طرز تهیه سمک صیادیه یک غذای دریایی فوق العاده

منبع: آرگا

28

1401/8/4

08:08


سمک صیادیه یکی از انواع غذاهای دریایی بوده که طعم و عطری فوق العاده دارد. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه این غذای دریایی عالی آشنا شوید. این غذای دریایی دارای انواعی از ادویه ها است.

یکی از انواع غذاهای دریایی خوشمزه و خوش طعم سمک صیادیه است. این غذا طعم و مزه ای از غذاهای دریایی بوده و شما توانید در این بخش یک دستور طبخ ساده از آن را مطالعه کنید. شما می توانید در ادامه با طرز تهیه سمک صیادیه آشنا شوید.

تهیه سمک صیادیه

غذاهای دریایی از پر خاصیت ترین غذاها هستند و مزه ای عالی دارند. شما می توانید در این بخش با پخت سمک صیادیه و در مطالب قبلی آرگا با تهیه ماهی شعری و ماهی حسون آشنا شوید. این ماهی ها طعم فوق العاده ای داشته که شما می توانید یک دستور تهیه و طبخ عالی از آن را مطالعه کنید.

مواد لازم

  • ماهی: ۱ کیلوگرم
  • پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد: ۱ فنجان
  • آب لیمو ترش: ۵ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • سیر رنده شده: ۲ حبه سیر
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • پودر زیره: به میزان لازم
  • زعفران: ۱ قاشق غذاخوری
  • برنج: ۳ پیمانه

طرز تهیه سمک صیادیه

طرز تهیه سمک صیادیه

طبخ این ماهی بسیار ساده است و یکی از بهترین شیوه ها برای پخت ماهی می باشد. ابتدا نیم ساعت برنج را درون مقداری آب ولرم خیس کنید. حالا زعفران ها را سابیده و مقداری یخ را درون آن بریزید. استفاده از یخ موجب رنگ باز کردن زعفران شده و رنگ بهتر به غذا می دهد.

در این مرحله باید آبلیمو را روی ماهی ها ریخته و به خوبی آبلیمو را به ماهی آغشته کنید. درون یک تابه بزرگ مقداری روغن ریخته و بعد از اینکه روغن به خوبی داغ شد، باید ماهی ها را در آن سرخ کنید. ابتدا در ظرفی مقداری آرد ریخته و ماهی ها را درون آرد بغلتانید. حالا ماهی ها را درون روغن داغ انداخته و به خوبی سرخ کنید.

بعد از اینکه ماهی ها به خوبی طلایی شد، یک قابلمه را روی حرارت قرار داده و ۴ لیوان آب درون آن بریزید. حالا مقداری زعفران، نمک، برگ بو، زیره، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. بعد از اینکه آب جوش آمد، ماهی ها را درون آن بریزید تا پخته شود.

در این مرحله از طرز تهیه سمک صیادیه باید در قابلمه پیازهای خرد شده را تفت دهید و مقداری زردچوبه، فلفل، زیره، نمک و دارچین به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز طلایی شد، مقداری رب گوجه فرنگی و زعفران سابیده شده به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. برنج های خیس خورده را به ماهی اضافه کرده و مقداری آب یز روی آن بریزید. درب قابلمه را قرار دهید تا برنج کمی پخته شود.

مراحل پخت سمک صیادیه

بعد از اینکه برنج پخته شد، مواد را درون دیس سرو کنید. ماهی های سرخ شده را نیز روی برنج قرار دهید. مقداری پیاز داغ و جعفری نیز روی آن بگذارید. شما می توانید این غذا را با سس های مختلفی نیز سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو