بهترین سریال‌ها مشابه سریال Dexter – بخش دوم

بهترین سریال‌ها مشابه سریال Dexter – بخش دوم


منبع: فوت و فن

184

1400/9/13

13:17


بهترین سریال‌ها مشابه سریال Dexter – بخش دوم

در این مطلب قرار است به معرفی بهترین سریال‌ها مشابه سریال دکستر (Dexter) بپردازیم. سریال دکستر پس از هشت فصل و پایان آن، بار دیگر احیا شده است. این سریال جدید تحت عنوان دکستر: خون تازه (Dexter: New Blood) پخش می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید.

۸- سریال سقوط (The Fall)

The Fall

The Fall

سریال سقوط از جمله سریال‌هایی است که افکار شومی را در درون ذهن شما بر می‌انگیزد. این سریال شما را به این فکر وا می‌دارد که در اطراف شما، قاتل‌های سریالی متعددی وجود دارند. نقش اصلی سریال سقوط، پاول اسپکتور با بازی جیمی دورنن (Jamie Dornan) است که یک همسر و شوهر مسئولیت پذیر است. با این حال، او یک زندگی دیگر دارد و به عنوان یک قاتل سریالی بی‌رحم به نام بلفاست استرنگلر شناخته می‌شود. استلا گیبسون با بازی گیلیان اندرسون (Gillian Anderson) به دنبال آن است تا این قاتل سریالی را دستگیر نماید. به سرعت، این تعقیب و گریز به موضوعی شخصی تبدیل می‌شود و همین، باعث جالب‌تر شدن داستان می‌شود.

۹-سریال روان‌کاو (The Mentalist)

The Mentalist

The Mentalist

در سریال روان‌کاو، نقش پاتریک جین را سایمون بیکر (Simon Baker) به تصویر می‌کشد. پاتریک، فردی است که دارای توانایی‌های جالب توجهی است و همین توانایی‌ها سبب شده تا او به عنوان مشاور مستقل با اداره تحقیقات کالیفرنیا همکاری نماید. در ظاهر، او یک فرد شاد و جذاب است که مهارت‌های خاصی دارد اما در زیر این ظاهر ساختگی، چیزهای بیشتری پنهان شدند. ظاهرا، همکاری او با اداره تحقیقات کالیفرنیا، ساختگی است و او به دنبال آن است تا از مردی که همسرش و دخترش را کشته، انتقام بگیرد.

۱۰- سریال سی اس آی: میامی (CSI: Miami)

CSI: Miami

CSI: Miami

مطمئنا این فهرست بدون داشتن حداقل یکی از عناوین سی اس آی تکمیل نخواهد بود. سریال سی اس آی: میامی همانطور که از نامش پیدا است، همانند سریال دکستر، در شهر میامی جریان دارد. این سریال ۲۳۲ قسمت دارد که بر روی جنایات‌کاران بسیار زیادی تمرکز دارد. با اینکه این سریال دارای موضوعی مرکزی و داستانی کلی نیست اما شباهت‌های میان این سریال با سریال دکستر کاملا مشخص است. علاوه بر پرداختن به قتل در هر قسمت، پویایی نیروهای پلیس و زندگی شخصی هر کدام از مامورین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱۱- سریال کشتن (The Killing)

The Killing

The Killing

سریال کشتن موفق شده تا در طی چهار فصل خود، داستانی قوی ارائه نماید. این سریال بر اساس سریالی دانمارکی به نام Forbrydelsen است. این سریال به آرامی، بیننده را درگیر داستان می‌کند و شباهت‌هایی با سریال دکستر دارد. در مرکز این سریال سارا لیندن با بازی میریل اینوس (Mireille Enos) و استیون هولدر با بازی جوئل کینامن (Joel Kinnaman) قرار دارند. یکی از تفاوت‌های اساسی سریال کشتن با دیگر سریال‌های این فهرست، این است که این سریال نیم نگاهی به درون زندگی خانواده‌های قربانیان می‌اندازد.

۱۲- سریال جنایی (Criminal)

Criminal

Criminal

فرض داستانی سریال جنایی بر محوریت بازجویی‌های صورت گرفته از جنایت‌کاران در درون اتاق بازجویی است. این سریال دارای قسمت‌های مستقلی است که به بررسی داستان میان بازجویان و جنایت‌کاران می‌پردازد. این سریال با این سبک خود، اتفاقات درون ذهن جنایت‌کاران را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

۱۳- شکارچی ذهن (Mindhunter)

Mindhunter

Mindhunter

در سریال شکارچی ذهن، روانشناسی به نام وندی کار با بازی آنا تورو (Anna Torv) به دنبال آن است تا ذهنیت یک قاتل سریال را متوجه شود. او برای این کار با ماموران اف‌بی‌آی همکاری می‌کند. آنها تحقیقاتی را شروع می‌کنند تا به درک درستی از این قاتلین برسند و متوجه شوند که چطور و چرا آنها این جنایات خوفناک را انجام داده‌اند. آنها علاوه بر حل کردن چندین جنایت، به دنبال آن هستند تا تمام دانش خود را از قاتلین سریال بدست بیاورند و آنها را دسته‌بندی نمایند.

۱۴- سریال بالای دریاچه (Top of the Lake)

Top of the Lake

Top of the Lake

در سریال بالای دریاچه، کاراگاه رابین گریفین با بازی الیزابت ماس (Elisabeth Moss) به دیدن مادر در حال مرگش در کشور نیوزیلند می‌رود و در آنجا، با پرونده‌ای پازل‌گونه روبه‌رو می‌شود. این پرونده در مورد یک دختر دوازده ساله باردار است که در دریاچه جزیره جنوبی یافته شده است. او در مورد اینکه چه کسی مسئول این اتفاق است یا اینکه او چطور به اینجا آمده، به هیچ کس چیزی نمی‌گوید. در نهایت، این دختر گم می‌شود و رابین مصمم است تا او را پیدا کند.

۱۵- سریال پانیشر (The Punisher)

The Punisher

The Punisher

اتفاقات سریال پانیشر داستان زندگی فرانک کسل با بازی جات برنتال (Jon Bernthal) را دنبال می‌کند. او یک مامور اف‌بی‌آی است که مجروح و سپس رها شده است. همسر و پسر او نیز توسط افرادی مرموز کشته می‌شود. با این حال، فرانک مصمم‌تر و عصبانی‌تر باز می‌گردد و به دنبال آن است تا انتقام همسر و فرزندش را بگیرد. او که به دنبال گرفتن انتقام است، هویت پانیشر را به خود می‌دهد و در طی مسیر، حقایق زیادی را آشکار می‌نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو