طرز تهیه کتلت ماش خانگی با بهترین رسپی

منبع: آرگا

3

1402/6/12

08:30


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه کتلت ماش خانگی آشنا شوید. این کتلت ها مزه ای عالی داشته که باید تجربه کنید.

کتلت یک غذای محبوب بوده که شما می توانید با رسپی های مختلفی ان را تهیه کنید. در این بخش نیز با طرز تهیه کتلت ماش که یک نوع متنوع از کتلت های خانگی است، آشنا شوید.

برای اینکه کتلت های خوشمزه ای داشته باشید، می توانید در لینک با طرز تهیه کتلت بوقلمون و کتلت آبادانی آشنا شوید. مزه این کتلت های خانگی عالی بوده و برای وعده ناهار و شام مناسب هستند.

دستور تهیه کتلت ماش

مواد اولیه:

  • سیب زمینی: ۲ عدد بزرگ
  • سیر: ۲ حبه
  • ماش: ۱ پیمانه
  • پیاز: ۱ عدد
  • گشنیز و جعفری: ۱ دسته
  • پیازچه: ۳ ساقه
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • زنجبیل و پاپریکا: به میزان لازم
  • فلفل قرمز و سیاه: به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و روغن: به میزان لازم

طرز تهیه کتلت ماش:

برای اینکه مزه فوق العاده این کتلت را تجربه کنید، می توانید در ابتدا ماش را از شب قبل خیس کنید. این کار موجب از بین رفتن نفخ آن می باشد. ماش را درون قابمه ای ریخته و مقداری نیز آب روی آن بریزید. حالا در این قسمت زمان دهید تا ماش پخته شود.

مواد لازم کتلت ماش

در این بخش نیز می توانید، سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید. زمان داده تا سیب زمینی ها نیز آب پز شود. در این بخش نیز زمان داده تا بعد از پخت سیب زمینی و ماش ها کمی سرد شوند.

سیب زمینی ها را پوست کنده و بعد با استفاده از یک گوشتکوب برقی آن را له کنید. ماش های پخته شده را نیز در این قسمت به سیب زمینی ها اضافه نموده و بعد با گوشتکوب آن را ترکیب نمایید.

در این قسمت شما می توانید، پیاز، سیر، فلفل دلمه ای را رنده کرده و بعد نیز به ظرف حاوی سیب زمینی و ماش اضافه نمایید. حالا باید جعفری های ساطوری شده، پیازچه ساطوری شده، گشنیرهای ساطوری شده را نیز اضافه کرده و بعد به خوبی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

حالا در این مرحله از طرز تهیه کتلت ماش برای انسجام بهتر مواد می توانید، یک عدد تخم مرغ نیز اضافه کنید. کمی ادویه بزنید. شما می توانید از ادویه های دلخواه را استفاده نمایید. زنجبیل، پاپریکا، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک، زردچوبه را اضافه کرده و مواد را با قاشق یکدست کرده و بعد سراغ سرخ کردن آن ها بروید.

طرز تهیه کتلت ماش

در صورتی که می خواهید، کتلت های سوخاری و ترد داشته باشید از یک قاشق پودر سوخاری استفاده کنید. مدت یک ساعت به مواد استراحت دهید و بعد سراغ سرخ کردن آن ها بروید. درون تابه ای مقداری روغن ریخته و بعد یک قاشق از مواد برداشته و درون روغن سرخ کنید. این کتلت طعم خوبی داشته و شما می توانید با شیوه های مختلفی این رپی را داشته باشید.

در صورت دلخواه شما می توانید از مقداری گوشت چرخی نیز استفاده کنید. این رسپی را می توانید با انواع کتلت های دیگری نیز پیاده کنید. در صورت دلخواه می توانید از عدس نیز برای تهیه این کتلت استفاده کنید. این کتلت ها رژیمی بوده و در عین حال خاصیت های زیادی نیز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو