طرز تهیه کتلت آبادانی تجربه طعم دلپذیر و متفاوت

منبع: آرگا

4

1402/5/28

08:06


طرز تهیه کتلت آبادانی خوشمزه در این بخش قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. این کتلت ترکیب یی نظیری دارد.

کتلت آبادانی یک نمونه متنوع و ایرانی از کتلت است که شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کتلت آبادانی آشنا شوید. این کتلت دستور تهیه ساده ای داشته و ترکیب آن را در ادامه ذکر کرده ایم.

برای اینکه نمونه های متنوعی از کتلت داشته باشید، می توانید در لینک با طرز تهیه کتلت کنجدی و کتلت برنج آشنا شوید.  این کتلت ها را در کنار پلو نیز می توانید، سرو کنید.

دستور تهیه کتلت آبادانی

مواد اولیه:

  • گوشت چرخی: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • آرد نخودچی: ۴ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
  • جعفری: ۱ دسته
  • پودر زنجبیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر گوجه خشک شده: ۱ قاشق چای خوری
  • زوغن و زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه کتلت آبادانی:

برای داشتن این کتلت با طعم و مزه بی نظیر باید پیازها را درون ظرفی رنده کرده و آب پیاز را بگیرید. حالا باید گوشت چرخی را یا پیازها اضافه کرده و کمی هم از ادویه زردچوبه و نمک و فلفل به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی ورز دهید و زمان داده تا مواد به خوبی مزه دار شود.

مواد لازم کتلت آبادانی

حالا باید در این بخش نیز جعفری ها را شسته و خوب آب آن را بکشید. حالا باید جعفری ها را ساطوری کرده و به همراه مقداری آرد نخودچی به آن اضافه کنید.

شما می توانید از مقداری فلفل قرمز، زنجبیل، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر گوجه خشک شده به مواد گوشت چرخی و پیاز اضافه نمایید. خوی مواد را ورز داده و زمان دهید که کمی مواد با یکدیگر مزه دار شود.

برای اینکه مواد منسجم شوند باید مقداری درون یخچال قرار دهید تا به خوبی منسجم شده و بسته شود. شما می توانید از مقداری بکینگ پودر نیز در مایه این کتلت استفاده نمایید.

طرز تهیه کتلت آبادانی

روی کتلت ها را یک سلفون کشیده تا مواد کمی حجیم تر شود. بعد از دو ساعت که موادددرون یخچال قرار گرفت باید از موارد کتلت ها درون تابه ای سرخ کنید. تابه ای را روی حرارت بگذارید و مقداریون روغن درون آن بریزید. حالا مواد کتلت را درون روغن سرخ کرده و بعد روی دستمال قرار داده تا روغن اضافی کتلت ها خارج شده و یک کتلت کم روغن داشته باشید.

شما می توانید از مقداری گوجه اسلایسی نیز در کنار این غذا استفاده کنید. مقداری قارچ سوخاری و یا دیگر مواد دلخواه در کنار این کتلت ها و غذاها یک گزینه عالی بوده که می توانید سرو کنید.

شما می توانید در صورت دلخواه از گوشت مرغ چرخ شده هم درون این کتلت و عذا استفاده نمایید. این کتلت طعم عالی داشته و به دلیل اینکه ادویه های تندی در آن به کار رفته می شود به عنوان ادویه آبادانی شناخته می شود و طعم و مزه ای تند داشته که البته سلیقه ای می باشد. شما با این رسمی و برخی تغییرات می توانید انواع دیگری از کتلت های متنوع نیز داشته باشید. این کتلت ها را می توانید با نان و سبزی نیز سرو نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو