راز آشپزخانه‌های ساده و شیک خارجی در چیست؟!

منبع: دلگرم

165

1399/8/12

14:54


راز آشپزخانه‌های ساده و شیک خارجی در چیست؟!

اگر به دکوراسیون داخلی علاقمند باشید، حتما این روزها در سایت‌ها، اینستاگرام، پینترسنت و مجله‌های مرتبط با دکوراسیون، خانه‌ها و دیزاین‌های ساده و جدیدی را می‌بینید که انگار همیشه تمیز و مرتب هستند! دیگر خبری از دکوراسیون و طراحی‌های کلاسیک، شلوغ و رنگ‌های زیاد و درهم نیست و همه چیز کاربردی‌تر و ساده‌تر چیده شده است.

آشپزخانه که قلب هر خانه به شمار می‌رود، یکی از مهم‌ترین فضاهایی است که دکوراسیون آن وسواس خاصی می‌طلبد. اما نگران نباشید، برای دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن، نیاز به دانش یا استعداد خاصی ندارید، فقط کافی است چند نکته مهم در مورد سبک‌های مختلف دکوراسیون آشپزخانه و انواع کابینت آشپزخانه بدانید و آن‌ها را به کار ببرید.

سبک‌های محبوب و امروزی دکوراسیون آشپزخانه کدامند؟

اصولا دکوراسیون آشپزخانه با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان صورت می‎گیرد و بهتر است با آن هماهنگی داشته باشد. اما اصلا اجباری در کار نیست. در آشپزخانه سه فعالیت عمده انجام می‌گیرد:

  1. نگهداری مواد غذایی ( یخچال)
  2. شستشو ( سینک ظرفشویی )
  3. پخت وپز ( اجاق گاز)

این سه نقطه در آشپزخانه مثلث فرضی کار را تشکیل می‌دهند. مثلث کار با توجه به شکل آشپزخانه ایجاد می‌شود. در طراحی و دکوراسیون هر آشپزخانه‌ای به این مثلث باید توجه کرد و آشپزخانه را طوری دیزاین و دکوراسیون کرد که به ساده‌ترین شکل ممکن کاربردی باشد و در آن احساس راحتی کرد. در ادامه محبوب‌ترین سبک‌های آشپزخانه در این روزها را بررسی می‌کنیم:

  • سبک مدرن

علت اصلی محبوبیت این سبک اجتناب از شلوغی، درهم‌وبرهمی و تزئینات اضافی است. از اصول مهم این سبک کابینت‌های بدون قاب، اجزای براق و ساده با خطوط افقی یا عمودی است.

  • سبک مینیمال

تمرکز اصلی سبک مینیمال فقدان عناصر زیاد و وجود فضایی تمیز و خلوت است. چیزی که در آشپزخانه‌های امروزی زیاد دیده می‌شود. در طراحی یک آشپزخانه مینیمال، از ساده‌ترین اشیا و طرح‌ها استفاده شده و همه لوازم آشیزخانه داخل کابینت‌ها چیده شده است. آشپزخانه‌های مینیمال اغلب تک‌رنگ است.

  • سبک راستیک

سبک راستیک راحتی و حس “در خانه بودن” را به همراه دارد. وجود الوار و سنگ از ویژگی‌های این سبک است. لوازم آشپزخانه آنتیک و قدیمی در این سبک نقش مهمی دارند.

  • سبک صنعتی

سبک صنعتی جذاب است اما خیلی گرم و صمیمی نیست. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری و قهره‌ای، قفسه‌های سربی یا فولاد ضدزنگ، به کارگیری سازه‌های صنعتی مانند آجر خام، لوله‌های آب و تیرهای فلزی، استفاده از بتن در کف، پیشخوان یا دیوار آشپزخانه، از ویژگی‌های این سبک است.

  • سبک اسکاندیناوی

این سبک را می‌توان نزدیک به سبک مینیمال دانست. خطوط مدرن و تمیز، اشکال ارگانیک و مواد طبیعی از شاخصه‌های این سبک هستند. این نوع آشپزخانه بسیار کاربردی است و همیشه ظاهری تازه دارد. رنگ سفید رنگ اصلی آشپزخانه اسکاندیناوی است و نور نقش اساسی در فضای آشپزخانه بازی می‌کند.

در اینجا به بررسی مختصر سبک‌های دکوراسیون مد روز آشپزخانه پرداختیم. اجرای این سبک‌ها اصلا سخت نیست. برای اینکه در مورد این سبک‌ها و چگونگی اجرای آن‌ها در دکوراسیون بیشتر بدانید، به مطلب 8 سبک محبوب دکوراسیون آشپزخانه از مجله اینپین سر بزنید. در ادامه به بررسی انواع کابینت آشپزخانه می‌پردازیم.

راز آشپزخانه‌های ساده و شیک خارجی در چیست؟!

چه نوع کابینتی در آشپزخانه نصب کنیم؟

مهم‎ترین عنصر دکوراسیون آشپزخانه، کابینت است و اولین چیزی است که به چشم هر بیننده‌ای می‌خورد. به صورت کلی انواع کابینت به دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند، اما جالب است بدانید در سبک‌های امروزی دکوراسیون آشپزخانه، می‌توان هر نوع کابنیتی را با رعایت اصولی ساده، به کار برد. فقط کافی است به اصول ساده سبک‌های دکوراسیون و چگونگی انتخاب کابینت آشپزخانه آگاه باشید. یعنی مثلا شما می‌توانید از کابینت چوبی در یک آشپزخانه مینیمال استفاده کنید و با رعایت اصول دکوراسیون سبک مینیمال، روح تازه‌ای به فضای خود ببخشید.

انواع کابینت:


1-کابینت ام‌دی‌اف (MDF)

2-کابینت پی‌وی‌سی (PVC)

3-کابینت های‌گلاس (High Glass)

4-کابینت ممبران (وکیوم)

5-کابینت با روکش چوب

6-کابینت تمام چوب

7-کابینت‌ فلزی

چگونه خانه خود را به سبک ساده و مینیمال دکوراسیون کنیم؟

راز آشپزخانه‌های ساده و شیک خارجی در چیست؟!

بسیاری از آشپزخانه‌های زیبا، ساده و کاربردی که این‌روزها می‌بینیم، نشانه‌هایی از سبک مینیمال را در خود دارند. مینیمال سبکی است که با توجه به نقد مصرف‌گرایی، در سال‌های اخیر در دکوراسیون بسیار پرطرفدار شده است. سبکی که بر سادگی و خلاصه‌گرایی استوار است. اگر طرفدار زیبایی در عین سادگی هستید، این سبک مخصوص شما است!

مینیمالیسم یا ساده‌گرایی ابزاری ا‌ست که شما را از شر چیزهای اضافه رها می‌کند و جا را برای چیزهایی باز می‌کند که واقعا مهم‌اند و به آن‌ها نیاز دارید، تا بتوانید به شادی، حس خوش‌بختی و رهایی واقعی برسید. نکته‌ای که در آپارتمان‌های کوچک ما، بسیار مهم و حیاتی است. در مینیمالیسم باید به این سوال پاسخ دهید: آیا این وسیله ضروری است؟! از همین حالا می‌توانید شروع کنید و از مطلب همه چیز در مورد دکوراسیون مینیمال برای مینیمالیست شدن، کمک بگیرید. (برای مطالعه مطلب همه چیز در مورد دکوراسیون مینیمال از مجله اینپین اینجا کلیک کنید.)

راحت بگیرید!

سعی کردیم به طور مختصر و مفید، مهم‌ترین اصول در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن امروزی را بیان کنیم. اما فراموش نکنید که هدف اصلی طراحی داخلی و چیدمان وسایل، در نهایت رسیدن به راحتی و تامین خواسته‌های ساکنین است. در چیدمان وسایل به نکاتی فراتر از بصریات مثل رنگ و نور توجه کنید. تنها با درگیر کردن تمامی‌ حواس است که می‌توان به‌ هارمونی و هماهنگی کامل در طراحی داخلی خانه رسید. از نقض قوانین نترسید. زیرا ممکن است آن‌ها برای هر فضایی به خوبی کار نکنند. خلاقیت به کار بگیرید و مطمئن باشید که می‌توانید متناسب با فضا و سلیقه خودتان، دکوراسیون‌ زیبا و کاربردی را برای آشپزخانه اجرا کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو