طرز تهیه پیراشکی با کرم لیمویی

طرز تهیه پیراشکی با کرم لیمویی , دستور پخت پیراشکی با کرم لیمویی

پیراشکی با کرم لیمویی نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. از این پیراشکی می توان به عنوان نان یا صبحانه و عصرانه در کنار چای و قهوه مورد استفاده قرار داد. کرم لیمویی هم به راحتی با مواد داخل منزل تهیه می شود و از آن برای پر کرده پیراشکی ها استفاده می شود. پیراشکی ها درون تابه سرخ می شود و نیازی به فر ندارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی با کرم لیمویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی با کرم لیمویی
تخم مرغ۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
شیر ولرم۱ لیوان
شکر۲ قاشق غذا خوری
نمکنوک قاشق چای خوری
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری سر خالی
کره آب شدهنصف لیوان
آردتقریبا ۴ لیوان
مواد لازم کرم لیمویی
شیر۲ لیوان
شکردو سوم لیوان
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد گندم۱ قاشق غذا خوری
نشاسته گندم یا ذرت۲ قاشق غذا خوری
پوست لیمو ترش۱ قاشق چای خوری
آب لیمو ترشیک سوم استکان
کره۱ قاشق غذا خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی با کرم لیمویی

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی خوشمزه و مخصوص با کرم لیمویی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و شکر و شیر و خمیر مایه را درون آن با هم مخلوط کرده و ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم تا کف کند و به عمل آید. سپس همه مواد را به جز آرد به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط را بهم می زنیم تا یکدست شود. سپس آرد را در چند مرحله به مواد اضافه می کنیم تا یک خمیر لطیف و یک دستی بوجود آید که به دست نچسبد. خمیر را حدود ۵ دقیقه ورز می دهیم. روی خمیر را می پوشانیم.

طرز تهیه پیراشکی با کرم لیمویی

سپس یک ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا خمیر به عمل آید و حجم آن چند برابر شود. پف خمیر را با دست گرفته و دوباره ورز می دهیم. سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را با وردنه باز می کنیم و به قطر ۲ سانت پهن می کنیم.

مرحله چهارم

یک کاسه بزرگ مرکز خمیر قرار می دهیم. خمیر را برش می زنیم تا یک خمیر گرد بدست آید. سپس خمیر را به صورت مثلثی به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک ربع دیگر روی خمیر را پوشانده و استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

سپس یک تابه برداشته و درون آن روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس خمیر را درون روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می کنیم. باید دو طرف خمیر سرخ شود. وقتی خمیر ها سرخ شد آن را کنار می گذاریم. سپس به تهیه کرم لیمویی می پردازیم.

طرز تهیه پیراشکی با کرم لیمویی

برای این کار یک قابلمه برداشته و آرد گندم و نشاسته و زرده تخم مرغ و شیر و شکر و پوست لیموی رنده شده و آب لیمو ترش را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. قابلمه را روی حرارت قرار داده و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. در این مرحله کره و وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. از روی حرارت بر می داریم و کمی که خنک شد درون یک قیف می ریزیم. سپس پیراشکی های خنک شده را برداشته و برش می زنیم و از کرم درون آن می ریزیم. و روی پیراشکی ها را پودر قند می پاشیم.