علت بدعهدی روسیه در تحویل واکسن در اردیبهشت

منبع: برترین ها

43

1400/9/22

10:18


قرار بود کشور روسیه اردیبهشت ۱۴۰۰ چیزی حدود ۱۲ میلیون دز واکسن اسپوتنیک به ایران تحویل دهد، اما نتوانست به قرارداد خود عمل کند.

خبرآنلاین: بعد از شیوع ویروس کرونا برخی شرکت‌ها سراغ ساختن واکسن رفتند و در این مسیر موفقیت‌هایی هم کسب کردند از جمله کشور روسیه که قرار بود طی قراردادی چندین میلیون دز واکسن تحویل ایران دهد، اما آن‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت در دولت حسن روحانی دراین‌باره گفت: «قرار شد کشور روسیه واکسن اسپوتنیک به ما بدهد، یک قرارداد خوبی هم با آن‌ها بسته بودیم، چیزی حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون دز واکسن قرارداد داشتیم. براساس پیش‌بینی‌ها قرار شد پایان سال ۹۹ چیزی حدود یکی دو میلیون دز واکسن به ما بدهند، از طرفی توافق شد اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسن بیشتری به دست ما برسانند و همین‌طور به‌تدریج واکسن‌ها وارد ایران شود.

اما سال ۱۴۰۰ که اوج واکسیناسیون در دنیا بود تاخیری در اجرای تعهد روسیه اتفاق افتاد و نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، دلیل‌اش این بود که آن‌ها همزمان با کشورهای دیگر قرارداد بسته بود اما میزان تولید واکسن‌شان زیاد نبود، یعنی فراتر از میزان تولیدشان با کشورها قرارداد داشتند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو