شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به پرواز بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر روی ناو هواپیمابر (USS Essex) در خلیج فارس، در تارنمای خود نوشت: خلبانان ایرانی در ارتفاعی پایین حضور خود بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی را به تصویر کشیدند.

در ادامه این گزارش آمده است خلبان ایرانی در مقابل چشم نظامیان آمریکایی از داخل کابین خود حضورش بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی USS Essex را به تصویر کشیده و مستند کرده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند این بالگرد در ارتفاعی بسیار پایین از سطح دریا در کنار ناو هواپیمابر آمریکایی پرواز کرده اما نظامیان آمریکایی موجود در این کشتی و بر عرشه آن هیچ واکنشی نسبت به آن از خود نشان نمی‌دهند.

این تصاویر غیر عادی در حالی منتشر می‌شوند که ایران رزمایش گسترده‌ای را در شمال اقیانوس هند و بخش‌‌هایی از دریایی سرخ به انجام رساند.

مانور ذوالفقار ۱۴۰۰ رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و سناریوهای مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد.

در این رزمایش ایرانی‌ها قایق‌های تندرو در پهنه دریا و نظامیان سوار شدن بر بالگردها و نیز عملیات چتربازی کماندوها را به نمایش گذاشتند.