توت خشک حبه ای گرم هرات

منبع: نمکستان

35

1401/7/17

06:35


توت همواره رطوبت بسیار خوبی را به بدن و مخصوصا به مغز منتقل می نماید توت خشک خانگی عموما برای درمان کم خونی و کمبود آهن در بدن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از افراد به اشتباه به جای نوشتن کلمه طبع املای غلط آن را نوشته و از واژه تب توت خشک گرم است یا سرد استفاده می کنند که املای درست کلمه طبع می باشد و ما در مطالب فوق به گرم یا سرد بودن توت اشاره کرده ایم و به راحتی با مطالعه آن مطالب می توانید به جواب مد نظر خود برسید.

معمولا زمان درست مصرف توت خشک همچون توت فرنگی خشک را به صورت صبح و ناشتا در نظر می گیرند، به صورت کلی باید گفت که مصرف بی رویه در هر یک از خشکبار می تواند به سلامت شما آسیب وارد کند پس همواره توصیه می گردد که اعتدال را در میزان مصرف توت خشک رعایت کنید.

توت خشک حبه ای گرم هرات

طبع گرم این این خشکبار در کنار بارهنگ می تواند ترکیب خوبی به لحاظ اعتدال ایجاد کرده و فوائد زیادی را از این ترکیب مقوی برای بدن حاصل کند.

توت برای درمان بیماری های ریوی بسیار مناسب بوده و از نظر طب سنتی از توت خشک گرم برای درمان سرما خوردگی های مزمن بسیار موثر می باشد.

توت به دلیل داشتن طبعی گرم برای خون سازی بسیار توصیه شده و باعث کاهش ابتلا به سرطان، درمان حساسیت‌ها در فصل بهار، افزایش طول عمر، تقویت کبد و کلیه، بهبود مهارت شنیداری و در درمان موهای زود سفید شده و خش خش سینه افراد بسیار تاثیر گذار می باشد.

توت همواره رطوبت بسیار خوبی را به بدن و مخصوصا به مغز منتقل می نماید توت خشک خانگی عموما برای درمان کم خونی و کمبود آهن در بدن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

توت خشک هرات

در مطلب فوق به انواع و خواص مختلف این خشکبار پرطرفدار پرداختیم، حال این سوال پیش می آید که بهترین روش ها برای مصرف توت خشک هرات کدامند؟

تزیین ماست و سالاد با قرار دادن توت روی آن ها که تاثیر زیادی در زیبایی و خوش طعمی دارد.

خیساندن آن در آب و اضافه کردن به اسموتی، آب میوه و برخی از غذاها

به شیرین و خوش طعم شدن دمنوش های مختلف و چای سبز کمک می کند.

می توانید توت خشک را خرد کنید و از پودر آن در تهیه کیک و کلوچه استفاده کنید.

همراه داشتن مقداری از آن در کیف برای مصرف به عنوان میان وعده ای مقوی

توت خشک هرات

از روش های مختلفی برای خشک کردن توت خشک هرات بکار می برند که در این بخش به برخی از آن ها می پردازیم:

با استفاده از آفتاب: توت ها را پس از شستن و تمیز کردن زیر نور آفتاب روی پارچه ای به مدت ۳ الی ۴ روز قرار دهید سپس آن را به سایه منتقل کنید و حدود ۳ روز صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. دقت کنید که اگر این کار را فقط در افتاب یا فقط در محیطی که سایه است انجام دهید توت ها سیاه می شوند و از انجام این کار پرهیز کنید.

به وسیله دستگاه ماکروویو: یکی از روش های سریع می باشد که ۳ دقیقه زمان می برد و بدون پایین آوردن کیفیت محصول، زمان خشک شدن را کاهش می دهد.

با دستگاه میوه خشک کن: حدود ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن توت ها به این روش لازم است که این زمان به نوع میوه و دستگاه میوه خشک کن که دارید نیز بستگی دارد. دستگاه را روی تنظیمات مربوط به خشک کردن میوه یا درجه حرارت ۵۷ درجه قرار دهید و توت ها را درون آن بچینید، پس از گذشت ۱۸ ساعت آن را چک کنید تا از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری شود.

توت خشک حبه ای

فواید زیادی برای استفاده از توت خشک حبه ای بیان شده است. در توت خشک مواد آلی و معدنی فراوانی وجود دارد که باعث تقویت قسمت های مختلف بدن می شود. از جمله خواص آن این است که مانع به وجود آمدن رسوب چربی در رگها شده و از سکته جلوگیری می کند و به دلیل دارا بودن فیبر مانع افزایش فشارخون می شود.

توت خشک حبه ای

اکثر مردم به دلایل مختلف دچار بیماری دیابت هستند و نباید زیاد از قند یا شکر استفاده کنند بنابراین می توانند توت خشک حبه ای را به جای آن مصرف کنند زیرا موجب می شود فروکتوز خون دیرتر جذب شود به همین دلیل گزینه خوبی است که به جای قند استفاده شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو