شناخت بیشتر کشور تایلند و نکاتی جالب درباره این کشور که نمی دانید

شناخت بیشتر کشور تایلند و نکاتی جالب درباره این کشور که نمی دانید


منبع: آرگا

130

1399/8/5

00:08


همانطور که می دانید تایلند از دسته کشور هایی محسوب می شود که از لحاظ گردشگری در صدر قرار گرفته و به همین منظور در این مقاله سعی داریم به بیان مکان های گردشگری کشور تایلند بپردازیم با ما همراه باشید.

شناخت بیشتر کشور تایلند و نکاتی جالب درباره این کشور که نمی دانید

بهتر است بدانید که تایلند در واقع یک کشور در آسیای جنوب شرقی یا سواحل گرمسیری می باشد که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فوق العاده ای از جمله کاخ های سلطنتی باشکوه، ویرانه های باستانی و معابد مزین به مجسمه های بودا می باشد و به همین خاطر سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

آشنایی با کشور تایلند

به طور کلی تایلند کشوری با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام از دسته کشور های شبه جزیره هند و چین می باشد که اغلب با نام سرزمین حوری یا تایی در میان گردشگران شناخته می شود. این کشور در واقع از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا واقع شده که از جهت شمال و غرب با برمه و دریای آنداما، از جهت شمال شرقی و شرق با لائوس و از جهت جنوب با کشور مالزی و خلیج تایلند همسایه می باشد. این کشور با وسعت ۵۱۳.۱۱۵ کیلومتر مربع حدود ۶۳.۴۳۰.۰۰۰ نفر را در خود جای داده است و همچنین پایتخت این کشور شهر بانکوک می باشد که پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر تایلند به شمار می آید. معمولا مردم ساکن در این کشور پیرو آیین بودا هستند و اغلب به زبان تایلندی صحبت می کنند. همچین از شهر های بزرگ این کشور زیبا می توان به بانکوک، ساموت پراکان، ناخون راتپاسیما و چیانگ مای اشاره کرد.

تاریخچه کشور تایلند

خلاصه ای از تاریخچه:

توجه داشته باشید که کشور تایلند از سال ۱۹۳۲ میلادی در واقع یک کشور مشروطه سلطنتی بوده که در دست نخست وزیر و پارلمان کشور اداره می شد و مقام سلطنت و یا رئیس حکومت جایگاهی در خور احترام، عبادت و حتی قداست ویژه ای در میان مردم به ویژه مسافران داشت. در اوایل قرن ۱۴ تایلندی ها شهر بسیار کوچکی را در سوخوتای بنا کردند و در اواسط قرن آن را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند و به همین خاطر شما می توانید در حال حاضر فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور را در کنار معماری تاریخی آن لمس کنید. پادشاه سابق این کشور با توجه به وقوع چندین کودتای نظامی در دوران سلطنتش نقش مهمی در ثبات کشور داشت و کمک شایانی به مردم دوران خود به منظور بقا و ادامه زندگی آن ها کرد. تایلند کنونی که از سال ۱۲۳۸ میلادی ایجاد شده بر خلاق سایر کشور های منطقه هیچگاه مستعمره و تحت سلطه سرزمین های بیگانه از جمله اروپایی ها قرار نگرفته و این موضوع را می توان از معنای کلمه تایلند که یعنی سرزمین آرادی و آزاد مرد است متوجه شد.

موقعیت جغرافیایی:

همانطور که متوجه شدید تایلند از دسته کشور های واقع در بخش جنوب شرقی آسیا می باشد که این روز ها در لیست سه مقصد گردشگری محبوب در میان مردم ایران و دیگر مردم جهان محسوب می شود. این کشور زیبا دارای سواحل جذاب و دیدنی با آب هایی زلال و شفاف است و جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است. جالب است بدانید که جاذبه های این کشور نسبت به سایر سرزمین ها بیشتر است و در واقع بهترین گزینه برای سفر های خانوادگی شناخته می شود. مساحت کلی تایلند حدودا ۵۱۳۱۲۰ کیلومتر مربع اعلام شده و پرجمعیت ترین شهر این کشور بانکوک می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اغلب مردم این کشور با زبان تایلندی صحبت می کنند و واحد رسمی پول آن ها بات اعلام شده است. به طور کلی با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند این سرزمین دارای آب و هوایی معتدل و مناسبی می باشد که البته مناطق شمالی آن کامل کوهستانی و پوشیده از جنگل هستند.

موقعیت جغرافیایی تایلند

آب و هوا:

با وجود اینکه آب و هوای موجود در این کشور متغیر می باشد و هر سوی آن هوای منحصر به فرد خود را دارد اما می توان گفت که هیچ زمان بدی برای سفر به این سرزمین وجود ندارد و به عبارتی می توان گفت تایلند در طول تمامی فصول پذیرای گردشگران و مسافران از سراسر دنیا می باشد. به طور کلی در ماه ژانویه هوای کل کشور متعادل و خوب است و آب و هوای خنک تر در مناطق شمالی موجب می شود تا شرایط جوی ایده آلی برای مسافران به وجود بیاید. همچنین احتمال کمی برای بارش باران وجود دارد و شما می توانید در تمامی سواحل این کشور از گرمای آفتاب بهره مند شوید.

آداب و رسوم:

جالب است بدانید که معمولا تایلند با نام سرزمین لبخند شناخته می شود زیرا مردمان آن همیشه در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند. در این کشور معمولا با چسباندن دو کف دست به یکدیگر در مقابل سینه به هم سلام می کنند و این حرکت با نام وای شناخته می شود. همچنین دست زدن به سر افراد یا اشاره با چیزی در این کشور بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند. همچنین تابو های مردم این کشور اغلب در زمینه مذهب و سلطنت می باشد که به همین خاطر گردشگران نباید حرکت یا بیان اهانت آمیزی به خاندان سلطنتی یا مذاهب داشته باشند. لازم است در هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته باشید و پیش از ورود حتما کفش ها را دربیاورید.

آداب و رسوم مردم تایلند

زبان رسمی:

توجه داشته باشید که زبان تایلندی یکی از قدیمی ترین زبان های شرق آسیا محسوب می شود که اغلب مردم با وجود گویش های قومی و منطقه ای بسیار به زبان رسمی تایلندی صحبت می کنند و الفبای مخصوص به خود را دارند که به همین خاطر زبان گفتاری و نوشتاری این سرزمین کاملا برای خارجی ها غیر قابل فهم خواهد بود. به طور کلی زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود و در اغلب رستوران ها، هتل ها و فروشگاه های این کشور استفاده می شود ولی نکته جالب این است که اکثریت مردم تایلند نسبت به این زبان تسلط کافی ندارند اما با وجود اینکه یادگیری زبان تایلندی ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می کنند با یادگیری واژگان اندک می توانند تجربه دلپذیری داشته باشند.

ادیان رایج:

بهتر است بدانید شهروندان تایلندی در داشتن هر نوع دینی کاملا آزاد می باشند اگرچه که آن ها بودایی و اقلیتی مسلمان هستند. معمولا مسلمانان در جنوب کشور متمرکز شده اند و اغلب آن ها دارای مذهب شافعی می باشند و همچنین اقلیت شیعه در استان های مرزی و جنوبی به ویژه منطقه بانکوک ساکن هستند. توجه داشته باشید که پس از دین بودیسم اسلام دومین مذهب در این کشور محسوب می شود. آمار متفاوتی از مسلمانان این کشور در دسترس است ولی بنا بر آمار کیمته مرکزی امور اسلامی تایلند حدود ۱۰ درصد از مردم کل کشور را مسلمانان شکل می دهند.

غذاهای معروف:

جالب است بدانید که معمولا غذاهای تایلند با انواع ادویه های گوناگون به ویژ فلفل زیاد همراه هستند و در واقع توجه به مواد غذایی به کار رفته، رنگین بودن غذا و داشتن عطر و بوی خاص از ویژگی غذاهای مردم تایلند محسوب می شود. غذاهای دریایی از جمله ماهی، میگو و صدف در میان مردم این کشور از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و اکثریت مرد معتقد هستند که باید در یک غذا طعم های گوناگون مانند شوری، ترشی، تندی و شیرینی احساس شود و به همین دلیل از روش های پخت غذا در تایلند مختلف و مواد طبیعی زیاد در درست کردن غذاهای خود استفاده می کنند.

غذاهای معروف تایلند

جاذبه های گردشگری:

به طور کلی تایلند از دسته کشور هایی می باشد که از لحاظ گردشگری در صدر قرار دارد و سالانه مقاصد گردشگری بسیاری از گردشگران می باشد که به همین خاطر در ادامه سعی داریم شما را با برخی از جاذبه های توریستی و دیدنی های تایلند آشنا نماییم:

شهر بانکوک:

توجه داشته باشید که بانکوک در واقع به معنای شهر فرشته ها است و حتما این همه زیبایی و جذابیت در کنار این همه شگفتی های سنتی که قرار گرفته کار فرشته ها است. تایلندی ها در واقع هر روز هفته را با یک رنگ نامگذاری کرده اند و به همین خاطر شما آن ها را در روز های هفته به یک رنگ می بینید برای مثال چهارشنبه ها مردم لباس سبز و جمعه لباس آبی می پوشند. گشت و گذار در این شهر بسیار لذت بخش خواهد بود زیرا محله های زیبای بانکوک و بازار های تماشایی، کافه ها و دکه های کوچک غذا فروشی در تمامی مراکز این کشور پر شده اند و در وافع یکی از تفریحات مردم بانکوک را می توان غذاخوردن در دکه ها دانست.

بازدید از شهر بانکوک در تایلند

پارک ملی خاو یای:

پیشنهاد می شود که در سفر به کشور تایلند حتما از بزرگ ترین و زیباترین پارک های ملی خاو یای بازدید کنید زیرا شما با بازدید از این پارک ملی می توانید گونه های مختلفی از جانوران را مشاهده کنید و از دیدن آبشار های متعدد و زیبا نهایت لذت را ببرید. همچنین یکی از معروف ترین آبشار های این پارک بزرگ هئو ناروک است که سالانه چشمان بی شماری از توریست را به خود جلب کرده است.

جاذبه های گردشگری تایلند

شبه جزیره ریلای:

شبه جزیره ریلای یکی دیگر از مکان های گردشگری تایلند شناخته می شود که از ۴ ساحل تشکیل شده و شما از صخره های عجیب اما دیدنی آن نهایت لذت را خواهید برد. به طور کلی سفر به تایلند سفری است با تفریحات متنوع برای انواع سلیقه ها و در جزیره بکر و زیبای ریلای که در اطراف یک صخره بزرگ آهکی قرار گرفته است. شما در بازدید از این شبه جزیره اصلا نگران نباشید زیرا که تمامی امکانات رفاهی و خدمات آشایشی در این جزیره برای اقامتی لذت بخش فراهم شده است و می توانید در ساحل زیبای آن شنا کنید و در منطقه ای رومتنتیک پیاده روی کنید.

بازدید از شبه جزیره های تایلند

شهر چیانگ مای:

چیانگ مای در واقع یک شهر بزرگ و تاریخی در تایلند می باشد که اطراف آن را کوه های شمال کشور احاطه کرده و می توانید شاهد معماری مدرن و سنتی منحصر به فردی در آن باشید. از این ها گذشته فرصت خریدی ارزان را نیز در مهم ترین مراکز تایلند نباید از دست بدهید زیرا در بازار و دیدنی های چیانگ مای صدها دوره گرد و غرفه مختلف وجود دارد که تقریبا همه چیز مانند مجسمه، شمشیر های سامورایی، جواهرات و نقره جات، اجناس عتیقه و سوغاتی های تایلند را می فروشند.

بازدید از شهر های زیبای تایلند

شهر ساحلی آئو نانگ:

آئو نانگ نیز به طور رسمی محبوب ترین شهر ساحلی در استان کرابی از جنوب تایلند می باشد که در واقع می توان آن را یک کانون کوهنوردی دانست اما احداث فرودگاه و هموارتر شدن مسیر گردشگران در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین و برترین جاذبه های تایلند است. اگرچه طبیعت این منطقه با سایر مکان های تایلند قابل مقایسه نیست اما هتل های ارزان قیمت و با کیفیت، رستوران های خوب با حمل و نقل آسان باعث شهرتش شده است.

دیدن کردن از شهر ساحلی تایلند

بازار های شناور بانکوک:

توجه داشته باشید که برای آشنایی با نحوه خرید مردم بانکوک در سال های دور گردشگران زیادی به بازار های شناور در این شهر می رفتند. کانال های شهر پر از فروشندگان و خریداران می شد به گونه ای که امروزه بیشتر جزو برترین جاذبه های تایلند محسوب می شود تا بازار برای خرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو