طرز تهیه کوکو اردبیلی

طرز تهیه کوکو اردبیلی

کوکو یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایست که میتوان هم به عنوان غذای نانی و هم در کنار برنج مصرف شود.کوکو انواع متنوعی دارد مانند کوکو سبزی،کوکوی مرغ،کوکو سیب زمینی ،کوکوی گوشت و غیره.کوکوی اردبیلی یکی از کوکوهای بسیار خوشمزه و محلی شهر اردبیل است که تلفیقی از کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی است و بسیار طعم لذیذی دارد و پخت آن بسیار راحت هست. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو اردبیلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکو اردبیلی
سیب زمینی متوسط پخته شده۳ عدد
سبزی کوکو پاک کرده خرد شده۱ کیلوگرم
تخم مرغ۷ تا ۱۰ عدد
فلفل سیاهبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
پودر سیربه میزان لازم
زرشک۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
گردو خرد شدهنصف لیوان

طرز تهیه کوکو اردبیلی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوشمزه و مخصوص به روش اردبیلی سیب زمینی ها رو شسته و با پوست در قابلمه می گذاریم و آب به آن اضافه کرده، شعله گاز رو روشن می کنیم و اجازه می دهیم که سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

سیب زمینی ها که پخته شد، پوست آن ها رو گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم. سبزی کوکو رو که شسته و خرد شده است، به سیب زمینی اضافه کرده و باهم مخلوط می کنیم. سپس زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله، نوبت به اضافه کردن تخم مرغ می رسد. تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه می کنیم. وقتی ۷ تا اضافه کردیم، خوب هم می زنیم. به غلظت مواد دقت می کنیم، اگر سفت بود باز به آن، تخم مرغ اضافه می کنیم،

مرحله چهارم

تا وقتی مواد غلظت مناسب را داشته باشد. حالا نوبت اضافه کردن زرشک است. زرشک ها را از قبل خوب شسته و بعد به مواد اضافه می کنیم و سپس نصف لیوان گردو خرد شده را به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

تابه درب داری را انتخاب کرده و روی حرارت می گذاریم و کمی روغن در کف تابه می ریزیم. وقتی که روغن داغ شد، مواد کوکو اردبیلی را درون تابه ریخته و درب آن رو می‌ بندیم و با حرارت ملایم می گذاریم که یه طرف کوکو پخته شود.

مرحله ششم

وقتی که طلایی شد، کوکو را برگردانده و طرف دیگر آن را سرخ می کنیم و دیگر نیازی به بستن درب تابه نیست و سپس به هر شکلی که دوست داریم، برش می ‌زنیم و در آخر درون ظرف مناسب سرو کرده و با خیار شور و گوجه تزیین می کنیم.