طرز تهیه مربای موز

96

1400/4/5

09:33


مربای موز

 

مربای موز

نوشته های مشابه

مواد لازم :

۴ عدد موز
۲ پیمانه شکر
۱ قاشق سوپ خوری آبلیمو ترش و تازه

طرز تهیه مربای موز :

در مرحله اول باید موز ها را به صورت حلقوی برش دهید به صورتی که خیلی کلفت و یا خیلی نازک نباشد.
در مرحله دوم آب وشکر را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا قوام آِید.در این مرحله باید آبلیمو را به آن اضافه کنید.
در مرحله سوم باید موز ها را به آن اضافه کنید و سریعا پس از اضافه نمودن موز ها آن را هم بزنید و از روی اجاق بردارید. ظرف را به مدت ۲ الی ۳ روز بدون درب درون یخچال نگه داری کنید.

نکته اول شاید سوال براتون پیش بیاد که موز سیاه میشه من فکر میکنم آبلیمو علاوه بر جلوگیری از شکرک زدن در این امر هم نیز موثره…..

طرز تهیه مربای موز و دارچین :

 

این مربای آسان و سریع با مغز گردو یا پسته آماده کنید ،طرز تهیه این مربا سخت نیست و حساسیتی نداره . فقط شربت خوب قوام بیاد و موزها رو بریزید توش هم بزنید سریع از روی گاز بردارید .

مواد لازم :

موز سفت ۴ عدد
آب ۱و ۱/۴ پیمانه
شکر یک و ۱/۲پیمانه
آب لیمو ترش ۱ قاشق سوپخوری
مغز پسته یا گردودر صورت تمایل
پودر دارچین به دلخواه

طرز تهیه :

موزها رو حلقه حلقه برش بزنید نه نازک باشد و نه ضخیم . سپس شربت را روی حرارت با آب و شکر قوام آورده و آماده کنید . بعدآبلیمو را اضافه کرده و اجازه دهید تا شیره مجدد به جوش بیاد . حالا موزهای خرد شده را اضافه کنید و به محض اضافه کردن موزها , مربا را هم زده و مغز دلخواه را اضافه کنید و بعد چند جوش زدن پودر دارچین را می ریزیم و از روی حرارت بردارید . بعد از سرد شدن , مربا را چند روز بدون در داخل یخچال قرار داده ، پس از آن در ظرف را ببندید.

نکته :
نباید شربت زیاد باشه همین قدر که موزها رو در خودش بگیره و خشک نباشه . این خیلی مهمه که شربت کم و غلیظ باشه. مغز گردو یا پسته هم نداشتید میتونید نریزید .
پودر دارچین هم به دلخواه هست،رنگ مربا رو کمی تیره میکنه ولی در عوض عطر دارچین اونو خوشمزه تر میکنه.

دستور تهیه مربای پوست پسته را هم بخوانید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو