طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده

خورش گوشت چرخ کرده غذا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و برنج انواع غذا با گوشت چرخ کرده و برنج خورشت با گوشت چرخ کرده نی نی سایت

خورش گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این خورش خوشمزه یکی از راحت ترین خورش های ایرانی است که زمان زیادی هم برای تهیه آن نیاز نیست، علاوه بر این این خورش به قدری خوشمزه است که در برخی مواقع می تواند با خورش های معروف ایرانی رقابت کند. در این دستور ما خورش گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی درست کردیم، البته در تهیه این خورش محدودیتی وجود ندارد و می توانیم از انواع مواد غذایی مورد پسند خود مانند قارچ، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و … نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورش گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه خورش گوشت چرخ کرده خوشمزه ابتدا پیازها را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شوند، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت چرخ کرده به خوبی سرخ شد و تغییر رنگ داد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و پس از یک تفت کوچک، ۲ لیوان آب گرم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت چرخ کرده به طور کامل بپزد.

مرحله پنجم

در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت حبه ای خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با آب سرد می شوییم، سپس خشک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سیب زمینی سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله طعم خورش را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا خورش به غلظت مورد نظرمان برسد و روغن بیندازد، سپس آنرا در ظرف می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.