طرز تهیه کتلت برنج با رسپی ساده و متفاوت

منبع: آرگا

22

1401/7/19

08:08


کتلت برنج یک کتلت خانگی خوشمزه است که در این بخش می توانید، طرز تهیه آن را مطالعه کنید. این کتلت بسیار خوشمزه بوده و طعم فوق العاده ای دارد. در این بخش رسپی ساده آن را مطالعه می کنید.

یکی از اتواع کتلت های خانگی متفاوت و متنوع کتلت برنج است که شما می توانید در این بخش طرز تهیه این غذا را مطالعه کنید. این غذای ساده ایرانی دستور پختی ساده داشته و در ادامه یک رسپی ساده و فوری از آن را مطالعه خواهید کرد.

برای تهیه انواعی از کتلت های خانگی می توانید در آرگا همراه ما باشید. شما علاقمندان به آشپزی علاوه بر تهیه کتلت برنج در این مطلب می توانید با نحوه پخت کتلت قارچ و کتلت جگر نیز آشنا شوید. این غذاها دستور پختی متنوع و جذاب دارند.

طرز تهیه کتلت برنج

مواد لازم

  • برنج پخته: ۲ پیمانه
  • گوشت چرخی: ۲۵۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • آرد گندم: ۱ لیوان
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • آویشن و زردچوبه: به میزان لازم
  • روغن و پاپریکا: به میزان لازم

دستور پهت کتلت برنج

طرز تهیه کتلت برنج عالی

اولین گام از تهیه این کتلت خوشمزه و فوق العاده خیس کردن برنج از چند ساعت قبل است. شما می توانید از برنج های پخته شده قبل نیز استفاده کنید. در صورت نداشتن برنج پخته شده می توانید از ۱ لیوان برنج و ۲ لیوان آب استفاده نمایید. مقداری نمک درون قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت بگذارید.

بعد از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، برنج را کنار بگذارید. حالا پیازها را نگینی کرده و با مقداری روغن درون تابه ای تفت دهید. بعد از تغییر رنگ پیازها مقداری زردچوبه، فلفل و نمک اضافه کنید. حالا مقداری گوشت چرخی نیز افزوده و خوب تفت دهید. در این مرحله باید فلفل دلمه ای های نگینی شده را نیز به مواد اضافه کنید.

بعد از نرم شدن فلفل دلمه ای مقداری رب در آن تفت دهید. حالا بوی خامی رب از بین رفته و می توانید، تابه را از روی حرارت بردارید. در این مرحله از طرز تهیه کتلت برنج به سراغ برنج های پخته شده بروید. بعد از پخت کامل برنج ها و گرفته شدن آب اضافی قابلمه، مواد را درون کاسه ای ریخته و در حین داغ بودن دو سوم از پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید.

با استفاده از یک قاشق مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. بعد از اینکه پنیر پیتزا به خوبی ذوب شد، مقداری آویشن، فلفل، نمک، زردچوبه اضافه کنید. حالا مواد را به خوبی ترکیب کرده تا یکدست شوند. حالا کاسه ای آب قرار دهید و دستتان را درون آن خیس کنید سپس از مواد بردارید.

نحوه پخت کتلت برنج

در این مرحله تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید و مقداری از ادویه ها اضافه کنید. با چنگال مواد را به خوبی هم بزنید. آرد گندم را نیز در کاسه ای دیگر بریزید. درون تابه مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید. مواد را کف دست باز کرده و از مایه گوشتی بردارید و درون آن را پر کنید. حالا دور مواد را جمع کنید. کتلت ها را ابتدا درون تخم مرغ انداخته و بعد از غلتاندن درون روغن سرخ کنید. تمام مواد را به همین شیوه تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو