طرز تهیه دسر موزی

طرز تهیه دسر موز و بیسکویت طرز تهیه دسر موز شکلات طرز تهیه دسر موزی ساده طرز تهیه پودر دسر موز فرمند طرز تهیه دسر موز آماده دسر با موز و شیر طرز تهیه دسر موز و گردو طرز تهیه دسر موزی با ژلاتین

دسر موز یا موزی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بسیار متنوع بین المللی است که با دستورهای بسیار زیادی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر موزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر موزی
شیر۳ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
بیسکوئیت پتی بور۱ بسته
وانیلنوک قاشق چایخوری
خامه۱۰۰ گرم
ژله موز۱ بسته
موز، مغز گردو و پستهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر موزی

مرحله اول

برای تهیه دسر موزی خوشمزه ابتدا ژله موز را با یک و نیم لیوان آب جوش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار آب به روش بن ماری ترکیب می کنیم تا ژله به طور کامل درون آب جوش حل شده و یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با روغن چرب می کنیم، سپس یک چهارم ژله را در کف ظرف می ریزیم. در ادامه ظرف را درون یخچال قرار می دهیم تا ژله سفت شده و اصطلاحا ببندد. پس از اینکه ژله سفت شد، قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری موز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و روی ژله می چینیم، سپس باقیمانده ژله را روی موزها می ریزیم و مجددا در یخچال قرار می دهیم تا ژله سفت شود. در ادامه شیر سرد را به نشاسته، آرد، شکر و پودر ژلاتین داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا هیچ گلوله ای درون مواد باقی نماند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا غلظت مواد کمی سفت تر از غلظت فرنی شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا بیسکوئیت ها را خرد می کنیم و به همراه خامه، وانیل و مقداری مغز گردو، پسته و موز خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا با هم یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم تا کمی از حرارت بیفتند.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد کمی از حرارت افتادند، قالب را از یخچال خارج می کنیم و مواد را درون قالب می ریزیم. در ادامه روی مواد را صاف می کنیم و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر به طور کامل سفت شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس اطراف دسر را با چاقو آزاد می کنیم. در ادامه قالب را چند ثانیه درون آب جوش قرار می دهیم، سپس روی ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به صورت دلخواه برش می زنیم.