آموزش طرز تهیه «خورشت ونوشک» غذای خوشمزه کرمانشاه

منبع: نمکستان

9

1401/8/29

21:03


از جمله غذا های محلی بسیار خوشمزه می توان خورشت ونوشک را معرفی کرد که در کنار طعم بسیار خوب این خورشت، خواص بسیار زیادی نیز دارد.

نمکستان: در سراسر نقاط کشور عزیزمان ایران، غذای های محلی بسیار خوشمزه ای پخته می شود که این غذا های محلی خواص بسیار زیادی دارند و در عین حال طعم این غذاهای محلی بسیار خوش طعم و اشتها آور است.

از جمله غذا های محلی بسیار خوشمزه می توان خورشت ونوشک را معرفی کرد که در کنار طعم بسیار خوب این خورشت، خواص بسیار زیادی نیز دارد.

خورشت ونوشک، یک غذای محلی و بسیار اصیل ایرانی است، این غذا متعلق به شهر کرمانشاه است.

خورشت ونوشک

ونوشک، نام یک پسته کوهی می باشد که خواص بسیار زیادی دارد، خورشت ونوشک برای تسکین درد کمر، درد استخوان و مفاصل بسیار مناسب است.

شما می توانید این خورشت خوشمزه را با گوشت قرمز درست کنید ولی برحسب علاقه و سلیقه خود می توانید آن را با مرغ و یا حتی بوقلمون درست کنید یا حتی می توانید این خورشت را بدون گوشت و مرغ و به صورت کاملا گیاهی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت ونوشک :

پیاز بزرگ یک عدد
ونوشک ۲۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
گوجه فرنگی بزرگ ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار کافی

مراحل پخت خورشت ونوشک:

  • مرحله اول :در ابتدا پیاز را به صورت قطعاتی ریز به شکل نگین خرد کنید، یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن مایع در آن ریخته و پیاز ها را در آن تفت دهید.
  • مرحله دوم: بعد از آن که پیاز تغییر رنگ داد،نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و هم چنان پیاز را با آن مخلوط کنید، سپس گوشت را به صورت قیمه ای ریز کرده و آن را با پیاز مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: صبر کنید تا که گوشت به طور کامل سرخ شود، بعد از آنکه گوشت به خوبی تغییر رنگ داد و سرخ شد، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از آنکه رب گوجه فرنگی را به خوبی همراه با گوشت تفت دادید، چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و سپس درب قابلمه را بگذارید تا که گوشت به طور کامل پخته شود.

خورشت ونوشک

  • مرحله پنجم: ونوشک را از دو ساعت قبل خوب خیس کنید.
  • ونوشک را در تابه ای مناسب به همراه کمی روغن مایع خوب تفت دهید و سرخ کنید.
  • ونوشک را زمانی به گوشت اضافه کنید که از پخته شدن آن اطمینان دارید.
  • پوست گوجه فرنگی را بگیرید، برای اینکه پوست گوجه فرنگی به راحتی کنده شود می توانید آن را در آب جوش گذاشته تا که نرم شود و سپس پوست آن را بکنید.
  • گوجه فرنگی را به قطعات کوچک خرد کنید و هنگامی که ونوشک و گوشت به خوبی پخته شدند به قابلمه اضافه کنید و نمک و فلفل را به مقدار لازم به خورشت اضافه کنید.
  • سعی کنید که شعله را کم کنید تا که آب خورشت تبخیر شده و خورشت روغن بیندازد و خوب جا بی افتد، در صورتی که میل دارید طعم بیشتر به خورشت بدهید به آن آب لیمو و آبغوره اضافه کنید، پس از آنکه خورشت آماده شد، آن را با برنج میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو