طرز تهیه کتلت پنیری خوش طعم و محبوب در خانه

منبع: آرگا

3

1402/8/20

08:17


اگر می خواهید غذایی لذیذ و ساده ای را در مدت زمان کمی تهیه کنید، کتلت پنیری گزینه خوبی می باشد. همانطور که گفته ایم برای تهیه کتلت پنیری نیاز به مدت زمان زیادی ندارید.

کتلت یکی از غذاهای سنتی لقمه ای ایران است که در طعم های مختلفی و با دستور پخت های متفاوتی تهیه می شود. برای تهیه کتلت از سیب زمینی، گوشت و بقیه مواد لازم استفاده می شود. کتلت پنیری یک کتلت بسیار لذیذ است که در آن از پنیر استفاده می شود. کتلت یکی از غذاهای محبوب در سراسر کشور است. طرز تهیه کتلت پنیری، با راحت ترین روش در این مطلب قرار گرفته شده است.

کتلت انواع مختلفی از جمله کتلت آبادانی و کتلت کنجدی دارد. کتلت یکی از غذاهای محبوب در بین ایرانیان بوده که برای تهیه آن دو کتلت متفاوت و لذیذ بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای تهیه کتلت پنیری نیاز به مواد اولیه چندانی ندارید و در مدت زمان کمی دارای یک غذای بسیار لذیذ و محبوب می شوید. این غذا را می توان به عنوان شام و یا ناهار به همراه گوجه و خیار شور سرو کرد.

کتلت پنیری خانگی

مواد لازم

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پنیر پیتزا ۱/۲ پیمانه
  • سیب زمینی رنده شده ۳ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پودرسوخاری یا آرد نخودچی ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • تخم گشنیز و زردچوبه به مقدار لازم

کتلت پنیری لذیذ

طرز تهیه کتلت پنیری، غذایی لذیذ

ابتدا برای تهیه کتلت پنیری باید سیب زمینی را به خوبی بشویید و پوست بگیرید.  سپس سیب زمینی را با استفاده از رنده درشت و یا ریز رنده نمایید و آب سیب زمینی را بگیرید تا کتلت شل نشود. گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ داخل کاسه بریزید.

در ادامه تخم مرغ و گوشت چرخ کرده را مقداری هم بزنید. سپس سیب زمینی رنده شده، ادویه ها، پنیر پیتزا و پودر سوخاری یا آرد نخودچی را هم به کاسه اضافه کنید. کتلت را به خویی ورز دهید و اگر زمان دارید بهتر است آن را ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید وگرنه سرخ کنید.

برای سرخ کردن کتلت باید تابه ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت بگذاری. زمانی که روغن به طو کامل داغ شد، دست های خود را با مقداری آب مرطوب کنید و مقداری از مواد کتلت را با دست به شکل دایره ای در بیاورید و سرخ کنید پس از اینکه یک روی کتلت پخت روی آن را برگردانید تا روی دیگر هم سرخ شود.

طرز تهیه کتلت پنیری خوشمزه

 پس از اینکه کتلت ها سراغ شدند، در ظرفی مناسب به همراه مخلفاتی مانند گوجه، کاهو و خارشور سرو کنید. برای مشاهده و تهیه انواع کتلت های ساده، خوشمزه و لذیذ بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو