عمل بای پس معده در درمان چاقی اثر دارد؟

منبع: نی نی بان

118

1400/1/18

08:30


یکی از راه های مقابله با چاقی جراحی چاقی است. این نوع جراحی شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده شما است. جراحی چاقی معمولاً منجر به کاهش سریع وزن می شود.جراحی آستین معده یکی از انواع مختلف گزینه های جراحی چاقی است. متخصصان پزشکی معمولاً آن را گاسترکتومی آستین عمودی می نامند.

عمل بای پس معده چیست؟

؟در این مقاله ، شما از نزدیک در مورد آنچه در جراحی آستین معده نقش دارد ، از جمله اثربخشی و عوارض احتمالی آن ، بررسی خواهید کرد.

جراحی آستین معده تقریباً همیشه به عنوان یک روش کم تهاجمی با استفاده از لاپاراسکوپ انجام می شود. این بدان معنی است که یک لوله باریک و بلند از طریق چندین برش کوچک به شکم شما وارد می شود. این لوله دارای یک نور و یک دوربین کوچک به آن و همچنین ابزارهای مختلف متصل است.

جراحی آستین معده با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می شود ، این دارویی است که شما را در یک خواب عمیق فرو می برد و در طی جراحی به یک دستگاه تنفس احتیاج دارید.

جراحی شامل تقسیم معده به دو قسمت نابرابر است. حدود 80 درصد قسمت خمیده بیرونی معده شما بریده شده و برداشته می شود.

لبه های 20 درصد باقی مانده سپس منگنه یا بخیه می شوند. این یک معده موز شکل ایجاد می کند که فقط حدود 25 درصد از اندازه اصلی آن است.

حدود یک ساعت در اتاق عمل خواهید بود. پس از اتمام جراحی ، برای مراقبت های بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد. تا زمانی که از بیهوشی بیدار می شوید ، حدوداً یک ساعت دیگر در اتاق بهبودی خواهید بود.

برش های کوچک شکم شما به سرعت بهبود می یابد. طبیعت کم تهاجمی جراحی به شما کمک می کند تا سریعتر بهبودی یابید نسبت به روشی که شکم شما با یک برش بزرگتر باز شود.

تا زمانی که عارضه ای ایجاد نشود ، باید بتوانید در طی 2 یا 3 روز پس از جراحی به خانه بروید.

آیا موثر است؟
جراحی آستین معده به دو روش به کاهش وزن کمک می کند:

معده شما به طور قابل توجهی کوچکتر است بنابراین احساس سیری می کنید و زودتر غذا می خورید. این بدان معنی است که کالری کمتری دریافت می کنید.
بخشی از معده شما که گرلین تولید می کند - هورمونی که با گرسنگی همراه است - برداشته شده است ، بنابراین شما آنقدر گرسنه نیستید.
طبق انجمن جراحی متابولیک و باریاتریک آمریکا ، در طی 18 تا 24 ماه پس از جراحی آستین معده ، انتظار می رود حداقل 50 درصد از اضافه وزن خود را از دست دهید. برخی افراد 60 تا 70 درصد منبع معتبر را از دست می دهند.

مهم است که به یاد داشته باشید که این تنها در صورتی اتفاق می افتد که متعهد باشید از رژیم و برنامه ورزشی توصیه شده توسط جراح خود پیروی کنید. با اتخاذ این تغییرات در سبک زندگی ، به احتمال زیاد وزن را بلند مدت حفظ خواهید کرد.

مزایای کاهش وزن
از دست دادن مقدار قابل توجهی از اضافه وزن می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد و انجام بسیاری از فعالیت های روزمره را آسان کند.

یکی دیگر از مزایای مهم کاهش وزن ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی است. این شامل:

دیابت نوع 2
کلسترول بالا (چربی خون)
فشار خون بالا (فشار خون بالا)
آپنه انسدادی خواب

چه کسی کاندیدای مناسبی برای این جراحی است؟
جراحی چاقی از هر نوع ، از جمله جراحی آستین معده ، تنها درصورتی که تلاش های م toثر برای بهبود رژیم غذایی و عادات ورزشی و استفاده از داروهای کاهش وزن م .ثر واقع نشود ، یک گزینه محسوب می شود.

حتی در این صورت ، شما باید معیارهای خاصی را داشته باشید تا واجد شرایط یک روش جراحی چاقی باشید. این معیارها بر اساس شاخص توده بدن (BMI) و اینکه آیا شما شرایط بهداشتی مرتبط با چاقی دارید یا خیر.

شرایط صلاحیت:
چاقی شدید (مرضی) (نمره BMI 40 یا بالاتر)
چاقی (نمره BMI 35 تا 39) با حداقل یک بیماری مرتبط با چاقی قابل توجه است
گاهی اوقات ، اگر اضافه وزن دارید اما معیارهای چاقی را برآورده نمی کنید ، جراحی آستین معده انجام می شود ، اما وضعیت سلامتی قابل توجهی در رابطه با وزن خود دارید

خطرات و عوارض چیست؟
جراحی آستین معده یک روش نسبتاً بی خطر محسوب می شود. با این حال ، مانند همه جراحی های بزرگ ، ممکن است خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد.

تقریباً پس از هر جراحی برخی از عوارض ممکن است رخ دهد. این شامل:

خونریزی خونریزی از زخم جراحی یا داخل بدن شما می تواند منجر به شوک در صورت شدید شود.
ترومبوز ورید عمقی (DVT). جراحی و روند بهبودی می تواند خطر تشکیل لخته خون در رگ شما ، معمولاً در رگ پا را افزایش دهد.
آمبولی ریوی. آمبولی ریوی می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که بخشی از لخته خون از بین رفته و به ریه های شما برود.
ضربان قلب نامنظم. جراحی می تواند خطر ضربان قلب نامنظم ، به ویژه فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد.
پنومونی. درد می تواند باعث شود که شما نفس های کم نفس بکشید و منجر به عفونت ریه مانند ذات الریه شود.
جراحی آستین معده می تواند عوارض اضافی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی احتمالی که مختص این جراحی است عبارتند از:

نشت معده مایعات معده می تواند از محل بخیه در معده شما جایی که دوباره به هم دوخته شده است نشت کند.
تنگی مجرا. بخشی از آستین معده شما می تواند بسته شود و باعث انسداد در معده شما شود.
کمبود ویتامین بخشی از معده شما که برداشته شده است تا حدی مسئول جذب ویتامین های مورد نیاز بدن شما است. تا زمانی که از مکمل های ویتامین استفاده نکنید ، این می تواند منجر به کمبود شود.
سوزش معده (GERD). تغییر شکل معده می تواند باعث سوزش معده شود یا بدتر شود. این امر به طور معمول با داروهای بدون نسخه قابل درمان است.
لازم به یادآوری است که تغییر رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن و جلوگیری از کاهش وزن پس از جراحی آستین معده ضروری است. اگر می توانید وزن خود را به دست آورید ،

خیلی زیاد خوردن
یک رژیم غذایی ناسالم بخورید
خیلی کم ورزش کن
نگرانی های دیگر
یکی دیگر از نگرانی های رایج ، به ویژه هنگامی که به سرعت وزن زیادی از دست می دهید ، مقدار زیادی از پوست اضافی است که ممکن است با کاهش پوند باقی بماند. این یک عارضه جانبی رایج در جراحی آستین معده است.

اگر این پوست اضافی شما را اذیت کند با جراحی برداشته می شود. اما به خاطر داشته باشید که بدن شما بعد از جراحی آستین معده می تواند تا 18 ماه طول بکشد. به همین دلیل معمولاً بهتر است قبل از در نظر گرفتن روش حذف پوست صبر کنید. تا آن زمان ، ممکن است بخواهید برخی از تکنیک های سفت شدن پوست شل را امتحان کنید.

نکته دیگری که قبل از تصمیم به جراحی آستین معده باید به آن توجه کنید این است که برخلاف برخی دیگر از جراحی های چاقی ، جراحی آستین معده غیرقابل برگشت است. اگر از نتیجه کار راضی نیستید ، نمی توانید معده خود را به حالت قبلی برگردانید.

رژیم شما بعد از جراحی آستین معده چگونه تغییر می کند؟
قبل از اینکه جراحی آستین معده انجام شود ، معمولاً باید با تغییراتی در سبک زندگی خاص که توسط جراح توصیه می شود موافقت کنید. این تغییرات برای کمک به شما در دستیابی و کاهش وزن است.

یکی از این تغییرات شامل رژیم غذایی سالم برای بقیه زندگی شما است.

جراح قبل و بعد از جراحی بهترین رژیم آستین معده را برای شما توصیه می کند. تغییراتی که جراح پیشنهاد می کند ممکن است شبیه به دستورالعمل های کلی رژیم غذایی در زیر باشد.

تغییرات رژیم غذایی
دو هفته قبل از عمل افزایش پروتئین ، کاهش کربوهیدرات ها و از بین بردن قند از رژیم غذایی خود.
دو روز قبل و هفته اول بعد از جراحی. فقط مایعات شفاف و فاقد کافئین و کربنات را مصرف کنید.
برای سه هفته آینده می توانید غذای پوره شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
معمولاً حدود یک ماه پس از جراحی قادر به خوردن غذای سالم و منظم خواهید بود. متوجه خواهید شد که کمتر از قبل از عمل غذا می خورید زیرا به سرعت سیر می شوید و احساس گرسنگی نمی کنید.

رژیم غذایی محدود و وعده های غذایی کمتری ممکن است برخی از کمبودهای تغذیه ای را ایجاد کند. جبران این مهم با مصرف مولتی ویتامین ها ، مکمل های کلسیم ، عکسبرداری ماهانه B-12 و سایر مواردی که جراح توصیه می کند مهم است.

آیا تحت پوشش بیمه است؟
در ایالات متحده ، بیشتر شرکت های بیمه درمانی درک می کنند که چاقی یک عامل خطر برای سایر شرایط بهداشتی است که می تواند منجر به مشکلات جدی پزشکی شود. به همین دلیل ، در صورت داشتن شرایط لازم ، بسیاری از شرکت های بیمه هزینه جراحی آستین معده را پرداخت می کنند.

طبق مراکز خدمات مدیکر و مدیکر (CMS) ، در صورت داشتن شرایط زیر ، مدیکر هزینه جراحی آستین معده را پرداخت می کند:

BMI شما 35 یا بالاتر است
شما یک یا چند بیماری مرتبط با چاقی دارید
با تغییر رژیم غذایی و ورزش یا مصرف دارو قادر به کاهش وزن نبودید
اگر چاق هستید اما شرایط سلامتی مرتبط با چاقی ندارید ، Medicare جراحی آستین معده را پوشش نمی دهد.

بدون پوشش بیمه درمانی ، هزینه جراحی آستین معده می تواند از منطقه ای به منطقه دیگر و حتی از یک مرکز به مرکز دیگر در همان منطقه جغرافیایی بسیار متفاوت باشد. به طور متوسط ​​این هزینه می تواند از 15000 دلار تا بیش از 25،000 دلار باشد.

با توجه به این تنوع گسترده ، بهتر است در مورد چندین جراح و مرکز جراحی تحقیق کرده و با آنها صحبت کنید تا یکی از موارد دلخواه خود را پیدا کنید - و متناسب با بودجه شما.

خط آخر
جراحی آستین معده یکی از انواع مختلف گزینه های جراحی چاقی است. این کار با کوچک شدن شکم شما باعث می شود که کمتر غذا بخورید. از آنجا که اندازه معده شما کاهش می یابد ، همچنین خواهید فهمید که گرسنه کمتری هستید.

برای واجد شرایط بودن برای جراحی آستین معده ، باید معیارهای خاصی را داشته باشید. شما باید ثابت کنید که روش های دیگر کاهش وزن - از جمله رژیم غذایی ، ورزش و داروهای کاهش وزن - را نیز بدون موفقیت امتحان کرده اید. سایر معیارهای واجد شرایط بودن شامل BMI شما و اینکه آیا شما شرایط بهداشتی مرتبط با چاقی دارید یا خیر.

اگر بعد از جراحی آستین معده به طور منظم از یک رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی پیروی می کنید ، ممکن است در طی 24 ماه بیش از 50 درصد از وزن اضافی خود را از دست دهید.

با این حال ، مانند اکثر اقدامات جراحی ، خطر عوارض جانبی و عوارض وجود دارد. اگر به جراحی آستین معده علاقه دارید ، با پزشک خود درمورد اینکه آیا صلاحیت این روش را دارید یا خیر و یا گزینه مناسبی برای شماست ، صحبت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو