معرفی نرم افزار های چسباندن صدا به هم برای گوشی و کامپیوتر

معرفی نرم افزار های چسباندن صدا به هم برای گوشی و کامپیوتر


منبع: پلازا

26

1401/8/11

20:06


معرفی نرم افزار های چسباندن صدا به هم برای گوشی و کامپیوتر

با کمک یک نرم افزار چسباندن صدا به هم، می‌توانید دو یا چند آهنگ و فایل صوتی را با یکدیگر ادغام کنید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با برنامه های ادغام و چسباندن فایل صوتی (MP3) برای لپ تاپ و گوشی آشنا شویم.

حتی اگر در دنیای رسانه فعالیت نداشته باشید، ممکن است یک یا چند بار نیاز پیدا کنید که دو فایل صوتی را به هم بچسبانید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ برای چسباندن و ادغام فایل‌های صوتی حتما لزومی ندارد که از برنامه‌های حرفه‌ای استفاده کرده یا حتی دانش خاصی در این زمینه داشته باشید. یک نرم افزار چسباندن صدا به هم برای اندروید، آیفون و کامپیوتر می‌تواند کار شما را راه بیاندازد.

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار های چسباندن صدا به هم

تقریبا تمام نرم‌افزارهای ادیت و میکس آهنگ، قابلیت چسباندن صدا را دارند. می‌توانید از هرکدام از آن‌ها برای ادغام دو فایل کمک بگیرید. در ادامه ما به معرفی چند نمونه از این برنامه‌ها برای کامپیوتر و همچنین گوشی‌های موبایل خواهیم پرداخت.

نرم افزار چسباندن چند اهنگ به هم برای کامپیوتر

ابتدا با برنامه‌های مخصوص این کار در ویندوز آشنا خواهیم شد. برای کامپیوتر نرم‌افزارهای بی‌شماری وجود دارند که می‌توانید دانلود کنید؛ با این حال گزینه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین انتخاب به‌شمار می‌آیند.

1. Audacity

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

Audacity یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه های ادغام فایل صوتی برای لپ تاپ و کامپیوتر است. این نرم‌افزار در حقیقت یک ابزار کامل برای ویرایش صدا به‌حساب می‌آید و علاوه بر امکان برش و ترکیب صدا، قابلیت‌های اضافی دیگری مثل اضافه کردن فیلتر صوتی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته قابل توجه این است که برای دانلود نرم افزار چسباندن آهنگ به فیلم برای ویندوز Audacity لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید، چرا که این برنامه کاملا رایگان است.

2. MP3 Toolkit

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

یکی از شاخص‌ترین برنامه های چسباندن MP3، ابزار MP3 Toolkit است. این نرم افزار، ترکیبی از 6 ابزار مختلف مثل تبدیل فرمت، ویرایش برچست، برش و البته ادغام است. ابزار ادغام این برنامه به‌شما امکان ترکیب چندین فایل صوتی مختلف و ترتیب‌بندی آن‌ها را می‌دهد. همچنین با ابزار برش نیز می‌توانید قسمت موردنظرتان از یک فایل صوتی را جدا و استخراج کنید.

  • دانلود برنامه MP3 Toolkit برای: ویندوز

3. mp3DirectCut

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

mp3DirectCut یک برنامه ویرایش صدا است که هم حجم کمی دارد و هم با قابلیت‌های اضافی شما را سردرگم نمی‌کند؛ به همین خاطر خیلی نمی‌توانید کار خاصی با آن انجام دهید. اما برای انجام کارهای ساده و پایه‌ای مربوط به فایل‌های صوتی مثل برش، کپی و پیست و ضبط صدا انتخاب بسیار خوبی است.

یکی از ویژگی‌های مهم این نرم افزار چسباندن دو فایل صوتی به هم برچسب، این است که برخلاف اکثر ابزارها نیازی به فشرده‌سازی فایل صوتی ندارد. در نتیجه روند کار سرعت بیشتری پیدا می‌کند و کیفیت صدای اولیه نیز حفظ می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ویرایش تگ ID3، پردازش چندین فایل به‌طور همزمان و برچسب‌گذاری خودکار فایل‌ها در هنگام برش اشاره کرد.

  • دانلود برنامه mp3DirectCut برای: ویندوز

4. نرم افزار چسباندن صدا به هم Mp3Splt

برنامه های چسباندن MP3

مانند برنامه بالا، این ابزار هم می‌تواند بدون نیاز به فشرده‌سازی فایل‌ها، آن‌ها را پردازش کند. البته Mp3Splt برنامه ساده‌تری است و شما فقط کافی است زمان شروع و پایان قسمت مدنظرتان را وارد و سپس آن قسمت را استخراج کنید. حتی اگر یک آلبوم کامل را به‌عنوان یک فایل واحد دانلود کرده باشید، برنامه می‌تواند به‌صورت خودکار آهنگ‌ها را تشخیص داده و شروع و پایان آن‌ها را مشخص کند.

5. ادغام دو فایل صوتی بدون نرم افزار از طریق CMD

یکی از ویژگی‌های جالب ویندوز این است که شما با CMD می‌توانید کارهای بسیار زیاد و مختلفی انجام دهید. یکی از این کارها، استفاده از فرمان کپی برای ترکیب فایل‌های MP3 در یک فایل است. در این حالت دیگر نیازی به برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم نخواهید داشت. برای استفاده از این فرمان، ابتدا CMD را با دسترسی ادمین باز کنید و سپس آدرس محلی که فایل‌های صوتی شما در آن قرار دارند را وارد کنید. مثل فرمان زیر:

cd C:\Users\Joel\Downloads

ابتدا cd را وارد کنید و بعد آدرس پوشه‌ای که فایل‌های شما در آن هستند را وارد کنید.

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

سپس فرمان زیر را وارد کنید:

copy /b file1.mp3 + file2.mp3 newfile.mp3

در اینجا file1.mp3 نام فایل اول به‌همراه پسوند و file2.mp3 نام فایل دوم به‌همراه پسوند است. newfile.mp3 نیز نام فایل جدیدی است که از ترکیب این دو ایجاد می‌شود. نکته جالب توجه این است که شما محدود به 2 فایل نیستید و می‌توانید هرتعداد فایل صوتی را با استفاده از این فرمان و جدا کردن آن‌ها با یک +، با یکدیگر ترکیب کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

بهترین برنامه های برش آهنگ با گوشی برای اندروید و iOS
رضوان بهمن02 مهر 1401 10:30

thumbnail

15 برنامه تشخیص آهنگ برای اندروید و iOS + لینک دانلود
رضوان بهمن28 شهریور 1401 12:30

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم برای گوشی

علاوه بر کامپیوتر، می‌توانید از نرم افزار چسباندن ویس به هم برای ایفون و اندروید نیز در گوشی خودتان استفاده کنید. برای موبایل‌ها نیز ابزارهای زیادی معرفی شده است که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

1. نرم افزار چسباندن صدا به هم MP3 Audio Merger and Joiner

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

اپلیکیشن چسباندن چند ویس به هم در اندروید MP3 Audio Merger and Joiner، متاسفانه نسخه iOS ندارد و تنها برای اندروید منتشر شده است. برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و به شما امکان ترکیب چندین فایل با پسوندها و بیت‌ریت‌های مختلف را می‌دهد. همچنین رابط کاربری ساده‌ای دارد که کار با آن را راحت کرده است.

  • دانلود برنامه MP3 Audio Merger and Joiner برای: اندروید

2. Audio Cutter Converter Merger

برنامه های چسباندن MP3

نرم افزار چسباندن صدا به هم Audio Cutter مخصوص iOS است اما متاسفانه رایگان نیست و تنها 3 روز می‌توانید به‌صورت رایگان به امکانات آن دسترسی داشته باشید. این برنامه علاوه بر ترکیب فایل‌ها، امکان تبدیل، برش و فشرده‌سازی فایل‌ها را نیز می‌دهد. همچنین از تبدیل صدا به MP4 نیز پشتیبانی می‌کند.

  • دانلود برنامه Audio Cutter Converter Merger برای: iOS

3. iMovie

برنامه های چسباندن MP3

iMovie برنامه ویرایش ویدیو اپل است که در گوشی‌های آیفون به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. این برنامه قابلیت‌های فراوان زیادی دارد و یکی از آن‌ها امکان ترکیب فایل‌های صوتی با یکدیگر است. شما کافی است فایل‌های مدنظرتان را به برنامه اضافه و سپس آن‌ها را با هم ترکیب کنید. همچنین می‌توانید افکت‌های صوتی نیز به فایل اضافه کنید.

  • دانلود برنامه iMovie برای: iOS

4. MP3 Cutter and Audio Merger؛ برنامه های چسباندن MP3

برنامه های چسباندن MP3

یکی دیگر از برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم برای اندروید، MP3 Cutter and Audio Merger است. این برنامه از فرمت‌هایی مثل MP3 و WAV و OGG پشتیبانی می‌کند و از FFmpeg برای ترکیب فایل‌ها کمک می‌گیرد. همچنین از طریق ابزار داخل برنامه، می‌توانید پیش‌نمایش فایل را هم پیش از ترکیب شدن آن ببینید.

  • دانلود برنامه MP3 Cutter and Audio Merger برای: اندروید

5. Ringtone Maker-Audio Cutter؛ از برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

برنامه های چسباندن دو آهنگ به هم

این نرم افزار چسباندن صدا به هم یک ابزار کامل برای ویرایش صدا است که چندین ویژگی مختلف مثل ترکیب، ادیت، برش و ایجاد زنگ تماس را با هم ارائه می‌کند. با استفاده از آن می‌توایند صوت ویدیوها را استخراج کنید و حتی یک فایل صوتی جدید ضبط کنید.

  • دانلود برنامه Ringtone Maker-Audio Cutter برای: اندروید

سخن پایانی

با استفاده از این نرم افزار های چسباندن صدا به هم، می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف، فایل‌های صوتی مدنظرتان را با هم ترکیب و حتی افکت‌های صوتی به آن‌ها اضافه کنید. در صورتی که شما نیز تجربه کار با این نرم‌افزارها را دارید و جای خالی برنامه‌ای را در این فهرست می‌بینید، حتما در بخش نظرات نام آن را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو