رتبه‌بندی سریال‌های دنیای سینمایی مارول

رتبه‌بندی سریال‌های دنیای سینمایی مارول


منبع: فوت و فن

206

1400/7/27

10:26


رتبه‌بندی سریال‌های دنیای سینمایی مارول

در این مطلب، قرار است تمام سریال‌های دنیای سینمایی مارول را رتبه‌بندی کنیم. دنیای سینمایی مارول با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است و به طور مداوم، سریال‌هایی از این دنیا بر روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس منتشر می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

سریال‌های اولیه مارول که در سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شدند، تنها ارتباط بسیار اندکی با دنیای سینمایی مارول داشتند و می‌توان گفت که این ارتباط، یک ارتباط یک طرفه بوده است. سریال‌های جدید دنیای سینمایی مارول که از سرویس آنلاین دیزنی پلاس منتشر می‌شوند، متفاوت هستند. این سریال‌ها توسط خود استودیو مارول ساخته شده و تاثیری مستقیم بر قوس داستانی کلی دنیای سینمایی مارول دارند.

سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon & the Winter Soldier)، زمینه را برای ساخت فیلم کاپیتان آمریکا ۴ (Captain America 4) فراهم آورد. در این سریال، سم ویلسون با بازی آنتونی مک‌کی (Anthony Mackie) سرانجام نقش جدید خودش را با آغوش باز پذیرفته است. فصل اول سریال لوکی (Loki) نیز به معرفی کنگ فاتح با بازی جاناتان میجرز (Jonathan Majors) است. این کاراکتر در فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man & the Wasp: Quantumania) حضور خواهد داشت.

مارول، یک استودیو فیلمسازی است و از همین رو، با این سریال‌های تازه همانند فیلمی طولانی برخورد می‌کند. با اینکه مارول همچنان اشتباهات قدیمی خودش را تکرار کرده است اما با این حال، این سریال‌های تازه با ستایش منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شدند. در ادامه، چهار سریال منتشر شده از دنیای سینمایی مارول رتبه‌بندی شدند.

۴- سریال انیمیشنی چه می‌شود اگر ..؟ (What If)

What If...?

?… What If

سریال چه می‌شود اگر ..؟، اولین سریال انیمیشنی استودیو مارول محسوب می‌شود. این سریال از مولتی‌ورس نوظهور دنیای سینمایی مارول بهره گرفته تا به بررسی خط زمانی‌های مختلفی بپردازد که در آن، اتفاقات به شیوه‌های مختلفی رخ دادند. قسمت‌های این سریال از لحاظ کیفیت متفاوت هستند؛ برخی بسیار خارق‌العاده به کاراکترها می‎پردازد و برخی دیگر نیز چندان جالب توجه نیستند. با این وجود، این سریال موفق نشده تا پتانسیل‌های خود را آشکار سازد.

۳- سریال فالکون و سرباز زمستانی (Falcon & Winter Soldier)

Falcon & Winter Soldier

Falcon & Winter Soldier

در جایگاه سوم این رتبه‌بندی، سریال فالکون و سرباز زمستانی قرار دارد. این سریال که با بازی آنتونی مک‌کی در نقش سم ویلسون یا فالکون و سباستین استن در نقش سرباز زمستانی است، به بررسی پیامدهای بعد تانوس می‌پردازد. در این سریال، فالکون سرانجام نقشش به عنوان کاپیتان آمریکای جدید را می‌پذیرد. همانند فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی (Captain America: The Winter Soldier)، این سریال نیز یک درام جاسوسی است که در آن، قهرمانان داستان تلاش دارند تا گروهی از تروریست‌ها را بگیرند. پیام سیاسی این سریال چندان به خوبی توسعه داده نشده بود و پیچش داستانی مربوط به حضور شارون کارتر با بازی امیلی کنکمپ نیز بسیار واضح و قابل شناسایی بوده است. با این حال، بازی دو بازیگر اصلی سریال بسیار عالی بوده و داستان نسبتا خوب است و از همین رو، این سریال به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرده است.

۲- سریال لوکی (Loki)

Loki

Loki

در جایگاه دوم، سریال لوکی با بازی تام هیدلستون است. به دنبال اتفاقات فیلم انتقام جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)، یک خط زمانی فرعی شکل گرفته که در آن، لوکی با استفاده از تسراکت، در پایان نبرد نیویورک در سال ۲۰۱۲ فرار می‌کند. این نسخه از لوکی، توسط سازمان TVA دستگیر می‌شود. در ادامه نیز لوکی با یک نسخه دیگر از لوکی به نام سیلوی با بازی سوفیا دی مارتینو همکاری می‌کند. در نهایت، آنها حقیقت پشت این سازمان را کشف می‌کنند و یک مولتی‌ورس جدید در دنیای سینمایی مارول راه‌اندازی می‌کنند. با این حال، سریال لوکی خالی از اشتباه نیست. در برخی از قسمت‌های سریال، مشکلاتی مربوط به سرعت و داستان وجود داشته است. علاوه بر این، قسمت پایانی این سریال چندان متمرکز نبوده است. سریال لوکی برای فصل دوم تمدید شده است.

۱- فیلم وانداویژن (WandaVision)

WandaVision

WandaVision

در نهایت، در جایگاه نخست این رتبه‌بندی، سریال وانداویژن قرار دارد. این سریال بازی الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیموف و پاول بتانی در نقش ویژن است. این سریال، خلاقانه‌ترین سریال دنیای سینمایی مارول در سرویس آنلاین دیزنی پلاس است. مفهوم مرکزی سریال به خوبی کنترل شده است و بیننده‌ها همانند برخی از کاراکترهای سریال، از جریان داستان بی‌خبر بودند تا اینکه در نهایت حقیقت آشکار شد. داستان سریال به طرز هوشمندانه‌ای، داستان اسکارلت ویچ را تغییر می‌دهد تا او را برای آینده دنیای سینمایی مارول مهیا کند. این فیلم همچنین دارای موسیقی بسیار خارق‌العاده‌ای است. سریال وانداویژن، اولین سریال تولید شده در دنیای سینمایی مارول است و سطح انتظارات را بسیار بالا برده بود. تا الان، هیچ کدام از سریال‌های دیگر مارول نتوانستند تا با آن رقابت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو