معرفی باغ گل های اصفهان و طریقه بازدید از آن

معرفی باغ گل های اصفهان و طریقه بازدید از آن


منبع: آرگا

114

1400/2/16

10:11


شما گردشگران و علاقه مندان برای بازدید از باغ های گل اصفهان می توانید از جاذبه های این منطقه سفر کنید این باغ دارای گونه های گیاهی متعددی است ترنج فرشها زیبایی های زیادی را در این منطقه تشکیل می دهند. این باغ ویژه علاقه مندانی است که قصد دارند چند روزی را از فضای آلوده شهری دور بمانند و از هوای مطبوع استفاده کنند.

بی شک اصفهان یکی از شهرهای زیبای توریستی در کشور ایران است شهری که خیلی از گردشگران به واسطه جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن می شناسند در این شهر می توانید از جاذبه های طبیعی متعددی نیز بازدید کنید یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر که شاید کمتر گردشگری از آن دیدن کرده باشد باغ گل ها یکی از جاذبه های بسیار زیبا در این شهر است و شما علاقه مندان برای دور ماندن از هوای آلوده شهرها می توانید سری به این منطقه بزنید و از جاذبه های زیبای آن دیدن کنید. با توجه به اینکه در دنیای امروزه رشد آلاینده ها بسیار زیاد شده است سفر به مناطقی که دور از آلودگی ها باشد می تواند به سلامتی جسمی شما کمک بیشتری کند طبیعت و فضای سبز این مناطق موجب می شود تا علاقه مندان زیادی از جاذبه های آن بازدید نمایند. این باغ در مسیر رودخانه زاینده ایجاد شده است و مساحتی بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع دارد این باغ دارای ویژگی های منحصر به فردی است و مجموعه های تفریحی تفریحی و فرهنگی که در این منطقه وجود دارد امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

آشنایی با باغ گل های اصفهان:

در سال های اخیر گسترش فضای سبز در بسیاری از شهرها و به ویژه در اصفهان رو به افزایش بوده است و جزو مهم ترین برنامه های شهرداری در این سال ها بوده است که با ایجاد فضای سبز به رونق شهر کمک بیشتری کنند. این فضاهای سبز دارای بخش های متعددی هستند که به دلیل برخورداری از طبیعت دل انگیز خود می توانند بسیار مورد توجه باشند از مهم ترین جاذبه های طبیعی در این شهر می توان به پارک های کوهستانی آن اشاره کرد این مناطق جنگلی دارای طبیعت بکر و زیبایی می باشند. مکان های دیدنی حومه اصفهان نیز دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند که بخش های مختلفی از جاذبه های طبیعی آن را شامل می شوند.

باغ گل اصفهان

برخورداری باغ گل های اصفهان از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بسیار زیبا موجب می شود تا علاقه مندان زیادی از جاذبه های آن بازدید کنند ویژگی های و امتیازات متعددی وجود دارد که موجب می شود تا ان پارک جاذبه های منحصر به فردی را به خود اختصاص دهد این منطقه دارای بخش های چندگانه ای می باشد که می توانید از آن ها بازدید کنید. امکانات تفریحی، فرهنگی، تحقیقی و آموزشی متعددی که در این منطقه وجود دارد موجب می شود تا امتیازات زیادی برای علاقه مندان داشته باشد.

باغ گل های اصفهان

جذابیت های این منطقه بسیار چشم گیر است با توجه به اینکه اصفهان ویژگی های توریستی زیادی دارد مورد توجه گردشگران زیادی است استعدادهای این شهر در جذب توریست بسیار طولانی است طرح این باغ در اصفهان به بهره برداری رسیده است این پروژه در افزایش زبایی های شهر نقش بسزایی داشته است رشد گونه های مختلف گل و گیاهان در این منطقه موجب جذابیت بیشتر این پارک شده است و گردشگران زیادی را جذب می کند.

جاذبه باغ گل اصفهان

ویژگی های باغ:

اقلیم خشک یکی از ویژگی هایی است که در این پارک در نظر گرفته شده است آب نمای فواره ای که در وسط این پارک می بینید چشم انداز زیباتری را به این منطقه بخشیده است جالب است بدانید که این فواره ها به برکه منتهی می شوند. از دیگر ویژگی های بارز در این منطقه گردشگری می توان به مختصات معماری آن اشاره کرد که بسیار ارزشمند است فرهنگ معماری سنتی که در بخش هایی از این پارک می بینید بسیار ارزشمند می باشند و علاقه مندان زیادی از زیبایی های آن بازدید می کنند.

همانطور که گفتیم در بخش های مختلفی از این باغ معماری سنتی دیده می شود که مختصات ارزشمندی را به آن بخشیده است وسعت این باغ به ۲۵۰۰ متر می رسد از سویی ارتفاع آن نیز ۳ متر است در این مجموعه بیش از ۲۵۰ گونه گیاهی و جانوری دیده می شود این گیاهان صخره ای دارای زیبایی های زیادی هستند.

دیدنی باغ گل اصفهان

جاذبه های دیدنی باغ:

باغ گل های اصفهان دارای جاذبه های بسیار زیادی است این باغ یکی از مکان های دیدنی  حومه اصفهان برای گردشگران است آب نما یکی از جاذبه های این باغ است که در سمت شرقی آن واقع شده است حجم قابل توجهی از آب های برکه از این آب نما تامین می شود آبشارهایی که از سنگ ها سرازیر می شوند دارای زیبایی های زیادی می باشند. برکه ای می بینید تشکیل شده از گونه های گیاهی متعدد است گونه های آبزی نیز در این برکه دیده می شوند و مساحت آن نیز بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع است.

محوطه باغ نیز دارای زیبایی های بسیار زیادی است چمن کاری های فضا جذابیت های زیادی را به آن بخشیده اند گل های فصلی در این منطقه رویش زیادی دارد درختچه های تزئینی نیز دارای زیبایی های زیادی هستند در بخش هایی از پارک نیز رطح فرش هایی وجود دارند که زیبایی های خاصی دارند. ترنج فرش، گل بوته ها و … از گونه های گیاهای در این متطقه هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو