آشنایی با بهترین رستوران های شیراز | Shiraz

آشنایی با بهترین رستوران های شیراز | Shiraz


منبع: تاپ تراول

173

1400/1/18

09:32


لیدوما تریپ

بهترین رستوران های شیراز

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با بهترین رستوران های شیراز آشنا کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

شهر شیراز آنقدر جاذبه دیدنی و زیبایی های فراوان دارد که قطعاً یکی از ایستگاه های گردشگری بین المللی در ایران محسوب می شود. اما در کنار همه ی این جاهای خوب و دیدنی، لذت بردن از غذا در مسافرت می تواند قسمت مهمی از فرآیند سفر به شمار رود. رستوران های معروف شیراز بسیار زیادند و انتخاب یک رستوران شیک در شیراز کار بسیار سختی است، ولی برای اینکه گشتن بین رستوران های شیراز را برایتان راحت تر کنیم، در این مقاله از سایت گردشگری تاپ تراول قصد داریم چند مورد از بهترین رستوران های شیراز را به شما معرفی کنیم.

رستوران های شیراز خود  یکی از انگیزه های اصلی سفر به آن است، جایی که پر از رنگ و نور و موسیقی است و فرق اصلی اش با رستوران شهرهای دیگر هم همین است. ما در اینجا شش رستوران شیراز را که خواهد شد در آن دلی از عزا درآورد، معرفی می کنیم و می گوییم که در هر کدام چی بخورید بهتر است.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


مقالات بیشتر بخوانید:

هفت خوان

خیلی ها می گویند نمی توانید یک سفر خوب به شیراز داشته باشید بدون اینکه هفت خوان رفته باشید. رستوران هفت خوان نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز و هتل رویال اسمش را از شاهنامه گرفته و رستوران پر زرق و برق و بزرگی است. ۵ رستوران گوناگون و دو کافی شاپ دارد و هر طبقه اش مختص رستوران به ویژهی است. یعنی در حقیقت شما چه آدمی باشید که کباب خور است، چه گیاهخوار باشید، عاشق غذاهای دریایی باشید یا خیر دلتان ساندویچ و پیتزا بخواهد یا غذای فرنگی، همه در رستوران هفت خوان برآروده خواهد شد.

رستوران هفت خوان جدا از اینها رستوران ملل و دو کافی شاپ هم دارد، همواره موسیقی زنده در آن برقرار است، محیط گرم و صمیمی ای دارد، کارکنانش هم خوش برخوردند، فضای باز و دید خوبی به شهر و به ویژه دروازه قرآن دارد، ولی چیزی که بیش از اندازه ممکن است آزارتان دهد، قیمت بالای غذاهای هفت خوان است. خوب می خورید و همه چیز تکمیل است ولی خوب هم باید خرج کنید. ولی هر غذا را خواهد شد دونفری خورد که به جیب تان هم فشار نیاید.

آنهایی که هفت خوان رفته اند معتقدند بهترین دمپخت را باید در هفت خوان خورد، در صورتی که چه ته چین، فسنجان،هورماهی و کباب بره اش هم باب طبع خیلی هاست و کیفیت سوپ قارچ و سوپ گوجه و پیتزای آن مورد تایید است.

آدرس: شیراز بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

رستوران صوفی

صوفی، یکی از قدیمی های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به علت موقعیت مکانی اش و قرار گرفتن در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ های ستارخان و بهترین هتلهای شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس های سنتی است و مانند بقیه رستوران های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است.

رستوران صوفی در صورتی که چه فست فود و پاستا هم دارد ولی در صوفی انتخاب بیشتری ها کباب است، به علاوه اینکه می گویند بهترین کلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد. گذشته از آن در صورتی که دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مانند شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید. کباب ماستی لاریو شیشلیک برای ناهار و فیله استیک و مرغ سوخاری برای شام می تواند انتخاب خوبی در صوفی باشد.

آدرس: خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

رستوران شرزه

قدیمی ترین و شناخته شده ترین رستوران شیراز که نزدیک هتل زندیه هم هست، شرزه است. گشت و گذارتان را در بازار وکیل و حمام وکیل می کنید و بعد در شرزه دلی از عزا درآورید، در صورتی که چه نباید دیر برسید که ممکن است غذا بهتان نرسد.

رستوران شرزه هم رستورانی سنتی است و موسیقی زنده ای که در آن نواخته خواهد شد و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال های دور می برد. قیمت ها در شرزه پایین نیست، ولی کیفیت غذاهایش موجب می شود آدم با خودش بگوید یک بار که هزاربار نخواهد شد.

بهترین کباب کوبیده شیراز را باید در شرزه خورد. کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب از غذاهایی است که رستوران بروها کیفیتش را در شرزه تایید کرده اند. همچنین نباید از خیر کشک بادمجان و سالاد شیرازی آن گذشت.

آدرس: خیابان زند،خیابان مسجد وکیل

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

رستوران برنتین

این رستوران بزرگ با نمای قشنگ سفید رنگش و تراس پر از گلی که دارد توجه خیلی ها را جلب میکند. برنتین یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است و هربار خاطره خوشی را برای آنهایی که در طی سالیان غذاهایش را امتحان کرده اندف به جا گذاشته.

از غذاهای بسیار لذیذ در رستوران برنتین، آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته چین آن است که مانند فضایش به دل می نشیند. البته که کمی گران هم هست.

آدرس: شیراز.بلوار ستارخان.مقابل ۲۰ متری نمازی ، نبش کوچه ۱۲

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

رستوران خانه پرهامی

در کوچه پس کوچه های شیراز گشته اید و  خسته به خانه ای میرسید که ۲۰۰ سالش است، با حیاطی قشنگ و حوضی فیروزه ای. توی حیاط میز و صندلی های چوبی و تخت گذاشته اند و حتما غذا خوردن در اینجا که از زرق و برق رستوران های معمول در آن خبری نیست، خیلی میچسبد.

در خانه پرهامی در صورتی که  کلم پلو شیرازی که یکی از خوشمزه ترین هاست را سفارش بدهید، با توجه به تعداد نفرات آن را توی دیگی مسی برایتان می آورند و میتوانید خودتان آن را بکشید.

همراه غذا کاهو سکنجبین می آورند و در صورتی که بخواهید پس از غذا هم چای و رنگینک میتواند عیشتان را کامل کند. از کشک بادمجان و پلو لوبیا خانه پرهامی زیاد تعریف می کنند، اما باید بگوییم غذاهای اینجا چندان ارزان نیست. نکته جالب دیگر اینکه مسجد نصیرالملک درست در کوچه روبه روی خانه پرهامی قرار گرفته.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، پس از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، کوچه نون بربری، سمت چپ صدوبیست متر داخل کوچه

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

پیتزا ناپل

طرد و خوشمزه، این کامنت بیشتری ها در مورد پیتزاهای پیتزا ناپل شیراز است. از پیتزای فیلتو که فیله جزو ترکیباتش است، پیتزا استیک، پپرونی و سالاد سزارهای این پیتزا فروشی تعریف میکنند. این رستوران علاوه بر پیتزا غذاهای ایتالیایی دیگری مانند پاستا هم دارد و محیطش هم خوب است.

آدرس: شیراز، خیابان نارون ، حد فاصل چهارراه چنچنه و خاکشناسی

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو