۱۰ گیاه کوچک و بامزه برای درون خانه

۱۰ گیاه کوچک و بامزه برای درون خانه


منبع: فوت و فن

113

1400/8/24

08:11


پرورش این گیاهان آنقدر ساده است که بهانه‌ای برای تهیه نکردن‌شان نخواهید داشت. این ۱۰ گیاه جای زیادی را در خانه اشغال نمی‌کنند و به راستی که بانمک هستند!

۱- لاکی بامبو

لاکی بامبو در واقع بامبو نیست، بلکه گیاهی از خانواده سوسن‌ها است. این گیاه استوایی آسان گیر به خاطر بخت و اقبالی که برای صاحبش به همراه می‌آورد معروف شده است! در حالی که این گیاه می‌تواند ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر هم رشد کند، اما می‌توان با هرس آن را کوچکتر کرد و در اندازه دلخواه نگه داشت. این گیاه را می‌توان هم در آب و هم در خاک نگهداری کرد. لاکی بامبو را در مکانی روشن و با نور فیلتر شده نگهداری کنید.

۲- لیتوپس (کاکتوس سنگی یا صخره‌ای)

لیتوپس گیاهی عالی برای اضافه کردن به کلکسیون گیاهان خانگی‌تان است. اگر پنجره‌ای آفتابی در خانه دارید، پرورش این گیاهان کوچک بی‌نهایت آسان است. اگر در منطقه‌ای با آفتاب شدید زندگی می‌کنید (مثلا مناطق استوایی) بهتر است لیتوپس‌تان را در مکانی با نور فیلتر شده قرار دهید. این ساکولنت هوای گرم را ترجیح می دهد، پس آن را از معرض باد و هوای سرد دور نگه دارید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۳- پپرومیا پیله آ

وقتی صحبت از گیاهان خانگی کوچک می‌شود، پپیرومیا پیله آ یکی از اولین گیاهانی است که به خاطر ما می‌آید. برگ‌های پهن و پنکیک مانند آن در ترکیب با پس زمینه‌ای با رنگ متضاد خیره کننده خواهند شد. این گیاه را در مکانی نگه داری که آفتاب غیر مستقیم دریافت کند و زمانی که خاک گلدان آن خشک شد آن را آبیاری کنید. در طول فصل رشد پپرومیا پیله آ آن را کود دهی کنید.

۴- فنستراریا

این گیاه بدون شک یکی از بامزه ترین گیاهان این لیست است! می‌توانید فنستراریا را در گلدانی کوچک به صورت تنها و یا مخلوط با دیگر ساکولنت‌ها بکارید. نیازهای گیاه دقیقا مانند ساکولنت لیتوپس است. این ساکولنت را در مکانی روشن قرار دهید، اگر بتوانید آن را در جایی بگذارید که چند ساعت آفتاب مستقیم داشته باشد هم که چه بهتر! فنستراریا را در مکانی گرم نگه دارید و زیاد به آن آب ندهید تا به خوبی‌ برای شما رشد کند .

۵- گندمی

این گیاه هم از آن گیاهان خانگی بی‌چشم داشت است و بی‌توجهی شما را نادیده می‌گیرد! این گیاه زیبا در غفلت کامل شما هم به رشد خود ادامه می‌هد و خم به ابرو نمی‌آورد. گندمی می‌داند چه طور در شرایط سخت داخل خانه زنده بماند. این گیاه هم مکانی روشن را ترجیح می‌دهد. گندمی را در مکانی با هوای نسبتا گرم قرار دهید و مرتبا آبیاری‌اش کنید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۶- اگزالیس

این بنفش بی‌نظیر هم یکی دیگر از گیاهانی است که برای خانه‌تان لازم دارید. اگزالیس گیاهی استوایی و آرام رشد است. اگزالیس را درون خانه در مکانی با مقداری نور غیر مستقیم قرار دهید. این گیاه هم مانند گندمی سخت گیر نیست و توجه همیشگی شما را نیاز ندارد. با این حال نباید خاک آن را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارید، به خصوص اگر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۷- گل سنگ

این گیاه در محیط زیست طبیعی خود می‌تواند بیشتر بلند شود اما در درون خانه کمتر رشد می‌کند و به عنوان گیاه خانگی کوچکی شناخته می‌شود. می‌توانید برای زیبا کردن اتاق پذیرایی‌تان از گل سنگ استفاده کنید. گل سنگ می‌تواند در مکانی کم نور هم به زندگی خود ادامه دهد، اما برای اینکه برگ‌های گیاه رنگارنگ تر شوند، باید برای آن نور بیشتری فراهم کنید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۸- کالانکوا

این گیاه زیبا می‌تواند دکور خانه‌تان را به کلی دگرگون کند. فقط صبر کنید تا کالانکواتان گل بدهد، دیگر نمی توانید از آن چشم بردارید! کالانکوا هوای گرم را دوست دارد و ترجیح می‌دهد در مکانی روشن باشد. اگر می‌خواهید گیاه‌تان بیشتر گل دهد آن را در کنار پنجره جنوبی یا غربی قرار دهید. ارتفاع این گیاه از ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر بیشتر نخواهد شد. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۹- اشوریا

این ساکولنت زیبا به خاطر حالت رز مانندی که دارد بسیار محبوب شده. اشوریا واریته‌های زیادی دارد که می‌توانید از میان آنها گونه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از اشوریا در ساخت دیش گاردن و تراریوم هم می توان استفاده کرد. پرورش این ساکولنت در درون خانه از دیگر ساکولنت‌ها متفاوت نیست. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

۱۰- مارچوبه زینتی یا سرخس مارچوبه

این گیاه نه از خانواده سرخس‌ها است و نه مارچوبه است! سرخس مارچوبه در واقع عضوی از خانواده سوسن‌ها است. این گیاه بی‌نظیر در هوای گرم و در گلدانی آویز بسیار دلربا می‌شود! مارچوبه زیتنی را در مکانی با نور غیر مستقیم قرار دهید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو