بی رنگ و سفید کردن ناخن ها با انجام چند ترفند خانگی

بی رنگ و سفید کردن ناخن ها با انجام چند ترفند خانگی


منبع: آرگا

158

1399/7/25

23:04


ناخن ها در زیبایی انگشتان تاثیر گذاری به سزایی قائل می باشند، که از این افراد بسیاری در پی سفید کردن ناخن هایشان هستند. در ادامه این مطلب با ما همرا هشوید تا موثر ترین روش ها را به شما آموزش دهیم.

بی رنگ و سفید کردن ناخن ها با انجام چند ترفند خانگی

به طور معمول در طی فرایند بی رنگ شدن ناخن ها، عوامل بسیاری تاثیر گذار است. از جمله این شرایط می توان به عدم مراقبت صحیح و پولیش دادن های بیش از حد ناخن اشاره کرد که درصورت تماس با آلودگی ها، در طی زمان زیبایی خود را از دست می دهند. اگر شما نیز به دنبال روش های موثر و خانگی برای سفید کردن ناخن هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا علاوه بر معرفی ماسک های موثر به ذکر نکات قابل توجهی در این رابطه بپردازیم.

آموزش سفید کردن ناخن

بی رنگ شدن ناخن ها

همان طور که مطالعه کردید، ناخن ها می توانند تحت عوامل بسیار گسترده ای بی رنگ و کدر شوند که به مرور زمان نیز زیبایی خود را از دست بدهند. این امر برای هر خانمی می تواند بسیار آزار دهنده باشد، چرا که علاوه بر تاثیر گذاری منفی بر روی سلامتی ناخن ها به از بین رفتن زیبایی دستان شان نیز منجر می شود. در این رابطه استفاده از روش های موثر سفید کردن ناخن در منزل می تواند شما را از بسیاری دغدغه ها و نگرانی در مورد ناخن هایتان رها کند.

معرفی ماسک های خانگی برای زیبا تر شدن ناخن ها

گفتنی می باشد که با استفاده از مواد بسیار ساده در منزل می توانید، تاثیر موثری در بازگرداندن زیبایی به ناخن هایتان قائل شوید.

  • آب لیمو

برای استفاده از این روش بایستی آب ۲ عدد لیموی تازه را بگیرید و سپس به درون ظرف کوچکی بریزید. بند های ابتدایی انگشت خود را به مدت ۱۰ دقیقه در درون ظرف قرار دهید، به طوری که آب لیمو ها با بافت زیرین ناخن هایتان در ارتباط باشد. پس از زمان مشخص شده، دست هایتان را با آب گرم بشویید و سپس از کرم های مرطوب کننده دست و یا ناخن استفاده کنید.

قابل به ذکر است که ویتامین c موجود در آب لیمو به سفید کردن ناخن ها در طی زمان می پردازد.

تاثیر جوش شیرین در سفید کردن ناخن

  • جوش شیرین

جوش شیرین از سفید کنده های بسیار قوی است که برای ناخن نیز بسیار کار آمد است. از این رو ۲ قاشق چایی خوری جوش شیرین را با مقداری آب گرم ترکیب کنید و پس از آن که خمیری شد، بر روی ناخن هایتان اعمال کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

جوش شیرین با دارا بودن ترکیبات پاک کنندگی در از بین بردن آلودگی و رفع بیماری های ناخن بسیار تاثیر گذار است.

  • خمیر دندان

ازدیگر روش های سفید کردن ناخن می توان به استفاده از خمیر دندان و مسواک اشاره کرد. از این رو ۱ مسواک تمیز بردارید و مقداری خمیر دندان به رویش بریزید. مسواک را به آرامی در زیر و روی ناخن بکشید تا به خوبی تمیز گردد. پس از آن اجازه دهید خمیر دندان به مدت ۳ دقیقه بر روی ناخن ها باقی بماند و سپس با آب گرم آن ها را بشویید.

  • سرکه سفید

خواص سرکه سفید برای زیبایی ناخن ها غیر قابل انکار است. از این رو ۱ قاشق غذا خوری سرکه سفید را با مقداری آب گرم ترکیب کنید. ناخن های خود را به مدت ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس بشویید. پس از شستشو به دست هایتان کرم مرطوب کننده بزنید و شاهد نتیجه سرکه سفید بر روی ناخن ها شوید.

  • صابون

استفاده از صابون و آب از شایع ترین روش ها برای بخشیدن زیبایی به ناخن می باشد. برای کسب نتیجه از این روش بایستی هر روز دست هایتان را با آب و صابون شستشو دهید و سپس با سوهان ناخن زیر آن ها را تمیز کنید.

  • ترکیب خمیر جوش شیرین و آب لیمو

۱ قاشق غذا خوری آب لیمو تازه را با ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری جوش شیرین ترکیب کنید و سپس با استفاده از مقدار کمی پنبه به روی ناخن هایتان اعمال کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم و صابون شستشو دهید.

تاثیر روغن درخت چای در سفید کردن ناخن

  • روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای برای زیبایی ناخن ها غیر قابل انکار می باشد؛ از این رو برای استفاده از این روش درمان باید مقدار کمی پنبه را به روغن درخت چایی آغشته کنید و سپس بر روی ناخن هایتان بکشید. اجازه دهید که این روغن در طی دقایقی بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

خوب است که این روش را ۲ مرتبه در طی روز و به مدت چندین ماه تکرار کنید تا در نهایت نتیجه موثری برایتان قائل شود.

  • اسکراب آب لیمو و نمک

ترکیب آب لیمو و نمک از دیگر روش های موثر در منزل است؛ از این رو مقدار مساوی از این دو را با یک دیگر ترکیب کنید و سپس به روی ناخن هایتان بکشید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

پس از آن؛ می توانید از مقدار کمی لوسیون و یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

نکاتی که برای سفید کردن ناخن باید رعایت کنید

  • از بین بردن آلودگی ها

ابتدایی ترین گام در سفید کردن ناخن ها از بین بردن آلودگی می باشد. در واقع آلودگی و ناپاکی یکی از عوامل اصلی در آسیب رسیدن ناخن ها به شمار می آیند. از این رو بیش از حد نیاز ناخن هایتان را در معرض آب قرار ندهید و در آشپزخانه برای جلوگیری از عوامل خطر زا برای ناخن هایتان از دستکش استفاده کنید. گفتنی است که مواد شوینده به علت برخورداری از مواد شیمیایی متعدد می تواند به بافت ناخن ها آسیب بزند و در نهایت نیز موجب شکنندگی ناخن و در نهایت از بین بردن پوست اطراف آن ها شود.

تاثیر استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب در سفید کردن ناخن

  • استفاده از مرطوب کننده مناسب

برای پیروی از یک برنامه مناسب مراقبت از ناخن، خوب است که مرطوب کننده ای با توجه به ویژگی های ناخن هایتان تهیه کنید. بسیاری از متخصصین زیبایی بر این باورند که راز زیبایی ناخن ها در مرطوب نگه داشتن آن ها می باشد. توجه داشته باشید که خشکی و شکنندگی برای ناخن بسیار مضر می باشد؛ چرا که ناخن ها از اعضای بس یار حساس در بدن به شمار می روند که با کوچک ترین بی توجهی، می شکنند.

علاوه بر کرم های مرطوب کننده می توانید از انواع روغن های مناسب رشد ناخن که در عطاری و دارو خانه ها به فروش می رسند، استفاده کنید. گفتنی است که استفاده از روغن متناسب می تواند تاثیر موثری در زیبایی و درخشانی ناخن هایتان قائل شود.

  • مرتب کردن

از موثر ترین روش ها برای سفید شدن ناخن، مرتب کردن آن ها در طی هفته و به صورت منظم می باشد. قابل به ذکر است که ناخن های بلند و نا مرتب بیش از دیگر ناخن ها در معرض شکنندگی و آسیب قرار دارند که از این رو توصیه می شود، ناخن ها را بیش از یک حد معین بلندتر نکنید که اگر مایل به این کار هستید، بدنیست راهنمای بلند کردن ناخن را مطالعه کنید .

  • پولیش بیش از حد

پولیش و اسکراب بیش از حد می تواند برای از بین بردن زیبایی ناخن یک تهدید جدی به شمار آید. اگر نسبت به مانیکو و پدیکور علاقه بسیاری دارید، باید این چنین گفت که در صورت زیاده روی می توانید به ناخن هایتان جلوه نامناسبی ببخشید. توجه داشته باشید که هر بار به وسیله استون لاک هایتان را پاک می کنید، یک لایه نازک از ناخن هایتان را جدا می کنید که این امر در بروز خشکی ناخن و شکنندگی آن تاثیر به سزایی قائل می باشد.

برای زیبایی و سلامت ناخن ها پیشنهاد می کنیم که هر چند مدت ۱ مرتبه به ناخن هایتان استراحت دهید و در طی زمان های طولانی از لاک پاک کن و ناخن مصنوعی استفاده نکنید.

پیامد های منفی ناخن جویدن

  • از جویدن ناخن بپرهیزید

در شرایط استرس زا، ناخن جویدن از اعمال نادرست و آسیب زننده به حساب می آید؛ چرا که برخورد بزاق با دهان به پوسته پوستگی و شاخی شدن ناخن ها منجر می شود. این شرایط در برخی مواقع به پوست اطراف ناخن نیز آسیب می زند که در نهایت می تواند به بروز بیماری های قارچی ناخن منجر شود.

گفتنی است که این عامل علاوه بر از بین بردن زیبایی به تجمع میکروب و آلودگی ها در بستر ناخن منجر می شود.

  • ماساژ

پوسته ناخن نیز به مانند دیگر اعضای بدن به مراقبت و ماساژ نیاز دارد. روی ناخن به دلیل ظرافتی که دارا است، بیش از دیگر مناطق مستعد آسیب می باشد که از این رو بایستی مراقبت های کثیری در رابطه با آن صورت بگیرد. برای استفاده از این روش باید پوست اطراف ناخن و روی آن را در طی روز ماساژ دهید که این کار را می توانید با کرم مرطوب کننده مخصوص و یا روغن های گیاهی انجام دهید.

این کار را با حرکات دایره ای و در طی چند ثانیه باید انجام دهید، چرا که علاوه بر افزایش گردش خون در این قسمت به رشد و زیبایی ناخن ها می انجامد.

  • استفاده از بیس کات و تاب کات

توصیه بسیاری از پزشکان زیبایی بر ای سفید و زیباتر شدن ناخن ها، استفاده از محلول های بیس کات و تاپ کات است؛ چرا که این محلول ها از زرد شدن ناخن و خشکی و سفید شدن آن جلوگیری می کنند.

تاثیر استفاده از لاک های مناسب در زیبایی ناخن به چه صورت است؟

  • استفاده از لاک های مناسب

قابل به ذکر می باشد که تمامی لاک ها در ترکیبات خود از مواد شیمیایی بسیاری برخوردار هستند. اگر نسبت به این محصول آرایشی علاقه بسیاری دارید، توصیه می شود که از مصرف کرم های بوفینگ ناخن هم غافل نشوید. در واقع این کرم ها از قدرت ترمیم و زیبایی بسیاری برخوردار هستند که در صورت استفاده از آن علاوه بر افزایش تراکم ناخن هایتان به زیبایی و سفید کردن آن ها نیز می انجامد.

  • پیروی از رژیم غذایی مناسب

پیروی از یک برنامه غذایی بسیار معتدل در رفع بسیاری از مشکلات تاثیر گذاری به سزایی داد. گفتنی است که برای سفید کردن ناخن و افزایش استحکام آن می توانید از رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی پیروی کنید که در نهایت با نتیجه ای برایتان در پی دارد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

از دلایل اصلی شکنندگی ناخن ها می توان به فقدان کلسیم اشاره کرد که از این رو توصیه می شود در برنامه ریزی غذایی خود از انواع ویتامین ها و خوراکی های سرشار از پروتئین استفاده کنید. فرآورده های لبنی، گوشت سفید، ماهی ماکیان، پروتئین، حبوبات و آجیل ها بهترین گزینه برای جای گرفتن در وعده های غذایی تان می باشند که نباید از آن ها غافل شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو