از بین بردن کنده و ریشه درخت خشک شده

از بین بردن کنده و ریشه درخت خشک شده


منبع: آرگا

178

1400/1/29

14:05


توجه داشته باشید که از بین بردن کنده درخت روی زمین نیاز به مهارت و نکاتی دارد که بایستی به آن دقت داشته باشید و به همین منظور در این مقاله به بیان آن ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.

به طور کلی اگر به تازگی در محیط باغچه یا باغ خود اقدام به قطع کردن درخت بیمار یا خشک شده ای کرده اید اما هنوز برای از ریشه درآوردن و قطع کامل آن راهی پیدا نکرده اید باید بدانید که برای از بین بردن کنده درخت روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید در این مطلب با دستورالعمل های آن آشنا شوید.

از بین بردن کنده درخت

بهتر است بدانید که اگر درختی را از پیش قطع کرده اید و یا به تازگی قصد قطع کردن آن را دارید قطعا از بین بردن ریشه های آن بسیار مهم خواهد بود. در واقع از آنجایی که احتمال دوباره رشد کردن درخت بسیار کم می باشد اما وجود ریشه در زمین مانع از رشد محصولات دیگر در آن زمین شده و به نوعی خاک و بستر زمین را اشغال نموده است. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند ساخت و ساز در پی از بین بردن ریشه های باقی مانده در زمین هستند و همچنین بسیاری از درختان نیز روی ریشه خود مجددا رشد می کنند که به همین منظور اغلب باغبانان سعی دارند ریشه های اطراف آن را از بین ببرند تا فقط درخت اصلی باقی بماند. در واقع باغبانان زمانی که به انتخاب نهال های مسئولیت پذیر نزدیک می شوند سعی دارند تا کاشت را با حداکثر دقت برنامه ریزی کنند تا از این گیاه بهره برداری خود داشته باشند. آن ها نه تنها شرایط آب و هوایی در منطقه خود بلکه ویژگی های روشنایی و خاک را در نظر می گیرند و با این حال گاهی علاقه مند هستند که چگونه یک درخت آبیاری کنند که به سرعت خشک شود. البته که این روش سخت نمی تواند انسانی تلقی شود و گاهی اوقات راه دیگری هم برای خروج کنده از زمین وجود دارد. دقت داشته باشید که برای از بین بردن ریشه و کنده درخت راهکارهایی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به روش بیرون کشیدن ریشه با بیل اشاره کرد که در ادامه سعی داریم به بیان مراحل آن به صورت کامل بپردازیم:

چگونگی از بین بردن کنده درخت

توجه داشته باشید که برای انجام این کار معمولا توصیه می شود به وسیله بیل دور ریشه را کاملا گود کنید تا به ریشه های درخت قطع شده برسید.

در واقع هر چقدر بتوانید گودال عمیق تری حفر کنید بیرون کشیدن درخت از خاک راحت تر خواهد بود. بهتر است کندن را تا جایی ادامه دهید که ریشه های بزرگ درخت قابل مشاهده باشند.

برای راحت تر شدن این کار می توانید با تبر و بیل ریشه ها را قطع کنید و دقت داشته باشید که پس از قطع ریشه ها حتما آن ها را از خاک بیرون بیاورید.

به صراحت می توان گفت که هر چقدر ریشه های ضخیم تر را قطع کنید بیرون کشیدن تنه راحت تر خواهد بود و به همین خاطر سعی کنید تمامی ریشه های افشان متصل به کنده درخت را به خوبی جدا نمایید.

حال بایستی ریشه های قطع شده و کنده شده را از باغچه خارج نمایید. می توانید آن ها را در فضایی جمع کنید و پس از خشک شدن برای آتش درست کردن استفاده نمایید. ریشه هایی را که به خوبی جدا نشده اند را بایستی توسط یک وسیله اهرم کنید و بیرون بکشید.

در نهایت نوبت به مرحله بیرون کشیدن تنه اصلی از خاک می رسد که بایستی زیر تنه را به وسیله بیل خالی کنید و اگر هنوز ریشه ای باقی مانده بود آن را برش دهید.

ممکن است به راحتی بتوانید تنه را از دل خاک بیرون بکشید اما اگر خارج نشد باید بیل را اهرم کنید و چندین بار بالا و پایین نمایید تا ریشه از خاک خارج گردد.

دستورالعمل رفع کنده درخت

همچنین می توانید ریشه را به خوبی خورد کنید و به کمپوست خود اضافه نمایید. توصیه می شود که حتما گودال را مجدد با خاک پر کنید.

توجه داشته باشید که روش آتش زدن روشی ساده برای استفاده از تنه درختان است که برای این کار باید روی تنه و اطراف آن را با چند هیزم بپوشانید و مقداری بنزین یا گازوئیل روی هیزم ها بریزید و سپس آتش بزنید.

نکات مهم برای رفع کنده درخت:

توصیه می شود که پیش از شروع یک پروژه حذف درخت حتما نحوه استفاده از علف کش ها را با خیالی راحت و قانونی یاد بگیرید. همچنین درمان علف کش ها از ریشه ها و خاک می تواند گیاه را به صورت غیر هدفمند پیش ببرد.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از روش های درمان زالو یا برش استفاده از علف کش به گونه ای که درخت شما شانس خود را برای شروع درمان ندارد و شما قادر خواهید تا حداکثر جذب را به دست بیاورید.

برای داشتن اطلاع دقیق نسبت به اطلاعاتی شیمیایی مربوط به هر گونه درمان های شیمیایی مورد استفاده از اداره تعلیمات تعاون خود کمک بگیرید زیرا مسئولیت استفاده از مواد شیمیایی و اثرات نهایی آن را بر عهده دارید.

نکات مهم در مورد قطع درختان

بهتر است بدانید زمانی که علف کش از یک درخت آزاد می شود می تواند برای جذب دیگران به خوبی در دسترس باشد. در واقع نتیجه جدی این است که یک درخت درمان شده ممکن است علف کش را به محیط زیست بازگرداند و دیگر درختان و گیاهان نزدیک را مجروح نماید.

معمولا ریشه های گیاهان می توانند با استفاده از ریشه رونده بافت عروقی به اشتراک بگذارند یعنی پیوند ریشه در درجه اول در همان گونه رخ می دهد اما ممکن است بین گیاهان در همان جنس نیز به خوبی رخ دهد که در این میان علف کش شما می تواند از یک درخت درمان شده به یک درخت بدون درمان منتقل شود و آن را کشته و مجروح نماید.

دقت داشته باشید که اضافه نمودن لکه ها یا رنگ به محلول علف کش به میزان قابل توجهی دقت اعمال را افزایش می دهد. اپلیکاتورها معمولا از رنگ ها برای نظارت بر درخت های در حال کار استفاده می کنند و به همین خاطر احتمال دارد که درخت تار های هدفمند خود را از دست بدهد.

مراقب باشید از اعمال علف کش در مناطقی که می تواند گیاهان دیگر را دچار آسیب کند استفاده نکنید. برای مثال ریشه های درخت در فاصله ای از ارتفاع درخت در هوای گرم خشک می شوند و برابر با نیمی از ارتفاع درختی است که در محیط مرطوب رشد خواهد کرد.

آشنایی با مشکلات کنده درختان

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب کاشت درخت چنار و همچنین مطلب کاشت درخت سرو نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو