کیهان کلهر

Zarin

در هفته ای که گذشت، انیمیشن « Soul » موفق به جلب نظر بسیاری از تماشاگران شد و یه جورایی اسکارش از حالا تضمین شده است.

بخش لوح بگیر این انیمیشن اما حضور کیهان کلهر در این پروژه به عنوان مشاور بخش موسیقی بود. کیهان کلهر از جمله چهره های برجسته موسیقی است که سابقاً با کاپولا هم در فیلم « جوانی بی جوانی » همکاری کرده بود.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « افتخار برای ایران » می نامیم، لوح زرینی را به آقای کلهر تقدیم می کنیم و امیدواریم که اسمش رو از این به بعد بیشتر در پروژه های سینمایی ببینیم و حالمون کلی جا بیاد.

Master and Commander: The Far Side of the World

68466

در هفته ای که گذشت، یه بنده خدایی اومد توییتر و برای راسل کرو نوشت:« حاجی هرکی خوابش نمیاد بشینه فیلم « Master and Commander: The Far Side of the World » رو از این بابا ببینه ...قشنگ یه ربع نشده که هفت پادشاه میان تو خوابش بندری میزنن! » راسل کرو هم در پاسخ این مخاطب نسل جدید سینما گفت:« بچه جون! فیلم ما خیلی هم خوب و موفق بود و با رعایت اصول تاریخ رو نشون می داد و واسه مخاطب بزرگسالم هست...شما برو تیله بازیتو بکن! »

این معضل همه جای دنیا دیگه داره تبدیل به یک اپیدمی میشه. تماشاگر امروز سینما دیگه واقعاً خیلی حوصله آثار فاخر رو نداره و ترجیح میده بشینه و به ساده ترین شکل ممکن سرگرم بشه. خوشبختانه سینمای مستقل هنوز زنده هست و نفس میکشه اما خب دیگه تو این چند سال خیلی تو سری خور شده!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « فیلم پاپ کورنی برای همیشه » می نامیم، تمشک زرینی را به تماشاگرانی که اعصاب فیلم های غیر پاپ کورنی رو ندارن تقدیم می کنیم و امیدواریم سینما در مسیری قرار بگیره که بتونه سلیقه های گوناگون رو حفظ کنه و منجر به نابودی اون یکی نشه.

زندیا

68466

در هفته ای که گذشت، سرکار خانم زندیا که شما احتمالاً ایشونو با بازی در فیلم « مرد عنکبوتی » می شناسید، مصاحبه ای انجام داد و اومد گفت:« در شهر به من پیشنهاداتی شد. اما من همیشه نقش اصلی زن بازی میکنم و تصمیم گرفتم دیگه نقش مکمل برای مردها رو بازی نکنم! »

والا اولش که شروع شد صحبت از برابری بود اما هرچی که جلوتر رفت رنگ و بوی ضدیت به خودش گرفته! الان دیگه فمینیست ها تو غرب رسما زدن تو جاده ضدیت با جامعه مردها و کلاً هرچیزی بشه میگن ما باید بالاتر وایسیم و مکمل هم بازی نمیکنیم؛ فقط اصلی!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « اگه مردی، خیلی خری! » می نامیم، تمشک زرینی را به این سرکار خانم زندیا تقدیم می کنیم که موفقیت رو تو قدم برداشتن در این مسیر دیده. امیدواریم بهرحال به اصل ریشه ها که همون مبحث برابری هست نزدیک بشیم و اینجور مکمل غیر مکمل بازی در نیاریم!

جواد هاشمی

68466

آقا این هفته یه ویدئویی دراومد از سید جواد هاشمی که در اون تبلیغ خرید ملک در خارج از کشور رو می کرد و میگفت « خیلی لایف استایل خوبیم داره! ». این تبلیغ توسط شصت هفتاد تا چهره سرشناس دیگه داخل ایران هم انجام شده بود اما چون جواد هاشمی بیشتر بازیگر فیلم های دفاع مقدس بوده، اومدن و بهش گفتن:« چرا اینجوری تبلیغ کردی؟! » و خلاصه اینقدر فشار زیاد شد که بنده خدا اومد ویدئویی منتشر کرد و گفت اشتباه کردم و گول خوردم و فکر نمیکردم اینجوری بشه!

والا این ماجرا از هر دو طرف ایراد فنی داره. از این سمت ملت فکر کردن چون سید جواد بازیگر فیلم های دفاع مقدس بوده، حتما باید در زندگی واقعی هم طرفدار جریان فکری مشخصی باشه و از اون سمت، جواد هاشمی هم اومده ابراز ناراحتی کرده و گفته گول خوردم و ببخشید و اینا. دیگه نیومده بگه آقا نیاز به پول داشتم و مثل همه بازیگران دیگه تبلیغ انجام دادم که یه چیزی دستمو بگیره و ایرادش چیه؟!

خلاصه اینکه این وضعیت تمشک بگیره و هم به دلیل آنچه که « نکنید اینکارها رو، بچه هاتونم دعاتون میکنن! » می نامیم، تمشک زرینی را به دو سمت ماجرا تقدیم می کنیم که یه مسئله عادی رو اینقدر پیچیده کردن.

توهین به لباس کردی

68466

در هفته ای که گذشت ما داشتیم واسه خودمون تلویزیون می دیدیم که یه آقای دکتری اومد توی برنامه و با لباس کردی هم اومد.

هیچی دیگه، برنامه که داشت شروع می شد مجری برنامه که خیلی مسلط و باهوش می زد، اول برنامه از دکتر پرسید:« دکتر این لباس چوپانی چیه تنت کردی اومدی برنامه؟!» و دکتر هم گفت:« مهندس! این لباس نماد آزادگی و عدالته که از کاوه آهنگر میاد! ». چی بگیم دیگه همه چیز عیانه!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « ادب تو را چه شده مرد؟! » می نامیم، تمشک زرینی را به این مجری گرانقدر تقدیم می کنیم و امیدواریم که از این به بعد هرچی به ذهنش میرسه همون اول کار نگه بلکه در ادامه بتونه پاسخ مناسبی براش پیدا کنه!

سلبریتی

68466

آخرین تمشک زرین هفته را هم تقدیم آن عزیزان مسئولی می کنیم که آمده اند و گفته اند سلبریتی ها و هنرمندان در سال 1400 مالیت پرداخت خواهند کرد و فکر نکنن که خبریه و قرار نیست از مردم جدا باشند.

ما دو دقیقه داشتیم به این فکر می کردیم که از این به بعد این سلبریتی ها مثل ما که وقتی شارژ می خریم نصف پولش رو باید مالیت بدیم، قراره مالیات بدن. بعدش اما بزرگواران اومدن گفتن:« سلبریتی هایی که بالای 500 میلیون تومان در سال درآمد دارن باید مالیات بدن! ». هیچی نشستیم سرانگشتی حساب کردیم که تو یک ماه میشه یه چیزی حدود چهل و یک و پونصد هزار تومان! یعنی اگه بالای ماهانه 41 میلیون درآمد داشته باشن، مالیات میدن و اگه زیر این رقم باشه بدبخت محسوب میشن و از مالیت معاف!

هیچی دیگه، ما هم اینور یه نگاه به جیب مون انداختیم و یه نگاه هم بابا ذره بین مون بهمون کرد و سری هم تکون داد و فهمیدیم که ما بدبخت نیستیم بلکه یک واژه جدیدی باید ساخته بشه که شامل حالمون بشه!

از این رو، به دلیل آنچه که « New Badbakthi in progress… » می نامیم، تمشک زرینی را به مسئولان گرامی تقدیم می کنیم که مالیت هم که میخوان از این بنده های خدا بگیرن، اینطوری می گیرن که اون کم درآمدهاش اصلا مالیات ندن و اونی هم که بالای 500 در سال درآمد داره، خیلی خیالیش نباشه و مالیات اصلا به چشمش نیاد! والا اونی که سالانه بیشتر از 500 میلیون درآمد داره مطمئن باشید یاد گرفته به میلیارد بگه پول خرد!


ذره بین            

* شما می توانید گزینه های " لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر"  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید