آیا نیروی دریایی آمریکا در حال فروپاشی است؟

منبع: برترین ها

59

1399/4/29

20:13


نیروی دریایی آمریکا امروز دچار فرسودگی شده است. آمریکایی‌ها وقت کافی برای بازسازی زیردریایی‌های راهبردی خود ندارند و باید از هر آنچه در اختیار دارند، استفاده کنند. با این حال استفاده از کشتی‌های فرسوده نمی‌تواند راهکاری طبیعی جهت آمادگی برای جنگ باشد.

اعتمادآنلاین: نیروی دریایی آمریکا امروز دچار فرسودگی شده است. آمریکایی‌ها وقت کافی برای بازسازی زیردریایی‌های راهبردی خود ندارند و باید از هر آنچه در اختیار دارند، استفاده کنند. با این حال استفاده از کشتی‌های فرسوده نمی‌تواند راهکاری طبیعی جهت آمادگی برای جنگ باشد.

آمریکا پس از آتش‌سوزی در ناو هواپیمابر «بونهوم ریچارد» با سوالات اساسی درباره وضعیت نیروی دریایی خود روبه‌رو است. به اعتقاد کارشناسان روس، آتش‌سوزی چند ناو هواپیمابر آمریکا حکایت از فروپاشی نیروی دریایی آمریکا دارد.

الکساندر تیموخین در یادداشتی که در روزنامه وازیگلیاد منتشر شد، با اشاره به آتش‌سوزی مهیب در ناو هواپیمابر آمریکا نوشته است: ناوهای هواپیمابر آمریکایی یکی پس از دیگری در آتش می‌سوزند. آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین تلفات طی چند دهه گذشته را در سن‌دیگو متحمل شدند در حالی که ناو هواپیمابر «بونهوم ریچارد» نیروی دریایی آمریکا در آتش سوخت.

البته مشکل آتش‌سوزی در ناوهای جنگی آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست؛ در سال ۲۰۱۱ هم ناوچه «Spruence» هنگام بازسازی دچار آتش‌سوزی شد. همچنین در سال ۲۰۱۲ یک زیردریایی راهبردی در میامی طعمه حریق شد. از سویی هرازچندگاهی اخباری در مورد آتش‌سوزی در یکی از شناورهای جنگی آمریکا، که گفته می‌شود در حال بازسازی هستند، شنیده می‌شود.

اکنون نیز آتش‌سوزی در این ناو هواپیمابر و نحوه خاموش کردن آن نشان می‌دهد آتش‌سوزی به حادثه‌ای معمول در نیروی دریایی آمریکا تبدیل شده اما این نیرو همچنان از تجربه کافی برای نجات این شناورها بی‌نصیب است.

در این راستا نباید تصادف و برخورد شناورهای جنگی آمریکا را با کشتی‌های تجاری فراموش کرد، در حالی که نتایج تحقیقات در مورد این حوادث بیانگر سطح پایین انضباط سازمانی پرسنل نیروی دریایی و میزان کارایی افسران مسئول ناوبری دریایی آنهاست.

نویسنده در پایان می‌نویسد: نیروی دریایی آمریکا امروز دچار فرسودگی شده است. آمریکایی‌ها وقت کافی برای بازسازی زیردریایی‌های راهبردی خود ندارند و باید از هر آنچه در اختیار دارند، استفاده کنند. با این حال استفاده از کشتی‌های فرسوده نمی‌تواند راهکاری طبیعی جهت آمادگی برای جنگ باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو