سفر «شِر» خواننده مشهور به پاکستان برای کمک به تنهاترین فیل دنیا

سفر «شِر» خواننده مشهور به پاکستان برای کمک به تنهاترین فیل دنیا


منبع: روزیاتو

75

1399/9/9

15:09


شِر ، خواننده و بازیگر مشهور آمریکایی به پاکستان رفته تا با تنهاترین فیل دنیا دیدار کند. او پیش از این پویشی به راه انداخته بود که کمک کرد این فیل از باغ وحش آزاد شود و خانه ی جدیدی برای خود پیدا کند.

هفته ی گذشته، جشنی برای کاون – یک فیل نر ۳۵ ساله – برگزار شد که وضعیت نامناسبش محکومیت جهانی را به دنبال داشت و شرایط اسفبار باغ وحش مرغزار پاکستان را در کانون توجه قرار داد.

شِر ، خواننده ی مشهور در جشن های بعدی که قرار است به مناسبت رهایی کاون از باغ وحش و انتقال آن به یک منطقه ی حفاظت شده در کامبوج برگزار شود، شرکت خواهد کرد، اما به دلیل مسائل امنیتی برنامه ی او رسانه ای نشده است.

با این حال، او روز جمعه ی هفته ی گذشته با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و قرار شد یک بار هم در مدت سفرش با کاون دیدار کند.

دفتر نخست وزیری پاکستان ویدئویی منتشر کرده که شِر را در حال صحبت با عمران خان در فضایی باز در محوطه ی بزرگ اقامتگاه وی نشان می دهد.

این فیل – که تنها فیل آسیایی پاکستان است – به مدت ۳۵ سال در یک باغ وحش با همه ی دشواری ها سوخت و ساخت و جفتش را هم در سال ۲۰۱۲ از دست داد.

دامپزشکان می گویند کاون هم اضافه وزن دارد هم دچار سوء تغذیه است و از مشکلات رفتاری هم رنج می برد.

پس از سال ها تلاش گروه ها و فعالان حامی حقوق حیوانات، قرار است کاون این باغ وحش را به مقصد یک منطقه ی حفاظت شده در کامبوج ترک کند.

شِر با جنبشی که برای رهایی کاون به راه افتاده بود همراه شد و به صدایی قدرتمند در حمایت از تغییر مکان زندگی آن بدل گشت.

سازمان بین المللی چهارپا (Four Paws International) – گروهی بین المللی که در جهت رفاه و آسایش حیوانات فعالیت می کند و بارها به نجات حیوانات کمک کرده، کار مراقبت های درمانی پیش از سفر کاون را برعهده دارد.

کار مبارزه برای رهایی کاون از سال ۲۰۱۶ آغاز شد.

سازمان بین المللی چهارپا به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته به لطف شِر و فعالان پاکستانی ماجرای زندگی کاون تیتر اخبار دنیا شد و این امر کار انتقال او را ساده تر کرد.

کاون حتی بعد از رسیدن به کامبوج سال ها تحت کمک های جسمی و روانشناختی قرار خواهد گرفت.

دادگاه عالی پاکستان در ماه مه حکم تعطیلی باغ وحش مرغزار در اسلام آباد، پایتخت این کشور را صادر کرد، همان باغ وحشی که کاون بیشتر عمر خود را در آن سپری کرد.

روز سه شنبه ی هفته ی گذشته، دوستان کاون پیش از رفتنش یک جشن خداحافظی با موسیقی، خوراکی و بادکنک برایش برگزار کردند.

باغ وحش مرغزار با بادکنک و بنرهایی تزئین شده بود که روی آن ها جملاتی برای کاون نقش بسته بود. یکی از آن جمله ها این بود: «دلمان برایت تنگ خواهد شد کاون.»

معاینات پزشکی این فیل در ماه سپتامبر نشان داده بود ناخن های کاون شکسته و بیش از اندازه بلند بودند که نتیجه ی سال ها زندگی در قفسی نامناسب بود که کف آن به پاهایش آسیب زده بود.

این فیل دچار رفتارهای تکراری هم شده، مثلاً سرش را ساعت ها عقب و جلو می کند، امری که دامپزشکان و کارشناسان علت آن را خستگی صرف می دانند.

ظرف سه ماه گذشته، گروهی از سازمان چهارپا کاون را برای ترک باغ وحش آماده کرده اند.

در این مدت کاون تحت رژیمی متشکل از میوه و سبزیجات قرار گرفته و ۴۵۰ کیلوگرم وزن کم کرده است.

کاون پیش از این هر روز ۲۵۰ کیلوگرم نیشکرهای کاملاً قندی می خورد و تنها گهگاه به آن میوه و سبزیجات می دادند.

به گفته ی گروه سازمان چهارپا فیل های زیاد دیگری هم در منطقه ی حفاظت شده ای که کاون به آنجا خواهد رفت زندگی می کنند اما به خصوص در آنجا سه فیل ماده هست که منتظر رسیدن کاون هستند.

گروه سازمان چهارپا می گوید از شخصیت های مشهوری که تریبونی که در اختیار دارند را برای آگاهی بخشی درباره ی کارهای خوب قرض می دهند، همیشه استقبال می کنند چون این چهره ها به آغاز گفتمان عمومی و افزایش فشار بر مقامات مسئول کمک می کنند.

این گروه همچنین می گوید افراد زیادی در دنیا هستند که به حیوانات علاقه دارند – چه مشهور و چه غیر مشهور – که حمایت تک تک آن ها ضروری است.

بیشتر بخوانید:

۱۸ حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها که شاید نمی‌دانستید

عملیات ۱۴ ساعته برای نجات یک فیل از چاه در هند + ویدئو

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو