دیدنی های امان پایتخت زیبای کشور اردن

دیدنی های امان پایتخت زیبای کشور اردن


منبع: آرگا

192

1400/3/19

10:12


در این مطلب قصد داریم مجموعه ای از دیدنی های تاریخی و تفریحی شهر امان (پایتخت کشور اردن) را به بند قلم خواهیم کشیم که تنها و مهمترین هدف آشنایی شما علاقه مندان می باشد.

امان یا همان عمان پایتخت کشور آسیایی اردن است به دلیل شباهت اسمی با کشور عمان، امان (Amman) نوشته و خوانده می شود و دیگر اینکه دارای ۷ هزار سال قدمت بوده که طی سالها به عنوان مرکز تجاری رومیان و عثمانیان شناخته می شد که عاقبت در جنگ جهانی دوم با یاری متحدین توانست استقلال خود را به دست آورده و پادشاهی اردن را شکل بدهد. پس از مختصر آشنایی دیدنی های امان را معرفی خواهیم کرد, پس همراه ما باشید.

آشنایی با جاذبه های توریستی امان

گذری بر بهترین دیدنی های تاریخی و تفریحی امان

اردن دارای اسم رسمی «پادشاهی اردن هاشمی» از حکومت های عرب در غرب آسیا می باشد که محل قرارگیری آن در خاور رود اردن می باشد. پایتخت آن شهر امان است که علاوه بر این مرکزیت از شهرهای واقعا زیبای آن نیز محسوب می شود, از زیبایی آن بگذریم این شهر قدمتی ۷ هزار ساله را یدک می کشد که به واسطه ی آن از کهن ترین اقامتگاههای انسانی در تمامی دنیا به حساب می آید.

مشاهده و بازدید از این شهر تاریخی و تماما شگفت انگیز مختص به یک بخش و مکان آن نیست، بلکه شما به هر نقطه ی آن نظر بیندازید شاهد این جذابیت خواهید بود. باز هم همراه آرگا باشید تا به معرفی دیدنی های امان بپردازیم.

۱ – محله ی جبل امان

این محله در مجاورت مرکز شهر امان واقع شده که از پرطرفدارترین و شناخته شده ترین محله های باستانی این شهر محسوب می شود, کافه ها، گالری های هنری، مراکز و محافل متعددی که در امان وجود دارند، بیشتر آنها در خیابان سنگفرش گردیده رنگین کمان واقع شده و تدارکات پذیرایی و گذران وقت شما را به بهترین نحو فراهم دیده اند. همچنین غیر از این در صورت تمایل تجربه جذابیت های سفر دیگری مانند تماشای منازل باستانی که مربوط به خانواده های اشرافی قبلی است و بازار روباز، سرو عصرانه ای خوشمزه و پرانرژی در فلافلی ها و نانوایی سنتی را نیز داشته باشید. اگر می خواهید شاهد محبوبیت زیاد آن و ازدحام بالای آن شوید پیشنهاد می کنیم در غروب و شب های پنجشنبه به این محله سر بزنید.

آشنایی با جاذبه های تماشایی امان

۲ -محله ی عبدون امان

این محله که در سمت جنوبی شهر امان واقع شده, منطقه ای دیدنی، شاد و پرانرژی توام با زیبایی است آپارتمانها و ویلاها، رستورانها و کافه ها، بناهای اداری و بازارهای خرید بسیاری را در خود جای داده است. همانطور که در شرح محبوبیت محله جبل گفته شد، باید در شرح این محله نیز اضافه کنیم که محله ای پرطرفدار و شلوغ به ویژه در بین جوان ها می باشد که یکی از دلایل آن را می توان شب نشینی های به یاد ماندنی اش دانست. و در آخر اینکه انتخابی ایده آل برای کسانی که قصد گذران اوقات فراغت و سرگرمی، و خوشی و لذت دارند به حساب می آید.

آشنایی با مکان های توریستی امان

۳ -محله ی جبل الوییده

بر خلاف محل ی عبدون که مکان ایده آلی برای خوشگذرانی و شب نشینی می باشد, این محله, محدوده ای آرام متشکل از مجموعه ای مراکز و گالری هنری، صومعه، فروشگاههای نسبتا کوچک و درخت های کاج می باشد که هر کدام زیبایی خاصی به چهره این منطقه بخشیده اند و به واسطه ی همین دارا بودن در میان اهل هنر و دوستداران هنر و آرامش محبوب می باشد.

حتما به کانون هنری دالفنون در میان بعضی از باغ های زیبای امان و حتی زیبا در کل اردن سر بزنید و از کنسرت های گوناگون اجرا شده در آن لذت ببرید., صومعه ی بیزانس متعلق به قرن ۶ ام که به تازگی جهت برگزاری نمایشگاه و به تصویر کشیدن فیلم در محیط باز مرمت گردیده و مورد استفاده قرار می گیرد به خوبی می تواند میزبانی از شما برای خاطره انگیزی بهتر را بر عهده بگیرد.

آشنایی با دیدنی های امان

۴ -آمفی تئاتر رومی امان

تاریخ تاسیس این سالن نمایش رومی به سالهای ۱۳۸ – ۱۶۱ م توسط حاکم آنتوریوس باز می گردد، در آن زمان یعنی در دوران تحت سلطه رومی ها بودن امان «فیلادلفیا» نامگذاری شده بود.  و اما طراحی این سالن به شکلی می باشد که ظرفیت ۶ هزار تماشاچی را داشته و رو به طرف شمال ایجاد گردیده بلکه مانع تابیدن نور آفتاب به صورت تماشاچیان گردد.

شگفت انگیزی این سالن نمایش به همین جا ختم نمی شود و شما در صورت تمایل می توانید از موزه های آن هرچند کوچک اما مملو از محتوای تاریخی برای به نمایش کشیدن بازدید کنید.

در موزه اردنی سفالینه های سنتی، جواهر ها، گلدوزی و در نهایت لباسها و کلکسیونی از موزائیک های قرن ۶ ام از صومعه های بیزانس در مادابا و جرس قرار دارد که می توانید بازدید نمایید.

در موزه ی فولکور اردن نیز مجموعه ای از لوازم مورد نیاز زندگی روزمره از جمله لوازم و مواد تهیه غذا متعلق به قرن ۱۹ ام و ابتدای قرن ۲۰ ام به نمایش کشیده شده و می توانید از آنها بازدید کنید.

آشنایی با دیدنی های امان

۵ – قلعه ی امان

این قلعه در مجاورت مرکز شهر امان و بر روی مرتفع ترین تپه از ۷ تپه ی اصلی امان واقع گردیده است, با استناد به اسناد یافت شده قدمت زندگی انسان در این منطقه به بالای ۷ هزار سال پیش می رسد. این بنا شاهد رفت و آمد و تغییر حکومت های زیادی در طی بالغ بر هزار ساله عمر خود از جمله آشوری ها، ایرانی ها، مقدونی ها، نبطی ها، رومی ها بوده است.

و اما در حال حاضر این بنا پر از ویرانه های راه پله ها، مرقدها، دیوارها و قوس ها و … می باشد که تاریخچه ی آنها به زمان رومیان تا ابتدای دوران ایلامی مربوط می شود که به عنوان موزه ی تاریخ شناسی اردن و امان نیز شناخته می گردد.

معرفی دیدنی های تاریخی و تفریحی امان

۶ – مسجد شاه عبدالله امان

تاریخ تاسیس این مسجد به سالهای ۱۹۸۲ – ۱۹۸۶ باز می گردد که برای به عنوان بزرگداشت «سعید عبدالله» پدربزرگ مرحوم شاه حسین بنا گردید. این مسجد نمونه ی بی نظیری از معماری مدرن جهان اسلام محسوب می شود که متشکل از گنبدی شکوهمند با موزائیک هایی به رنگ آبی است, همچنین در فضای داخلی آن لوسترهای شیکی آویزان و آیه هایی از قران کریم نوشته مزین شده است. این مسجد ظرفیت ۳ هزار عبادت کننده را به صورت همزمان دارا می باشد.

جالب تر است بدانید که در این مسجد موزه ای کوچک قرار گرفته که کلکسیونی از سفال و تصاویر متعلق به شاه عبدالله اول را به نمایش می کشد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد امان

و اما دیدنی های امان به همین چند مورد ختم نشده و می توان جاذبه های دیگری همچون : معبدهای رومی متعلق به دوران تحت سلطه بودن، موزه خودروهای سلطنتی، سرای ماکان، تئاتر الیاد، گالری زارا، معبد هرکول، کاخ عماباد، و فستیوال فیلم های کوتاه امان را نام برد.

معرفی بهترین دیدنی های شهر امان

آشنایی با جاذبه های تماشایی امان

وضعیت آب و هوایی

شهر امان دارای آب و هوایی مطبوع و دلچسب می باشد که در طی ماههای آوریل – نوامبر روزهای گرم و اغلب خشک را تجربه می کنید تا جایی که در تابستان هوا اندکی داغ می گردد ولی هوا دارای رطوبت کم است. در زمستان های امان هوا سرد می شود و حتی برخی مواقع برف نیز می بارد اما به دلیل تجمع نیافتن و هیچ مشکلی به وجود نمی آورد.

برای اقامت در شهر امان می توانید از هتل و هاستل های شیک و زیبایی که در امان و اطراف آن استفاده کنید, قیمت این اقامتگاهها در طی ماههای ژوئن – آگوست که اغلب به عنوان فصل های کم توریست شناخته می شود, نزولی ترین حالت خود را می گیرد. همینطور در ماههای مارس – مه و سپتامبر – نوامبر که به عنوان ماههای پر توریست و پربازدید شناخته می شوند قیمت ها حالت صعودی به خود می گیرند.

رستوران های مهم امان

«هاشم» یک رستوران منطقه پایین شهر امان می باشد که این رستوران دیدنی از شما با انواع فلافل و سالادهایی تهیه شده از سبزی های تازه و ریز شده پذیرایی می کند.

رستوران شمس البلد که یکی از برترین رستوران های شهر امان محسوب می شود, با رفتن بر فراز تراس سیتادل می توانید از چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد بهره برده و با انواع غذاهای طبیعی، سالاد خرمالو و گردوی فتوش، موتبل بادمجان با میزان بالایی از نان از خود پذیرایی نمایید.

ساندویچی «القدس» واقع در خیابان رنگین کمان نیز ارائه دهنده ی ساندویچ های خوش طعم و قیمت مناسبی است که می توانید برای سفر خود به مناظر طبیعت و اطراف شهر تهیه کنید.

معرفی بهترین مکان های دیدنی امان

در این مطلب شما عزیزان با بهترین دیدنی های امان پایتخت کشور آسیایی و حکومت آشنا کردیم؛ در پایان از شما دعوت می کنیم برای آشنایی با مکان های دیدنی اردن بر روی آن کلیـک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو