معنی رنگ های مختلف گل ژربرا : گل ژربرا نماد چیست ؟

معنی رنگ های مختلف گل ژربرا : گل ژربرا نماد چیست ؟


منبع: دلگرم

217

1400/3/8

10:37


معنی رنگ های مختلف گل ژربرا : گل ژربرا نماد چیست ؟

گل ژربرا نشانه چیست ؟

هر گل معنای منحصر به فردی دارد و این معناست که باعث ارتباط دیرینه ما با گل شده است. گل‌ها علاوه بر زیباسازی محیط اطراف ما، سفیران خوبی برای ارسال پیغام به شمار می‌روند. اگر کمی ‌فکر کنید می‌بینید که همیشه برای ابراز عشق و علاقه خود به عزیزانتان گل تهیه کرده‌اید.

معمولا افراد هنگام خرید توجهشان به دسته‌های رنگارنگ گل جلب می‌شود، غافل از اینکه هر کدام از این موجودات کوچک و زیبا معنا و مفهومی در دل خود دارند.

یافتن گل مناسب کاری بس دشوار است. اینجاست که علم شناخت گل‌ها به کمک شما می‌آید. شما نمی‌توانید در هر زمانی هر گلی که صرفا زیبا به نظر می‌رسد را هدیه دهید.

پس اگر می‌خواهید پیام به درستی به مخاطب برسد، نوع، رنگ و معنای گل را به خوبی بشناسید. اگر هم چنین شناختی ندارید، می توانید با کمی مطالعه اطلاعاتی درمورد معنای گل ها بدست آورید.

گل ژربرا پنجمین گل محبوب جهان و به معنای خلوص، شاد بودن و بی گناهی است. این گل زیبا از گیاهان بومی آفریقای جنوبی و از رده گیاهان گلدار است که زمان گلدهی آن از اواخر بهار تا اواخر پاییز است ولی ممکن است زمان گلدهی آن تا اوایل زمستان نیز ادامه داشته باشد.

این گیاه زینتی از درخشندگی خاص و جذابی برخوردار است که باعث محبوبیت آن بین بانوان شده است تا از آن در کوراسیون منزل خود استفاده نمایند.

همچنین یکی از دلایل محبوبیت ژربرا نگهداری ساده آن است که هم در محیط خانه و هم بیرون منزل به راحتی رشد می‌کند و به گل‌دهی خود ادامه می‌دهد اما توجه به این نکته ضروری است که پرورش ژربرا در محیط های مختلف ترفندهای خاص خود را دارد.

این گیاه زینتی برای رشد مناسب به نور کافی نیاز دارد اما قرار دادن آن در کنار پنجره های آفتاب گیر و برخورد نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد به برگ های آن، ممکن است باعث سوختن برگ های آن شود.

نگهداری از ژربرا، به یک ترکیب معتدل از نور و درجه حرارت احتیاج دارد، به طوری که هم نور کافی مورد نیاز برای رشد گیاه در طول روز تامین شود و هم برگ های آن دچار سوختگی و پژمردگی نشوند.

شکوفه های این گل دوست داشتنی و جذاب از ماندگاری بالایی برخوردارند و ساقه و برگ ژربرا روشن است که باعث شده جذابیت آن چندین برابر افزایش یابد.

نماد گل ژربرا

معنی گل ژربرا

معانی و نمادهای گل ژربرا

پیش‌تر گفتیم که هر گل معنایی دارد و معنای گل‌ها دلیلی است که به سراغشان می‌رویم. مفهوم نمادین یک گل، بسته به نگاهیست که اجداد ما به آن‌ها داشته اند.

برخی گل‌ها مورد علاقه بزرگان بودند و برخی مورد علاقه عامه مردم. حتی می بینیم که جشنواره‌های متعددی در سرتاسر جهان به افتخار انواع خاص گل، مانند جشنواره فرش گل بروکسل برگزار می‌شود.

یکی از این گل‌ها ژربرا نام دارد. پس از رز و میخک، ژربرا شناخته شده ترین گل جهان است. گلی که با تنوع رنگی فوق العاده‌‎اش به نماد شادی و سرور بدل گشته است.

این گل زیبا روزانه شاد زیستن را به شما یادآوری می‌کند و با رنگ‌های زرد، سرخ و نارنجی خود گرما را به منزل شما می‌آورد و فارغ از روز سختی که داشته‌اید، همچون خورشید تابان در کنار شما طلوع خواهد کرد.

به طور مثال در فنگ شویی برای روشن کردن فضاهای داخلی بیش از حد تاریک، از ژربرا کمک می‌گیرند.

گل ژربرا نماد چیست

نماد گل ژربرا

شادابی و سرزندگی ژربرا یادآور انرژی کودکان نوپاست و آن را به نماد کودکان تبدیل کرده است. از همین رو می‌توانید به کسانی که تازه فرزندی به دنیا آورده‌اند، ژربرا هدیه دهید. از ژربرا برای تزیین فضاهای داخلی مدارس و مهدکودک‌ها نیز استفاده می‌شود.

ژربرا نماد فریب و پنهان کردن راز است. اگر می‌خواهید ضمن دادن گل به کسی، احساس خود را از او پنهان کنید، ژربرا را انتخاب کنید. پس هنگام خرید گل برای عشق خود دور ژربرا را خط بکشید، مگر ژربرای قرمز.

این گل در اکثر کشورهای آفریقایی نمادی از پاکی و آرامش است. البته در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی، ژربرا نمادی از عشق است.

گل ژربرای قرمز نماد چیست ؟

قرمز رنگ عشق است، رنگ اشتیاق. ژربرای قرمز به سادگی پیامی قدرتمند به مخاطب شما می‌رساند. البته باید سعی شود از گل‌های ریز با رنگ خنثی چون سفید در کنار آن استفاده کرد. ژربرای قرمز به تنهایی و با تعداد زیاد تداعی کننده خشم است.

نماد گل ژربرای قرمز

گل ژربرای قرمز نشانه چیست ؟

گل ژربرای سفید نماد چیست ؟

ژربرای سفید نماد پاکی و معصومیت کودکانه است. از آن‌ها برای گل آرایی مراسم نامزدی و عروسی و یا تولد و جشن‌های مربوط به نوزادان کمک می‌گیرند.

نماد گل ژربرای سفید

گل ژربرای سفید نشانه چیست ؟

گل ژربرای زرد نماد چیست ؟

رنگ زرد نماد شادی و هیجان است. ژربرا نیز خود نماد شادی است. حال حجم عظیم سروری که ژربرای زرد می‌تواند به همراه داشته باشد را تصور کنید!

نماد گل ژربرای زرد

گل ژربرای زرد نشانه چیست ؟

گل ژربرای نارنجی نماد چیست ؟

رنگ نارنجی نماد طلوع خورشید است. یقینا بهترین گل برای محیط‌های تاریک ژربرای نارنجی است.

نماد گل ژربرای نارنجی

گل ژربرای نارنجی نشانه چیست ؟

نکات جالب درباره ژربراها

  • این گل‌ها بخاطر عمر طولانی و همچنین تنوع رنگ به طور گسترده در جهان تولید و تکثیر می شوند و برای بسیاری از کشورها ارزآوری خوبی در بخش صادرات داشته است.
  • ژربراها همچنین از گونه‌ی گل های مرواریدی به شمار می آیند. مروارید یک نام کلی برای کلیه گونه‌های خانواده آستراسیا است که ژربراها متعلق به آن هستند.
  • گل های ژربرا معمولاً ۷ اینچ (۱۷.۸ سانتی متر) طول دارند.
  • ژربراها در طیف گسترده ای از رنگ‌ها وجود دارند و از زرد تیره گرفته تا نارنجی، صورتی، سبز روشن، قرمز تیره و بسیاری دیگر کشت می شوند.
  • ژربراها از گل های بومی ترانسوالای آفریقای جنوبی است.
  • برخی گونه های خاص گل‌های ژربرا دارای گل‌هایی با طول عمرِ طولانی تر با ساقه های ضخیم بوده و حساس به نور نیستند. از این رو این گل‌ها، در تاریکی باز می مانند تا همان حداقل نور را برای رشد خود جذب نمایند.

همچنین بخوانید:

معنای گل نیلوفر آبی : گل نیلوفر نماد چیست ؟

معنی رنگ های مختلف گل ارکیده : گل ارکیده نماد چیست ؟

معنای نمادین گل نرگس : گل نرگس نماد چیست ؟

گل زنبق نماد چیست ؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو