کلوچه سنتی زعفرانی شیرین اصفهان

منبع: نمکستان

31

1401/7/20

06:44


کلوچه ها نوعی شیرینی هستند که در پذیرایی از مهمانان نیز می توانیم از آنها استفاده کنیم کلوچه ها دارای انرژی بالایی هستند و با خوردن آن گرسنگی شما نیز رفع می شود و دارای فیبر و انواع ویتامینها می باشند.

در یک میان وعده عصرانه کلوچه سنتی شیرین در کنار چای مزه ی دلنشینی را به ما می دهد.

توجه داشته باشید که رطوبت در خمیر کلوچه کمتر از کیک می باشد و در روش صنعتی آن از شیر خشک نیز استفاده می کنند.

کلوچه ها نوعی شیرینی هستند که در پذیرایی از مهمانان نیز می توانیم از آنها استفاده کنیم کلوچه ها دارای انرژی بالایی هستند و با خوردن آن گرسنگی شما نیز رفع می شود و دارای فیبر و انواع ویتامینها می باشند.

سعی کنید که در خرید کلوچه آنها را از بهترین کیفیت و برند تهیه کنید و حتما به تاریخ تولید و انقضای آن بسیار دقت کنید و معمولا سعی کنید از خرید کلوچه فله ارزان جلوگیری کنید زیرا که در معرض هر گونه آلودگی قرار گرفته اند و از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

بسیاری از خوراکی ها به روش سنتی و صنعتی تولید می شود که کلوچه نیز یکی از آنها است که از قیمت مناسبی در بازار برخوردار است.

بسته بندی کلوچه ها به صورت شفاف و تیره می باشد و معمولا به جز بسته بندی اولیه که در بسته های دو تایی وجود دارند به بسته های  ۴، ۶، ۳۶ و غیره نیز تقسیم بندی می شوند و درون کارنتی قرار داده می شوند و در نایلون یا کیف زیبایی قرار داده می شوند تا شما بتوانید آن را به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود ببرید.

کلوچه سنتی زعفرانی شیرین اصفهان

دقت کنید که بر روی بسته بندی کلوچه سنتی شیرین باید نام و نشانی محصول به همراه وزن و مواد تشکیل دهنده، شماره پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا آن وجود داشته باشد.

با پیشرفت دستگاه ها و گسترش اینترنت دستور پختهای جدیدی نیز به وجود آمدند که کلوچه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و کلوچه هایی با طعم های گردویی، نارگیلی، کشمشی، کاکائویی، خرمایی، پودر کنجد، مرباها، موزی و غیره تولید می شوند که طعم آنها را صد چندان کرده است، لازم به ذکر است که دارچین و جوز هندی نیز طعم بهتری به آن می دهد.

کلوچه سنتی زعفرانی صادراتی

یکی از بهترین شیرینیهای ایرانی موجود در بازار کلوچه سنتی زعفرانی است که می تواند پتانسیل صادراتی بالایی داشته باشد.

استفاده از زعفران هویتی ایرانی به این کلوچه بخشیده و این ادویه ی گرانقیمت می تواند جنبه ی لوکسی برای این شیرینی ایجاد نماید.

شیرینیهای سنتی یکی از بهترین سوغاتیهای هر کدام از شهرهای ایران محسوب می شوند که به طور خاصیت تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

کلوچه سنتی زعفرانی شیرین اصفهان

در دستور پخت شهرهای مختلف ایران برای کلوچه سنتی زعفرانی و چیپس خرما از مواد اولیه ی یکسانی استفاده می شود و تفاوت چندانی در میان آنها نمی توان یافت.

کلوچه سنتی از طرفداران خاصی برخوردار است که آن را بهترین جایگزین برای شیرنیهای خامه ای و مضر معرفی می کنند و این محصول را از ارزش غذایی بالاتری برای استفاده در رژیم غذایی سالم می دانند.

برای تهیه ی شیرینیهایی مانند  خوشمزه باید از زعفران مرغوب استفاده نمود تا طعم و عطر منحصر به فرد این به کوچه ببخشد وبا چای ایرانی میل کرد.

در تهیه خمیر این کلوچه از دستور متفاوتی می توان استفاده نمود اما باید توجه داشته باشید که نتیجه نهایی آن به صورت یک خمیر خوش طعم و لطیف در بیاید.

کلوچه سنتی زعفرانی رشت

استان گیلان یکی از مناطقی است که تولیدات زیادی در زمینه مواد غذایی و خوراکیهای مختلف دارد یکی از بیشترین خوراکیهایی که در شهر رشت تولید و روانه بازار می شود، کلوچه سنتی زعفرانی است که با حجم بالایی از استقبال مردم روبرو شده است.

کلوچه زنجبیلی شمالی در این شهر بازار خوبی دارد و افراد جویای مشاغل پر درامد به دنبال تجارت کلوچه سنتی می باشند برخی از افراد در این شهر مکانی برای خود مهیا کرده و اقدام به تهیه و فروش انواع کیک و کلوچه سنتی می کنند.

کلوچه سنتی زعفرانی رشت

صنایع دستی و محصولات تولیدی استان سیستان و بلوچستان و اصفهان بسیار پر طرفدار است و در سراسر ایران با قیمتهای خوبی به فروش می رسد کلوچه سنتی اصفهان در این شهر تولید شده است، یکی دیگر از این محصولات کلوچه سنتی زعفرانی می باشد که اغلب در شهر زابل تولید و تهیه می شود مردمان بومی این منطقه بسیار خوش ذوق هستند و با استفاده از ادویه جات محلی خوشمزه ترین انواع کلوچه های سنتی را تولید می کنند.

بیشتر مردامان این منطقه از داشتن امکانات پیشرفته محروم هستند و انواع خوراکیها را به صورت کاملا سنتی به تولید می رسانند اگر حمایتهای لازم از مردمان این منطقه صورت گیرد، استان سیستان و بلوچستان به یکی از قطبهای صنعتی و  تولیدی کشور تبدیل خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو