معرفی کتاب‌های خواندنی معماری | ۲۵۰ نکته که یک معمار باید بداند تا ساختمان بدون اقتدار

معرفی کتاب‌های خواندنی معماری | ۲۵۰ نکته که یک معمار باید بداند تا ساختمان بدون اقتدار


164

1400/11/26

19:14


کتاب‌های معماری علاوه بر ارتقای دانش دانشجویان و علاقه‌مندان، آنها را با سبک‌های مختلف بزرگان این حوزه آشنا می‌کند.

معرفی کتاب‌های خواندنی معماری | ۲۵۰ نکته که یک معمار باید بداند تا ساختمان بدون اقتدار

گروه معماری هنرآنلاین: کتاب‌ها بهترین روش برای گسترش دانش شما در مورد طراحی و معماری هستند. آن‌ها می‌توانند دانشجویان این رشته را راهنمایی کنند تا با فضای مطبوعات و مبانی معماری آشنایی بیشتری پیدا کنند. 

در این نوشتار ۸ کتاب را به معماران و دوست‌داران معماری از تک نگاری‌ها و تحقیقات نظری گرفته تا آثار نویسندگانی مانند مایکل سورکین و یارن مستنبروک را پیشنهاد می‌دهیم.

۲۵۰ چیزی که یک معمار باید بداند

کتاب «۲۵۰ چیزی که یک معمار باید بداند» اولین مجموعه‌ای است که بعد از مرگ مایکل سورکین چاپ شده است. این کتاب از ۱۰۰ عکس، تصویرسازی و تصاویر آرشیوی در هم آمیخته در ۱۴۴ صفحه در انتشارات معماری دانشگاه پرینستن چاپ شده است.

کتاب معماری

حفر کن! ساختمانی چسبیده به زمین

در این کتاب این مطالب آمده است: معماری چگونه در هماهنگی با سطح زمین عمل می‌کند؟ این کتاب بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ صفحه و بیش از ۵۰۰ طرح‌های تحلیلی و تصاویر گرفته شده توسط ایوان بان به بررسی ارتباط معماری میان مکان قرارگیری سازه و طبیعت می‌پردازد. کتاب «حفر کن! ساختمانی چسبیده به زمین» توسط یارن مستنبروک و ایوان بان در ۱۳۹۰ صفحه در انتشارات تاشن چاپ شده است.

کتاب معماری

راسل و مری رایت: راک دراگون در مانیتوگا

 این کتاب در ۲۰۸ صفحه توسط جنیفر گلوب نوشته شده است. جنیفر گلوب  در کتاب جدید خود، به شکل قانع‌کننده‌ای استدلال می‌کند که خانه راسل و مری رایت باید در مجموعه خانه‌های نمادین قرن میانی گنجانده شود. این کتاب با استخراج آرشیو املاک خانواده رایت، مرکز عکاسی در وودستاک مانیتوگا، مرکز طراحی راسل رایت و مقالات راسل رایت در دانشگاه سیراکیوز، تصاویر خیره کننده‌ای از طرح‌های صنعتی رایت در کنار عکس‌هایی از سنگ دراگون را گرد هم آورده و به بیان بیوگرافی مالکان آن پرداخته است. این کتاب توسط انتشارات معماری دانشگاه پرینستون چاپ شده است.

کتاب معماری

هنرمندان آفریقایی: از ۱۸۸۲ تاکنون

این کتاب توسط ویراستاران انتشارات فایدن با مقدمه چیکا اوککه-آگولو  و واژه نامه جوزف‌ال‌آندروود در ۳۵۳ صفحه به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب آثار بیش از ۳۰۰ هنرمند مدرن و معاصر متولد یا مستقر در آفریقا مورد بررسی قرار گرفته است. در میان این هنرمندان نام ال آناتسوی، مارلین دوماس، دیوید گولدبات، لوباینا هیمید، ویلیام کنتریج دیده می‌شود.

کتاب معماری

گرامر جدید تزئینات

گرامر جدید تزئینات توماس ویل و لارس مولر، اشیاء زینتی فعلی را با تحقیقات باستان‌شناسی مقایسه می‌کند و به دسته‌بندی انواع اشکال زینتی که می‌توان در سطح جهانی بر روی ساختمان‌ها، منسوجات، سرامیک و کاغذ دیواری یافت، می‌پردازد. این کتاب در ۳۳۶صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب معماری

خارج از جهان با گائتانو پسچه

 این کتاب به بیان مقاله سوفی هایگنی، پرتره‌های جدید دوان مایشلز، کتاب‌های موزه و مسائل تحت اللفظی، در ۱۲۰ صفحه می پردازد. این کتاب در بهار سال گذشته میلادی انتشار یافت و آثار هنرمند و طراح ۸۱ ساله ایتالیایی را به تصویر می‌کشد که تاکنون دیده نشده است. در این کتاب ده‌ها عکس متعلق به سایر نقاط جهان دیده می‌شود. همچنین بخش‌هایی از مصاحبه با پسچه از سوی منتقد مشهور سوفی هایگنی و پرتره جدید دوان میشلز به همراه تعدادی تصویر به چشم می‌خورد.

کتاب معماری

ینس ریسوم: صندلی پشت میز

این کتاب برای فروش در فوریه ۲۰۲۲ پیش فروش شده است. این کتاب اولین و تنها مونوگراف در مورد زندگی و کار طراح دانمارکی-آمریکایی، ینس ریسوم، «قهرمان گمنام طراحی مدرن اواسط قرن» است که در ۲۶۴ صفحه توسط انتشارات فایدون منتشر شده است.

کتاب معماری

معماری و آنارشیسم: ساختمان بدون اقتدار

 کتاب جدید پاول دوبراشیک، با بیش از ۶۰ پروژه به بررسی معماری و آنارشیسم، اخلاق روش‌های خودسازمان‌دهی از شهر اسلب تا اشغال وال‌استریت می‌پردازد.از این نویسنده پیشتر کتاب‌های متعددی از جمله «شهر مرده: خرابه‌های شهری و منظره زوال»  و «آهن، تزئینات و معماری در دوره ویکتوریا در بریتانیا» منتشر شده است. این کتاب توسط انتشارات پائول هولبرتون، در ۲۴۸ صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب معماری

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو