بهنوش بختیاری

در هفته ای که گذشت، ویدئویی از سرکار خانم بهنوش بختیاری منتشر شد که در آن ایشون به همراه 6 موتور سوار در مشهد تا صحنه فیلمبرداری اسکورت می شدند! البته ما که ویدئو رو نگاه کردیم خبری از مردم و ازدحام و اینا نبود. ایشون خودشون خیلی شیک اومدن و سوار ماشین شون شدن و در خیابان خلوت، 6 موتور هم دنبال ماشین شون افتاده بودن!

والا ما که از این کارها سر در نیاوردیم. همه جای دنیا افراد خیلی مشهور برای اینکه کسی مزاحم شون نشه و اون وسط انگولکی چیزی نکنن شون، یه سری بادیگارد و اینا میزارن دم در که حواسشون به اینجور موارد باشه. اما دیگه فرودگاه خالی بادیگارد می خواد آخه؟! بعد میگن شما چرا می خندید وقتی این ویدئوها رو می بینید!

بهرحال، ما به دلیل آنچه که « خود سلبریتی گنده پنداری » می نامیم، تمشک زرینی را به سرکار خانم بختیاری تقدیم می کنیم که رفته رفته دارن تبدیل میشن به گل سر سبد زرین های هفتگی ما. یادش بخیر، یه زمانی بهروز افخمی اینجا بود هر هفته یه تمشک تقدیمش می کردیم، الان که دیگه کمتر در محافل دیده میشه، خانم بختیاری با یکم همت بیشتر می تونه جاشون رو بگیره!

کویین لطیفه

دومین تمشک زرین هفته را تقدیم سرکار خانم کویین لطیفه، هنرپیشه و خواننده و بازیگر و کلا آچار فرانسه سینمای آمریکا تقدیم می کنیم که در یک مصاحبه از حذف « بر باد رفته » از آرشیو شبکه HBO به دلیل اعتراضات علیه نژاد پرستی در آمریکا حمایت کردن و گفتن:« این فیلم چیه اخه! هی اسکارلته، رد باتلره نمی دونم چیه!  همون بهتر که بره گوشه انبار کپک بزنه! »

والا مبارزه با نژاد پرستی و کلا هر مسئله اجتماعی که به برابری و این موارد مرتبط میشه اتفاق خوشایندیه، اما جوگیری در این عرصه خودش یه آفت بزرگه. دیگه هرچی که باشه، دنیا یه تاریخی رو گذرونده که درش جنگ های صلیبی و مذهبی و قومی و کلی چیز دیگه بوده. تاریخ ایالات متحده هم که ماشالله کلی رویداد عجیب مثل همین برده داری و اینا داشته که بهرحال بوده و ثبت شده. با حذف « بر باد رفته » فیلمهای دیگه، نمیشه تاریخ رو حذف کرد که!

از این رو، به دلیل آنچه که « جو گیری هالیوودی جماعت » می نامیم، تمشک زرینی را به کویین لطیفه و دیگر عزیزانی که جوگیر شده اند و می گویند « بر باد رفته » کلا باید حذف شود تقدیم می کنیم و امیدواریم که به جای این قرتی بازی ها، از این پس ساز و کار مناسبی برای برچیده شدن نژاد پرستی انجام بشه تا همه چیز برابر شود. حالا من اینو اینجا گفتم، ببینید اگه اسکار امسال اوج جوگیری شون نبود!

امبر هرد ایلان ماسک کارا دلوین جانی دپ

آقا در هفته ای که گذشت بازم یه سری خبرای « امبر – جانی » منتشر شد که این یکی خیلی خاص بود!

اول اینکه وکلای امبر خانم گفتن:« آبجی ما داریم می ریم پی زندگی و کار و بدبختی مون... کرونا زده بالا و می ترسیم کرونا بگیریم... با شما و جانی خانم کار نداریم، هر گلی می خواهید بزنید به سر خودتون! »

بعد دو روز از این اتفاق نگذشت که یه خبر جدیدتر اومد اونم اینکه یکی از افراد مطلع اومده و گفته مهندس ایلان ماسک که موشک هوا میکنه، به همراه کارا خانم دلوین که چشم و ابرو میره برای ملت، و امبر خانم، سه نفری .... بله! جانی دپ هم که کلاً این وسط گیر کرده اومده از همین موارد داره استفاده میکنه تا پرونده رو بیشتر علیه امبر پیش ببره!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « چند گانه سوزی! » می نامیم، تمشک زرینی را امبر خانم هرد تقدیم می کنیم که ظاهراً هیچکس رو در هالیوود و حوزه تکنولوژی بی نصیب نذاشتن! حالا اینکه کارا دلوینی این وسط باشه که بهرحال یه مشترکاتی با خودِ امبر هرد داره مشکلی نیست، اما اینکه چی شده که این وسط ایلان ماسک موشک هوا کن پیداش شده و قاطی اینا شده یه داستان دیگه هست! احتمالا کارا که دوستِ ایلان ماسک هست بهش زنگ زده گفته:« هی ایلان! E=mc2 » و اون طرف گوشی هم ایلان گفته: « راست میگی؟ بابا دبلیو ایکس وای زد دیگه من اومدم! »

باب اسفنجی

در هفته ای که گذشت شبکه نیکلودئون که سریال « باب اسفنجی » رو پخش می کنه، خیلی شیک و مجلسی آمد و گفت که از این به بعد باب اسفنجی در این انیمیشن " همجنسگرا " هست و دنیا بره و به حضور ما اینجوری عادت کنه!

والا ما فکر می کنیم که بهتره انیمیشن های قدیمی و داستان های قدیمی به حال خودشون گذاشته بشه و هی به شخصیت و تاریخچه اش شخم زده نشه! اینکه حالا مسائل اجتماعی در زمانه کنونی به چه سمتی داره پیش میره یه بحثه، اینکه این مسائل اجتماعی بیاد و رو شخصیت های قدیمی انیمیشن تاثیر بزاره خودش یه کارکرد منفی محسوب میشه.

از این جهت، به دلیل آنچه که « تلقین مسائل به زور! » می نامیم، تمشک زرینی را به شبکه مذکور تقدیم می کنیم که جوگیرانه چنین موردی را مطرح کرده و کلی آدم هم تو دنیا در موردش دارن اظهار نظر منفی می کنند. حالا امروز صحبت باب اسفنجیه، فردا که برسه یکدفعه شما می بینید که تام و جری هم بله!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید