راهنمای خرید یخچال کارکرده

منبع: فوت و فن

111

1400/4/1

14:23


راهنمای خرید یخچال کارکرده

آشپزخانه بی  یخچال فریزر دور از تصور میباشد و از زمان اختراع این لوازم خانگی مهم ، زندگی انسان دستخوش تغییرات بسیاری شده و در حقیقت میتوان گفت که تحول اساسی در تغذیه مردم و آشپزی روی داده است اگرچه از گذشته تا به امروز، یخچال فریزر ها با تنوع بالایی روانه بازار شده اند و هدف تمامی آن حفظ طولانی تر مواد غذایی است . برخی از افراد به دلیل گرانی این محصول و یا دلایل دیگر تمایل به خرید یخچال کارکرده دارند که برای خریدی مطمئن حتما نگاهی به مطلب راهنمای خرید یخچال کارکرده بیندازید. در ادامه این مقاله از سمساری سمسارچی همراه ما باشید.

به فضا جایگذاری یخچال دقت کنید

افراد زیادی هستند که سالانه، لوازم خانه خود را تعویض می کنند؛ بنابراین شما می توانید با کمی تحقیق و جستجو، یخچالی پیدا کنید که با نیازهای شما همخوانی داشته باشد. در ضمن در این حالت می توانید با هزینه کمی، یخچالی با کیفیت بالا خریداری کنید. اولین نکته ای که طبق راهنمای خرید یخچال کار کرده باید به آن توجه کنید، محل جایگذاری یخچال است. شما باید بررسی کنید که محلی که برای قرار دادن یخچال در نظر گرفته اید دارای چه ابعادی است. سپس به دنبال یخچال هایی با همان ابعاد باشید.

به ابعاد و ظرفیت یخچال فریزر دقت کنید

به ابعاد یخچال، دقت کنید. سعی کنید یخچالی را انتخاب کنید با دیگر وسایل موجود در آشپزخانه تان ست باشد. رنگ و ظاهر یخچال را بررسی کنید که مطابق خواست شما بوده و ایرادی نداشته باشد. اگر ایرادی در ظاهر و یا بدنه داخلی وجود داشته باشد، آن را کنترل کنید. بررسی کنید که آیا امکان تعمیر یخچال وجود دارد یا خیر. در ضمن باید به ظرفیت داخلی یخچال هم دقت کنید. اگر در یک خانواده پر جمعیت زندگی می کنید باید یخچالی خریداری کنید که ظرفیت داخلی آن زیاد باشد. نباید این موضوع را بی اهمیت تلقی کرده و نسبت به آن بی توجه باشید. با خرید یخچالی با ظرفیت مناسب، می توانید تا سال های سال، از بابت خرید یخچالی دیگر، آسوده خاطر باشید.

همچنین شما می توانید جهت فروش محصولات دست دوم خانه خود به سایت سمساری تهران به آدرس http://bia2safa.net/goto/web/url/2575080 مراجعه فرمایید.

به هزینه ای که میخواهید در نظر بگیرید دقت کنید

بازار وسایل دست دوم به گونه ای است که می توانید وسایلی با رنج قیمت مختلف، پیدا کنید. به همین دلیل باید بودجه ای در نظر بگیرید تا مطابق آن، خرید خود را انجام دهید. طبق راهنمای خرید یخچال کارکرده، قیمت یخچال ها بر اساس سال تولید، امکانات و کیفیت قطعات آن تعیین می شود. از این رو باید به این موارد توجه کنید و بررسی کنید که آیا قیمت تعیین شده برای این دستگاه، مناسب است یا نه. سپس بر اساس نتایج به دست آمده و پولی که در دست دارید نسبت به خرید یخچال مورد نظر خود، اقدام کنید.

بررسی مشخصات یخچال فریزر دست دوم

عامل دیگری که باید در خرید یخچال کارکرده، بررسی کنید امکانات یخچال است. شما باید بررسی کنید که یخچال دارای چه امکاناتی است و آیا عملکرد دستگاه به درستی انجام می شود یا نه. به کمک فروشنده، بخش های مختلف یخچال را چک کرده و عملکرد این بخش ها را کنترل کنید. در صورت نیاز به مشاوره، می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس گرفته و از خدمات آنها نیز استفاده کنید. به منظور بررسی این موارد توصیه می شود موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • بدون برفک بودن

امروزه یخچال ها به صورت بدون برفک تولید می شوند. انتخاب یخچال از میان این دستگاه ها می تواند برای شما مناسب باشد. اگر یخچالی که خریداری می کنید به صورت بدون برفک باشد هم نیاز به تمیزکاری آن کم می شود و هم مواد غذایی با کیفیت بالایی در آن نگهداری می شوند؛ بنابراین لازم است این مزیت یخچال را بررسی کنید و مطمئن شوید که از این بایت مشکلی وجود ندارد یا این که دلیل فروش این یخچال، ایراد در عملکرد این بخش از یخچال نباشد.

بیشتر: سمساری سعادت آباد تهران

  • برخورداری از آب سرد کن

یکی از امکاناتی که امروزه در تمامی یخچال ها وجود دارد آبسرد کن است. اگر برای شما مهم است که یخچالی که خریداری می کنید دارای این ویژگی باشد، وجود آن را در یخچال، بررسی کنید.

  • سیستم تهویه یخچال

یکی از مهمترین بخش هایی که در یخچال وجود دارد سیستم تهویه آن است. این بخش با عملکرد خود، هوای داخل یخچال را تهویه کرده و مانع از ایجاد بوی بد در آن می شود. به همین سبب نیز عملکرد دقیق این قسمت یکی از مهمترین مواردی است که باید چک شود. در صورت وجود ایراد نیز می توانید با مراجعه به نمایندگی های مجاز، نسبت به تعمیر یخچال اقدام کرده و سیستم تهویه آن را به بهترین شکل ممکن، تعمیر کنید.

  • سیستم خنک کننده یخچال

بر اساس راهنمای خرید یخچال کارکرده باید سیستم خنک کننده یخچال را نیز بررسی کنید. برای این کار باید دستگاه را به برق زده و کنترل کنید که آیا دمای یخچال، در حدی که تنظیم شده است، پایین می آید یا خیر.

لوازم یخچال را بررسی کنید

اگر از ساختمان یخچال سردرمی آورید بهتر است قطعات آن را نیز چک کنید. در غیر این صورت می توانید از یک تعمیرکار متخصص که در نمایندگی تعمیرات یخچال کار می کند کمک گرفته و کلیه قطعات آن را چک کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که قطعات آن سالم هستند. در این حالت می توانید مطمئن باشید که یخچالی با کیفیت ظاهری و فنی قابل قبولی را خریداری کرده اید.

سمسارچی یا سمسار کیست؟

سمساری از قدیم الایام به محل ها، مغازه ها و حجره هایی اطلاق می شد که به خرید و فروش لوازم دست دوم و مستعمل مشغول بوده اند. سمساری به انواع مختلف و به شکل های مختلف در زمان های قدیم تا به الان رایج بوده است. در روزگاران پیش افرادی بودند که به عنوان دوره گرد و با صدای بلند در کوچه و خیابان ها و شهر و روستا به دنبال خرید لوازم مستعمل و قدیمی و معیوب بودند و حتی به بعضی از آن ها سمسار یا سمسارچی یا چوبکی و کت و شلواری می گفتند، که معمولاً به دنبال خرید چراغ های کهنه، فرش های کهنه و ظروف مسی و ورشو رایج در آن زمان ها بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو