طرز تهیه دسر سیب داغ

دسر سیب داغ , طرز تهیه دسر سیب داغ , دستور پخت دسر سیب داغ

دسر سیب داغ یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سیب داغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر سیب داغ
سیب۴ عدد
دارچین۱ قاشق چایخوری
عسل۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر سیب داغ

مرحله اول

برای تهیه دسر سیب داغ می توانیم از سه روش استفاده کنیم. روش اول درست کردن دسر به صورت کبابی است، برای این منظور سیب ها را به سیخ می کشیم، سپس روی شعله گاز قرار می دهیم تا به خوبی کباب شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب ها به طور کامل کباب شدند و پوست شان کاملا سیاه شد، آنها را از روی حرارت کنار می گذاریم. سپس پوست سیب ها را جدا می کنیم و مقداری دارچین و عسل روی آنها می ریزیم و به همان صورت سرو می کنیم.

مرحله سوم

برای تهیه این دسر خوشمزه در فر ابتدا با یک چاقوی تیز قسمت وسط سیب را خارج می کنیم، سپس مقداری شکر و دارچین در قسمت خالی شده می ریزیم. در ادامه سیب را داخل یک ظرف مناسب فر مثل پیرکس قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا ظرف پیرکس را در فری که از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد و نرم شود. در نهایت سیب را از فر خارج می کنیم و به همراه بستنی و عسل سرو می کنیم.

مرحله پنجم

برای تهیه دسر سیب داغ در مایکروفر ابتدا سیب را درون یک ظرف مناسب مایکروفر قرار می دهیم، سپس مایکروفر را با توان ۹۰ درصد روشن می کنیم. در ادامه ظرف را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب به طور کامل بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت ۴ تا ۵ دقیقه ظرف را از فر خارج می کنیم. در ادامه سیب را برش می زنیم و قسمت های اضافی آنرا خارج می کنیم. در نهایت مقداری عسل و دارچین روی سیب می ریزیم و آنرا به صورت داغ سرو می کنیم.