اهمیت دوران پیش دبستانی و ضرورت‌های یافتن پیش دبستانی خوب

منبع: فرزند

108

1400/2/13

13:06


اهمیت دوران پیش دبستانی و ضرورت‌های یافتن پیش دبستانی خوب

چرا انتخاب بهترین پیش دبستانی تهران بسیار مهم است؟ بسیاری از دانشمندان معتقدند که بخش بزرگی از سیناپس‌ها و روابط نورون‌های مغزی در سنین پیش دبستانی و تا قبل از شش‌سالگی شکل می‌گیرد. هرقدر میزان این سیناپس‌های ذهنی بیشتر باشد، توان ذهنی فرد در آینده بیشتر می‌شود.

ضمن این‌که بسیاری از استعدادها در همین دوران شناخته می‌شوند و درواقع آنچه شخصیت و هویت یک فرد را می‌سازد، همان آموخته‌ها و الگوهای رفتاری تجربه‌شده در دوران پیش دبستانی است. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود.

برای روشن شدن موضوع در این مطلب به سراغ بررسی اهمیت و ضرورت دوران پیش دبستانی رفتیم و فواید آموزش در این دوران گفتیم.  بعدازآن به معرفی یکی از بهترین مجموعه‌های پیش دبستانی دخترانه و پیش دبستانی پسرانه تهران پرداختیم.

چرا باید بهترین پیش دبستانی تهران را برای فرزندمان انتخاب کنیم؟

  1. رشد جسمی و حرکتی: مهارت‌های جسمی و حرکتی بچه‌ها از همان دوران نوزادی با سرعت شگفت‌انگیزی رشد می‌کند. توانایی حرکتی یک نوپای بیست و چهارماهه با یک کودک سی‌وشش ماهه قابل‌مقایسه نیست. اما این قابلیت‌ها مانند هر حرکت فیزیکی و جسمانی دیگری می‌توانند بهتر شوند و به حالت ایده‌آل برسند. انواع تمرین‌های ورزشی، بازی‌های حرکتی با گروه همسالان که در خانه امکان انجام دادنشان نیست ازجمله فعالیت‌هایی هستند که توانایی جسمانی بچه‌ها را افزایش می‌دهند.

در کنار این موضوع از انواع حرکات مهارتی‌ای که در بهترین پیش دبستانی تهران آموزش داده می‌شود، نباید غافل شد. مجسمه‌سازی، خمیربازی، بازی با آجرهای خانه‌سازی در اندازه‌های مختلف و… شاید در ظاهر بازی‌هایی ساده و قابل‌اجرا در خانه باشند. اما وقتی تحت نظارت یک مربی توانا و آموزش‌‌دیده انجام می‌شوند، به مجموعه‌ای از فعالیت‌های هماهنگ‌کننده دست، چشم و ذهن تبدیل می‌شوند که می‌توانند به پرورش ذهن و استعداد کمک کنند. همچینین امکان کار با ابزارها و وسایل کمک آموزشی هم از امکاناتی است که معمولا بهترین پیش دبستانی تهران از آنها بی‌بهره نیست و بچه‌ها فرصت دارند که در کنار افزایش قوای جسمانی، تجربه‌اندوزی کنند و بهتر و بیشتر یاد بگیرند.

  1. آموزش‌های پایه‌ای: بچه‌ها هیچ‌وقت دوست ندارند والدینشان تبدیل به مربی‌های سخت‌گیر شوند. آن‌ها مادر را همواره در نقش همان حامی مهربان همیشگی می‌بینند. ضمن اینکه آموزش بسیاری موارد مهم و پایه‌ای مثل اصول مراقبت از خود و… نیاز به تخصص و دانش تربیتی ویژه‌ای دارد. در کنار این ماجرا آموزش مفاهیمی مثل نسبیت (بزرگی و کوچکی، دور و نزدیک)، ساختارها و ابعاد فضایی، آشنایی با گیاهان و آموزش‌های اولیه‌ی علوم زیستی و… معمولا در دوران پیش دبستانی انجام می‌شود و بچه‌ها در همین دوران با تفکر حل مسئله آشنا می‌شوند و توانایی گفتگو (شنیدن و سخن گفتن) را به درستی می‌آموزند.  پس بهتر است که در این مسیر برای آموزش درست و مناسب از یک مربی تربیتی و آموزشی مورد تائید و آموزش‌دیده کمک بگیرید.
  2. جدایی از خانواده و یادگیری قواعد زیست اجتماعی: اجرای سرودهای جمعی و تئاتر و نمایش، بازی‌های گروهی و… فعالیت‌های مهمی هستند که معمولا در پیش‌دبستانی‌ها به آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود. هرچند با گسترش ویروس کرونا امکان انجام این فعالیت‌ها به شکل حضوری وجود ندارد، بااین‌وجود معمولاً پیش‌دبستانی‌های عالی با برگزاری همین رده‌ها به شکل مجازی تلاش می‌کنند تا اصول فعالیت‌های اجتماعی، لزوم هماهنگی با قوانین، چگونگی شرکت در یک کار گروهی و… به بچه‌ها بیاموزند.
  3. آموزش زبان دوم در کنار تکمیل زبان مادری: انواع کلاس‌ها و کارگاه‌های قصه‌گویی، بازی با کلمات و… علاوه بر این‌که کودک را با دنیایی از کلمات جدید زبان مادری آشنا می‌کند، خلاقیت و تصویرسازی ذهنی کودک را هم افزایش می‌دهند. معمولا در یک پیش دبستانی دخترانه یا پیش دبستانی پسرانه مناسب به آموزش زبان انگلیسی هم توجه ویژه‌ای می‌شود. کادر آموزشی این مجموعه‌ها معمولاً تلاش می‌کنند بابا استفاده از روش‌های آموزشی صحیح زبان انگلیسی را به شکل بومی یا native به بچه‌ها آموزش دهند تا در آینده بچه‌ها از این نظر مشکلی نداشته باشند و بتوانند سریع‌تر دوره‌های آموزش زبان دوم را بگذرانند.

 از همان  ابتدا با سلام شروع کنید

توجه به تفاوت‌های فردی، تعامل صمیمانه و مثبت با والدین، آموزش درست  و اصولی با توجه و دقت در ریشه‌های علمی مسائل، توجه به نیاز کودکان به آموزش همراه با سرگرمی در فضایی شاد و… از ویژگی‌های اصلی آموزش در دبستان سلام و پیش‌دبستانی‌های مجموعه مدارس سلام است.

نام مجموعه پیش‌دبستانی‌های سلام به خاطر تنوع در نوع آموزش، آموزش بر اساس سطح و استعداد بچه‌ها، توجه به اصول و  ارزش‌های اجتماعی، کمک گرفتن از کادر آموزشی و مشاورهای آموزش‌دیده و دقیق و پایش و آموزش منظم کادر آموزشی و… همواره در لیست بهترین پیش دبستانی تهران جای دارد.

فعالیت‌های شاخص انجام‌شده در مجموعه پیش ‌دبستانی‌های سلام چیست؟

آموزش زبان در بهترین پیش دبستانی تهران سلام: در دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌های مجموعه سلام به آموزش زبان انگلیسی اهمیت زیادی داده می‌شود. بنابراین کادر آموزشی این مجموعه تلاش می‌کنند با سطح‌بندی دانش آموزان و تدریس زبان بر اساس استانداردهای بین‌المللی، آموزش آواها و حروف و کلمات با بازی و شعر و… زبان انگلیسی را به‌خوبی به بچه‌ها آموزش دهند. در مقاطع بالاتر هم تدریس بخشی از دروس در بعضی از مدارس سلام به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد تا دانش آموزان بیشتر با کاربردهای این زبان آشنا شوند و بتوانند آن را در گفتگوها به کار ببرند.

فعالیت‌های فرهنگی و خلاقانه در بهترین پیش دبستانی تهران سلام: در پیش دبستانی سلام بیشتر فعالیت‌ها در فضایی شاد انجام می‌شود. این فضا بچه‌ها را برای یادگیری باانگیزه‌تر می‌کند و درنتیجه ارزش یادگیری در وجودشان نهادینه می‌شود. فعالیت‌هایی مثل ساخت کاردستی، تمرین‌های گروهی شعر و سرود، کارگاه قصه‌خوانی و برگزاری جشنواره‌های ملی و مذهبی هم از دیگر فعالیت‌های پیش‌دبستانی‌های سلام است که با گسترش ویروس کرونا در فضای آموزش مجازی باکیفیت آموزش حضوری در جریان است.

سایر فعالیت‌های آموزشی مجموعه مدارس و پیش دبستانی سلام: افزایش توان جسمانی و توجه به تغذیه و سلامت فیزیکی کودکان از ابتدا موردتوجه مجموعه سلام بوده است. این مجموعه با تشکیل دپارتمان تخصصی تغذیه و جسم و انجام حرکات ورزشی و تمرین‌های فیزیکی نشاط‌انگیز از طریق فضای مجازی و ارائه راهکارهای تغذیه‌ی سالم برای خانواده از طریق مقاله‌ها و…تلاش می‌کند در کنار آموزش، سلامت جسمی دانش‌آموزان و کودکان را حفظ کند.

گروه آموزشی سلام همچنین با انجام فعالیت‌هایی مثل سفالگری، نقاشی، برگزاری مسابقه‌های شطرنج در مقاطع بالاتر و ورزش یوگا و… سعی می‌کند توان ذهنی و خلاقیت بچه‌ها را هم افزایش بدهد و  با آموزش ارز‌ش‌ها و مفاهیم کاربردی در بستر زندگی و در سنین حساس پیش دبستانی به رشد شخصیت فردی نونهالان کمک می‌کند.

با بهترین پیش دبستانی تهران سلام پایه‌های آموزش‌وپرورش کودکتان را محکم بنا کنید

مجموعه سلام با ایجاد مدارس عالی در سطح متوسطه اول، متوسطه دوم پسرانه و دخترانه و مجموعه دبستان‌ها و پیش دبستانی دخترانه و پیش دبستانی پسرانه توانسته آموزشی متناسب و در شأن فرزندان بااستعداد ایران اسلامی ارائه کند. در مجموعه مدارس سلام حفظ استعدادها و توانایی‌های فردی دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره تلاش می‌شود که مسیر موفقی   هر شخص بر اساس ویژگی‌های فردی‌اش ترسیم شود تا هر کودکی بتواند متناسب باقابلیت‌هایش طعم شیرین پیروزی را بچشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو