ادویه کباب کوبیده : راز خوشمزه شدن کباب کوبیده چیست ؟

ادویه کباب کوبیده : راز خوشمزه شدن کباب کوبیده چیست ؟


منبع: دلگرم

197

1399/9/9

09:42


ادویه کباب کوبیده : راز خوشمزه شدن کباب کوبیده چیست ؟

ادویه کباب کوبیده چیست ؟

حتما تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چرا طعم کباب کوبیده هایی که در رستوران ها میل می کنید با کباب کوبیده هایی که در منزل درست می کنید کاملا متفاوت است ؟

این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم ترین دلایل آن، استفاده از ادویه مخصوص کباب کوبیده است. آشپزهای حرفه ای هر غذایی را با ادویه خاصی طبخ می کنند و به همین دلیل طعم متفاوتی در آن ها ایجاد می کنند.

البته علاوه بر ادویه کباب کوبیده، مسائل دیگری همچون مقدار مواد اولیه، روش های طبخ و ... نیز در نتیجه تأثیر زیادی دارد. استفاده از ادویه های معطر در هر غذایی می تواند معجزه ایجاد کند. به طور مثال عطر بینظیر قیمه نذری به دلیل وجود ادویه قیمه به خصوص دارچین است.

اگر شما نیز می خواهید کباب کوبیده ای خوش عطر و طعم همانند کباب های رستورانی داشته باشید، با ما همراه شوید تا ترکیب ادویه کباب کوبیده را معرفی و طرز تهیه آن را آموزش دهیم.

ادویه کباب کوبیده رستورانی

در کباب کوبیده چه ادویه ای بریزیم ؟

ترکیب ادویه کباب کوبیده

سماق در ادویه کباب کوبیده

اصلا مگر می شود غذا کباب کوبیده باشد و پای سماق در میان نباشد ؟ سماق یکی از ادویه های ترش مزه ای است که به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از غذاهایی که سماق تأثیر زیادی در طعم آن دارد، کباب کوبیده است.

البته بسیاری از افراد هنگام سرو کباب، سماق را روی کباب می ریزند اما بهتر است هنگام طبخ کباب نیز مقداری سماق به عنوان ادویه کباب کوبیده در آن ریخته شود.

پودر پیاز برای ادویه کباب کوبیده

پیاز یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده کباب کوبیده است. در واقع پیاز در تهیه کباب نقش مؤثری داشته و مقدار آن می تواند در کیفیت کباب اثر بگذارد. اما علاوه بر پیازی که به صورت رنده شده در طبخ کباب استفاده می شود، باید مقداری پودر پیاز نیز به عنوان ادویه بکار رود.

پودر پیاز عطر ویژه ای دارد و با سایر ادویه ها می تواند عطر و طعم خوشایندی ایجاد نماید.

پودر لیمو عمانی برای ترکیب ادویه کباب کوبیده

پودر لیمو عمانی یا همان گرد لیمو از جمله ادویه هایی است که در پخت انواع خورشت، پلو و کباب کاربرد ویژه ای دارد. گرد لیمو مزه ی ترشی داشته و در کنار سماق می تواند یکی از رازهای خوشمزه شدن کباب کوبیده باشد.

کباب از غذاهایی است که هرچقدر ترش باشد، خوشمزه تر است و به همین خاطر از آبلیمو و سماق برای سرو آن استفاده می شود. پس اضافه کردن مقداری گرد لیمو به مواد اولیه، خالی از لطف نیست.

ادویه کباب شامی

بهترین ادویه برای کباب کوبیده

زردچوبه در ادویه کباب کوبیده

زردچوبه به عنوان یکی از پایه ثابت های غذاها به شمار می رود. زردچوبه یکی از ادویه هایی است که در اکثر غذاها استفاده می شود و علاوه بر خوش رنگ کردن غذا می تواند موجب خوش عطر شدن آن نیز بشود.

پس اگر می خواهید کباب کوبیده شما خوش رنگ شود، حتما مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و به خوبی گوشت را ورز دهید تا همه جای گوشت پخش شود.

زنجبیل در ترکیب ادویه کباب کوبیده

به جرئت می توان گفت که زنجبیل یکی از خوش عطرترین ادویه هاست. از زنجبیل در تهیه چای، پخت شیرینی، پخت غذا و ... استفاده می شود. این ادویه خوشبو را می توان هم به شکل تازه و هم به شکل پودر آن مورد استفاده قرار داد.

پس اگر شما هم می خواهید کباب کوبیده تان عطر خوشی داشته باشد، حتما مقداری زنجبیل در ترکیب ادویه کباب کوبیده، بکار ببرید.

ادویه کباب کوبیده: زیره سیاه

زیره به دو نوع سبز و سیاه تقسیم می شود که هر کدام را بخواهید می توانید در غذاهای خود بکار ببرید. اما بیشتر از نوع سیاه آن در تهیه غذا استفاده می شود. زیره خواص بسیاری برای بدن دارد و به همین دلیل کاربرد فراوانی دارد.

زیره در پخت انواع پلو نیز استفاده می شود و دلیل آن امر این است که برنج طبع سردی دارد و زیره می تواند با طبع گرم خود، آن سردی را خنثی نماید.

مواردی که نام برده شد بخشی از ترکیبات ادویه کباب کوبیده است که می توانید بنا بر سلیقه و ذائقه خود و خانواده آن ها را تغییر دهید. اما علاوه بر مواد بالا، مواد دیگری نیز به این ترکیبات اضافه می شود که می تواند کوبیده شما را خوشمزه کند.

ادویه های لازم برای کباب

چگونه ادویه کباب کوبیده درست کنیم ؟

طرز تهیه ادویه کباب کوبیده

مواد لازم جهت تهیه ادویه کباب کوبیده برای 20 نفر:

  • سماق 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر پیاز 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر لیمو عمانی 1/2 قاشق چای خوری
  • زردچوبه 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر زنجبیل 1/2 قاشق چای خوری
  • فلفل سفید به مقدار لازم
  • پودر برگ بو 1/2 قاشق چای خوری
  • پودر خردل 1/2 قاشق چای خوری
  • زیره سیاه2 /1 قاشق چای خوری
  • پاپریکا 1/2 قاشق چای خوری
  • نمک به مقدار لازم

روش تهیه ادویه کباب کوبیده:

بهتر است تمامی مواد بالا را به شکل تازه از عطاری تهیه کنید و خودتان در منزل آن ها را پودر کنید. با این کار می توانید عطر تازه ای به ادویه کباب کوبیده هدیه کنید. تمامی مواد را در هاون دستی بریزید و بکوبید تا به قطعات کوچک تبدیل شوند سپس آن ها را در آسیاب برقی بریزید و به شکل پودر درآورید.

باید ادویه بدست آمده به شکل کاملا یکنواخت شود. سپس آن را در شیشه دردار بریزید و درب آن را محکم ببندید.

ادویه مخصوص کباب کوبیده

نحوه استفاده از ادویه کباب کوبیده

طریقه مصرف ادویه کباب کوبیده

یکی از مهم ترین مسائل، نحوه استفاده از انواع ادویه برای غذاهاست. زمان مناسب استفاده از ادویه می تواند در طعم دهی آن مؤثر باشد. به همین دلیل نحوه مصرف ادویه کباب کوبیده را شرح خواهیم داد.

پس از اینکه پیاز را رنده کردید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه نمودید، ادویه را به موادتان بیفزایید و آن ها را به خوبی با دست ورز دهید. آنقدر باید این کار را ادامه دهید تا گوشت حالت چسبندگی پیدا کند.

حالا گوشت را کنار بگذارید تا ادویه کباب کار خودش را بکند و به گوشت عطر و طعم بدهد. سپس می توانید کار کباب کردن را شروع کنید.

این نوع ادویه را می توانید برای کباب های دیگری مثل بختیاری، برگ، چنجه، کتلت، کباب شامی و کوفته قلقلی استفاده کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو