طرز تهیه کتلت بوقلمون لذیذ و پرخاصیت در خانه

منبع: آرگا

5

1402/6/10

08:08


طرز تهیه کتلت بوقلمون بسیار ساده است. شما می توانید در این قسمت با رسپی این غذا آشنا شوید. این کتلت با گوشت چرخ شده بوقلمون تهیه می شود.

یکی از منوهای غذایی که می توانید به سادگی تهیه کنید و در عین حال خواص زیادی داشته باشد، کتلت بوده که شما با طرز تهیه کتلت بوقلمون در این بخش آشنا می شوید. این کتلت برای کودکان نیز خواص زیادی دارد.

اگر به دنبال یک ایده غذایی جدید برای شام و ناهار هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه کتلت آبادانی و کتلت کنجدی  آشنا شوید. این نوع کتلت ها را می توانید در کنار پلو هم سرو کنید.

مواد کتلت بوقلمون

مواد اولیه:

  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • گوشت بوقلمون: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • زردچوبه، فلفل قرمز و نمک: به میزان لازم
  • آرد سوخاری: ۱ لیوان

طرز تهیه کتلت بوقلمون:

این کتلت در واقع یک کتلت مجلسی بوده و رسپی بهتری دارد. برای داشتن این غذای فوق العاده می توانید ابتدا سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه ای ریخته حالا به اندازه یک لیوان یا دو لیوان روی آن آب بریزید. در این بخش قابمله را برای پخت سیب زمینی ها روی حرارت بگذارید.

دستور تهیه کتلت بوقلمون

مدت زمان کافی برای پخت سبی زمینی ها ۴۵ دقیقه بوده و در این بخش نیز می توانید، سیب زمینی ها را آبکش کرده و به خوبی پوست کنید. در این قسمت باید بوقلمون ها را با استفاده از چرخ گوشت خرد کرده و به صورت گوشت چرخی درآورید.

بعد از چرخ کردن گوشت ها و پوست کندن سیب زمینی ها باید آن را درون ظرفی ریخته و مقداری نیز پیاز رنده شده به آن اضافه کنید. در این قسمت نیز می توانید، مقداری نمکف فلفل سیاه، آویشن و هر ادویه دلخواه دیگر استفاده کنید. کمی زردچوبه به آن اضافه کرده و مواد را با استفاده از دست به خوبی ورز دهید.

حالا تابه ای را روی حرارت ببگذارید و مقداری نیز روغن درون آن بریزید. بعد از اینکه روغن کمی داغ شد، باید مقداری از مواد را برداشته و درون تابه بریزید. در صورتی که می خواهید، کتلت های تردتری داشته باشید، می توانید کتلت ها را قبل از سرخ کردن درون آردهای سوخاری بغلتانید. بعد از سرخ شدن آن ها را باید روی دستمال قرار دهید تا روغن آن گرفته شود.

طرز تهیه کتلت بوقلمون

طرز تهیه کتلت بوقلمون به همین سادگی است و شما با این رسپی می توانید، انواع دیگری از کتلت های خانگی را داشته باشید. این غذا را می توانید با استفاده از سبزی و گوجه فرنگی نیز میل کنید. این غذای عالی را حتی در کنار پلو هم سرو خواهید کرد.

این غذا یک ترکیب فوق العاده داشته و شما می توانید از انواع دیگر گوشت های چرخی هم در این ترکیب استفاده کنید. در صورتی که می خواهید یک غذای خوشمزه داشته باشید، می توانید از ادویه های گوناگونی در این غذا نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که کتلت ها را بعد از شکل دادن باید درون پودر سوخاری یغلتانید تا لایه بیرونی ان به خوبی ترد و خوشمزه شود.

برای اینکه از این غذا نهایت لذت را ببرید، می توانید از نان سنگک و یا نان فانتزی استفاده کنید. ترکیب کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی و … در کنار این کتلت ها فوق العاده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو