سوغات تفلیس

منبع: نمکستان

26

1401/8/12

20:35


پایتخت گرجستان یعنی تفلیس درطول سال پذیرای گردشگران بسیاری است و عدم‌نیاز به اخذ ویزا برای هم‌وطنان و جاذبه‌های گردشگری فراوان این کشور را به بهترین منطقه برای سفر ایرانی‌ها تبدیل می‌کند.

پایتخت گرجستان یعنی تفلیس درطول سال پذیرای گردشگران بسیاری است و عدم‌نیاز به اخذ ویزا برای هم‌وطنان و جاذبه‌های گردشگری فراوان این کشور را به بهترین منطقه برای سفر ایرانی‌ها تبدیل می‌کند. اگر قصد شرکت در تور تفلیس را دارید، درادامه با ما همراه باشید تا با بهترین زمان سفر، بهترین سوغات و روشی برای اطلاع از قیمت تور تفلیس آشنا شوید. همچنین ما در این مطلب به بررسی پل صلح که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود نیز می‌پردازیم. در این مطلب اطلاعات کافی درباره سفر به تفلیس قرار دارد که با کمک آن می‌توانید با مواردی درباره این شهر آشنا شوید.

بهترین زمان برای سفر به تفلیس

ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس، آوریل و مه بهترین ماه‌ها از سال هستند که می‌توانید در تور تفلیس شرکت کنید. دمای هوا در این بازه از سال بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و به‌راحتی می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا دیدن کنید. از دی تا خرداد با سفر به پایتخت گرجستان می‌توانید بدون مشکل آب‌وهوایی از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید داشته باشید. اگر به تماشای باران علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که در فصل پاییز یا زمستان به تفلیس سفر کنید؛ زیرا در این فصول بارش‌هایی صورت می‌گیرد که محیط این شهر را زیباتر می‌سازد. لازم به‌ذکر است که این کشور بهار کوتاهی دارد و دمای هوا در آن به سرعت افزایش پیدا می‌کند، به‌همین دلیل تفلیس تابستان‌هایی گرم دارد.

اگر هنوز به شهر های زیبای ترکیه سفر نکرده اید یا تور بدروم، قونیه، آلاچاتی را امتحان نکرده اید سفر به این مکان ها هم به شما پیشنهاد میشود.

بهترین سوغات‌ تفلیس

بسیاری از مسافران درطول مسافرت مقداری از زمان خود را صرف خرید سوغات برای دوستان خود می‌کنند که شرکت‌کنندگان در تور تفلیس نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ پس به‌همین منظور ما قصد معرفی تعدادی از سوغات این شهر را داریم. در کشور گرجستان سوغاتی‌های متنوعی از قبیل خوراکی و تزئینی وجود دارد که گردشگران بسیار به آن‌ها علاقه‌مند هستند. دیوارکوب، مگنت درب یخچال، کانتسی، نقاشی‌هایی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان، لباس پشمی، زیورآلات دست‌ساز، گلیم و… از مهم‌ترین اشیای تزئینی هستند که در این کشور یافت می‌شوند. همچنین ازجمله خوراکی‌های مختص گرجستان می‌توان به چرچخلا، کلاپی، خرمالوی خشک‌شده، مربا گرجی، ادویه‌های خاص و چای گرجی اشاره کرد. نزدیکی بیشتر جاذبه‌های تاریخی تفلیس بازارچه‌هایی وجود دارد که می‌توانید این اجناس را ارزان بخرید.

یکی از پرطرفدارترین سوغات‌های گرجستان دیوارکوب، نقاشی و مگنت‌های یخچال این کشور است که طرح‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این کشور روی آن‌ها نقش بسته‌اند. کلاه تکا یکی‌دیگر از سوغاتی‌های شهر تفلیس محسوب می‌شود؛ این کلاه از نمد ساخته شده است و در روزهای سرد زمستان از نفوذ سرما به سر محافظت می‌کند. در این شهر انواع مجسمه، کوزه و دیگر اشیا دست‌ساز نیز ساخته می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. برای خرید این سوغات می‌توانید به بازار میدانی شهر تفلیس بروید یا به مغازه‌های موجود در خیابان‌های آن مانند روستاولی، شاردنی، مرجانی‌شویلی، آقماشنبلی و دیگر خیابان‌های این شهر مراجعه کنید.

بهترین سوغات‌ تفلیس

پل صلح تفلیس

یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس پل صلح است. این پل کمان شکل با نورپردازی فوق‌العاده یکی از بهترین مکان‌های دیدنی برای گذران اوقات در شب محسوب می‌شود. این پل با ۱۵۰ متر طول و از جنس فولاد و شیشه روی رود کر واقع شده است و از آن به‌عنوان پل پیاده‌رو استفاده می‌شود. پل صلح با ۶۰۰۰ لامپ و رقص آب زیبا پیشنهادی عالی برای کسانی است که علاقه‌مند به پیاده‌روی شبانه هستند.

این مطلب را هم بخوانید: امکانات ایرلاین ها برای مسافر نوزاد

با رفتن روی این پل مدرن می‌توانید شهر تاریخی تفلیس را از بالا تماشا کرده و شگفتی‌های آن را به‌خوبی مشاهده کنید. پیشنهاد ساخت این پل را شهرداری تفلیس داد تا افراد به‌وسیله آن بتوانند از بخش قدیمی به بخش مدرن شهر بروند. معمار پل صلح شخصی ایتالیایی به نام میشل دی لوچی بود، این شخص سابقه ساخت سازمان ساختمان امور داخلی و سازمان ریاست جمهوری گرجستان را هم در کارنامه کاری خود دارد. این پل در کشور ایتالیا ساخته و سپس به تفلیس منتقل شد.

پل صلح تفلیس

بهترین روش برای اطلاع از قیمت تور تفلیس

روش‌های گوناگونی برای مطلع‌شدن از قیمت و رزرو تور گرجستان وجود دارد که از ساده‌ترین روش‌ها برای انجام این کار مراجعه به سایت‌های اینترنتی است؛ به‌عنوان باسابقه‌ترین آن‌ها می‌توان به علی بابا اشاره کرد. این شرکت سال ۱۳۹۳ کار خود را با فروش بلیط آغاز کرد و درحال‌حاضر با مراجعه به آن می‌توان نسبت به رزرو تور، هتل و بلیط اقدام کرد. اگر قصد رزرو تور را دارید، می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کرده و از این روش تور موردنظر را رزرو کرده و به سفر بروید.

در این مطلب بهترین زمان برای سفر به تفلیس، بهترین سوغات آن، یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر و روشی برای اطلاع از قیمت تور تفلیس را برای شما شرح دادیم. اگر تجربه سفر به کشور گرجستان و این شهر زیبا را داشتید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید تا افرادی که قصد سفر به آن را دارند، با اطلاعات کافی برای سفر آماده شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو