکی ثابت شده افرادی که رنگ پوستشان سفید می باشد به عارضه دورنگی پوست مبتلا نمی شوند، به طوری که در بین آنها خیلی نادر می باشد. بدن افراد سفید پوست که که بلغمی مزاج می باشد، برای اینکه بلغم را به صفرا و سودا تبدیل کند، به زمان زیادی م لازم دارد. اما قابل به ذکر است که صفرابی یا سودایی مزاج ها اگر کمی بر میزان صفرا و سودای آنها اضافه شود، خیلی سریع می توان تغییرات به وجود آمده در بود را مشاهده کر. این عمل که در افراد سفید پوست عکس می باشد خیلی کم عارضه دورنگی پوست را تجربه می کنند. در ادامه این مطلب با موارد موثر که در از دست رفتن یکدست شدن پوست بسیار تأثیرگذار می باشد، پرداخته ایم.

تاثیر طحال بیمار بر سلامت پوست

  • طحال

اولین متهم که درجه یک ترین در افراد سودیی مزاج می باشد، طحال آن‌هاست. می توان گفت که ریشه بسیاری از بیماری ها از این قسمت از بدن آنها هم منشا می گیرد. در این زمان که طحال به هر دلیلی دچار ضعف و ناتوانی شده است، نمی‌تواند از پراکنده شدن رسوب ها در بدن جلوگیری کند. همانطور که می دانید طحال در جمع آوری کردن رسوب ها و دفع آنها در بدن نقش موثری دارد، که اگر این عمل در بدن به خوبی انجام نشود، سبب بروز دو رنگی برای رنگ پوست می شود.

  • آشفتگی ذهن و فکر

در برخی موارد علت بروز از دست رفتن یک دست شدن پوست به طحال هیچ ربطی ندارد، بلکه به علت تولید سودا در بدن می باشد. این عارضه هنگامی رخ می‌دهد که فرد درگیر یک موضوع ناراحت کننده در مغز خود می باشد به طور مثال یک مادر مهربان فرزند معلول دارند و همواره دچار اندوه و غم می باشد، و یا فردی که دچار اختلافات خانوادگی است به طوری که توانایی حل کردن آن را ندارد، همواره با خود مشغله ذهنی دارد. در این هنگام بدن شروع به تولید سودای بیشتر در بدن می کند، به طوری که از حد تعادل در این هنگام بدن شروع به تولید سودای بیشتر می کند، به طوری که از تعادل خارج می شود.

قابل ذکر است که از تعادل خارج شدن سودا، صفرا، دم و حتی بلغم در بدن هر یک از افراد می‌تواند عامل بروز بیماری‌های بسیاری شود. افکار منفی، بدبینی و شک از عواقب اصلی تولید بیش از حد سودا در بدن می باشد. در این هنگام فرد نسبت به هر یک از تکرار واکنش ها و وسواسی بودن هر چیزی به سرعت عصبانی می شود.

تاثیر خشم و عصبانیت در پوست

  • عصبانیت و پرخاشگری

قابل ذکر است که افراد دارای مزاج صفراوی به طور معمول، دارای شخصیتی قلدر، زورگویی و عصبانی می باشند. این افراد ممکن است یک بعد از یک اعصاب خردی شدید چیزی از عصبانیت خود را بروز ندهند و در اصطلاحی در خود  بریزند. این عامل که سبب تولید صفراوی بیش از حد در بدن می شود، تا جایی که کیسه صفرا نمی‌توان آن را در خود انبار کند و تمامی صفرا های تولید شده در نتیجه به از دست رفتن یکدست شدن پوست منجر می شود. در حالت طبیعی باید گفت که این عوامل یک عامل دفاعی در بدن به شمار می‌رود، به طوری که از این طریق سعی در خارج کردن سموم از درون خود دارد و چون نمی تواند این حرکت را به صورت کامل انجام دهد، خود را با بروز تغییر در برخی نواحی پوستی نشان می دهد.

افرادی که به طور مداوم در شرایطی زندگی می‌کنند، که هر روز در معرض تهدیدات عصبی قرار دارند باید هرچه بیشتر از آنها دوری کنند، و اجازه ندهند این حالت های روحی و روانی بر از دست رفتن زیبایی و طراوت پوست شما تاثیر بگذارد. در این شرایط بد و رفتار منفی و مسئله های آزار دهنده را از افکار خود دور کند یا به صورت با آنها کنار بیایید، تا زمانی که بتواند تولید سموم در بدن را متوقف کنید. در این شرایط می توانید از پزشکان و یا افراد اهل طب سنتی کمک بگیرید، و با تجویز داروهای مناسب به درمان این عارضه پوستی و خود بپردازید. مزاج های دارای صفرا و سودا داروهای حلال است و می تواند با حل کردن صفرا و سوا قسمتی از آن را از طریق تعریق و ادرار خارج کنند، و بدن را به حد تعادل برساند.

  • عملکردهای ناقص در بدن

در برخی موارد علت تغییر رنگ پوست به علت نقص و یا ضعف عضوی از بدن می باشد. این فرآیند که به افزایش تولید صفرا و سودا هیچ چه ربطی ندارد، در این زمان بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید و با دریافت تجویز مناسب و پیروی از مواردی که گفته شده مشکل خود را حل کنید. به طور مثال بیماری که دچار سنگ کیسه صفرا می باشد، این سنگ حجم کیسه صفرا را در بر گرفته است و نمی‌تواند به صفرا های دیگر که در بدنش تولید می‌شود، ذخیره سازی انجام ده. در نتیجه صفرا به سمت پوست حرکت می کند و با آزاد شدن فضای درون کیسه ای، می توان به عملکرد های بدن بهبود بخشید.

ماسک های مناسب یکدست شدن رنگ پوست

معرفی ماسک های مناسب برای پوست

برای از بین بردن لک های پوستی و هماهنگ شدن رنگ پوست می توانید، از ماسک های گیاهی و خانگی که در ادامه این مطلب بیان می‌شود، استفاده کنید.

  • چایی سبز و عسل

برای یکدست شدن رنگ پوست یک فنجان چای سبز سرد شده، دو قاشق آرد برنج، و نصف قاشق عسل می توان نوشیدنی مورد نظر را تهیه کرد. در این شرایط فقط باید موارد گفته شده را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید، و هر روز صبح بنوشید.

  • جوی دوسر و لیمو

با استفاده از یک قاشق غذاخوری جو دوسر پخته شده، و یک قاشق غذاخوری آب لیمو می توان ماسک مورد نظر را تهیه کرد. به این صورت که این موارد را با یکدیگر ترکیب کنید و با قرار دادن بر روی پوستتان آن را به آرامی ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه هنگامی که حس کردید ماسک بر پوست خشک شده است، آن را با آب سرد شستشو دهید و با حوله ای نرم آن را خشک کنید. این عمل را می توان قبل از رفتن به حمام نیز انجام دهید.

نکته:

اگر پوست حساس و نازکی دارید، بهتر است آبلیمو را مقداری رقیق تر کنید.

تاثیر زردچوبه بر سلامتی پوست

  • زردچوبه و آبلیمو

با ترکیب یک قاشق غذاخوری آب، آبلیمو و زردچوبه می توان ماسک زردچوبه را تهیه کرد. به این صورت که موارد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید، تا زمانی که به شکل خمیر درآید. سپس به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست اسکراب کنید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید. در این هنگام با استفاده از یک حوله نرم می توان نم صورت را بگیرید.

  • پک زردچوبه و گوجه فرنگی

در این زمان می توانید یک قاشق غذا خوری زردچوبه یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این ماسک را بر روی صورت خود بگذارید، و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید. بهتر است این عمل را قبل از حمام انجام دهید.

  • پوست خشک شده پرتقال و ماست

برای هماهنگ شدن رنگ پوست مقداری پوست پرتقال خشک شده و یک قاشق غذاخوری ماست با یک دیگر ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را بر روی صورت خود بگذارید، و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه زمان آن را با آب سرد بشویید. این ماسک را نیز بهتر است قبل از حمام انجام دهید.

  • ماست و لیمو

برای تهیه این ماسک می توانید، یک قاشق غذاخوری ماست تازه و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با یک دیگر ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی صورت خود بمالید، و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه زمان آن را با آب سرد بشویید. همانند دیگر ماسک ها بهتر است این ترکیب را هم قبل از حمام انجام دهید.

تاثیر ماسک آبلیمو بر سلامت پوست

  • ترکیب شیر، آبلیمو و عسل

در این هنگام بهتر است یک قاشق چایخوری شیر با یک قاشق چایخوری آبلیمو عسل را با یک دیگر  ترکیب کنید. ابتدا صورت خود را به خوبی تمیز کنید و بعد این مخلوط را بر روی آن قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه زمان آن را با آب سرد بشویید و بهتر است قبل از حمام این فرایند انجام شود.

  • پک شیر و زعفران

در این هنگام بهتر است دو الی سه قاشق چایخوری شیر تازه سرد شده را با مقداری زعفران ترکیب کنید و اجازه دهید، این مخلوط به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال باقی بماند. بعد از تمیز کردن پوست، آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست اعمال کنید. بهتر است این ماسک، با آب ولرم شستشو داده شود.

  • پک پاپایا با خاک رس

یک قاشق چای‌خوری از این خاک را با یک قاشق چای خوری پاپایا به خوبی ترکیب کنید، و سپس بعد از تمیز کردن پوست آن را اعمال کنید.و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه زمان آن را با آب سرد شستشو دهید.

تاثیر آب سیب زمینی بر سلامتی پوست

  • سیب زمینی

برای یکدست شدن رنگ پوست بهتر است مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید، و آن را بر روی پوست قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر صورت بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید. تکرار این عمل دو بار در روز بسیار مناسب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو