آمار بالای ابتلای جوانان به ایدز در این استان

81

1400/9/11

12:28


رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: بیشتر مبتلایان شناسایی شده در استان در سنین بین ۲۵ تا چهل سال هستند.   

آمار بالای ابتلای جوانان به ایدز در این استان

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: وجود طیف زیادی از ابتلا در این سن، زنگ خطر و هشداری جدی است و باید برای آن چاره ای اندیشید.
وی افزود: ۲۲۵ فرد مبتلا به ویروس ایدز با غربالگری و انجام آزمایش های تخصصی در استان مرکزی شناسایی شدند که ۷۵ درصد از آنان مرد و بقیه زن هستند.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۱۲۵ نفر در استان مرکزی به ویروس HIV مبتلا باشند که به‌دلیل ضعف نظام غربالگری از بیماری خود بی‌خبر هستند و به عنوان عامل پنهان می‌توانند جامعه را در معرض آلودگی قرار دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از سرنگ آلوده در معتادان تزریقی و تماس‌های جنسی متعدد و نامطمئن ۲ راه عمده انتقال ایدز در استان مرکزی است.
وی خاطرنشان کرد: روند ابتلا افراد به ویروس ایدز در استان مرکزی ملایم است اما، شناسایی حجم زیادی از مبتلایان از بین جمعیت جوان مسئله مهمی است که لزوم اشاعه آگاهی و خودمراقبتی هدفمند را دوچندان کرده است.
دکتر علیمحمدی با اشاره به  ثبت فوت ۷۰ مورد ناشی از ایدز تاکنون در سامانه سلامت استان مرکزی که ۶۶ نفر مرد و چهار نفر زن بودند، گفت: شناسایی افراد مبتلا به این بیماری از مهمترین مشکلات مجموعه بهداشتی است که برای حل شدن این مسئله باید آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی جامع صورت گیرد.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: ایدز بیماری کشنده‌ای نیست، بلکه با دوره کمون طولانی افراد سال‌های متمادی بی‌اطلاع از بیماری خود به زندگی ادامه می‌دهد، اما به‌عنوان مخزن بیماری در جامعه عمل می‌کنند.
بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی در پایان گفت: ایدز بیماری شناخته شده و قابل درمان و کنترل است که با انجام مراقبت های لازم مانند سایر بیماری ها فرد مبتلا می تواند، زندگی طبیعی و طول عمر بالا داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو